טוכל: "זה לא הזמן לצחוק או להריץ בדיחות על לוקאקו"

play
מאמן צ'לסי תומאס טוכל עם רומלו לוקאקו | GettyImages, Julian Finney
צ'לסי גירדה 0:1 על קריסטל פאלאס משער דרמטי בדקה ה-89 01:36

לפני המשחק הראשון נגד ליל בשמינית גמר ליגת האלופות (שלישי, 22:00), מנג'ר צ'לסי הגן על החלוץ: "יש פה היסטוריה של חלוצים שהתקשו, אנחנו דורשים מהם הרבה בהגנה"

קבוצות: צ'לסי ליל
(גודל טקסט)

בשבוע שעבר צ'לסי הפכה לאלופת העולם לקבוצות בפעם הראשונה בתולדותיה, ומחר (שלישי, 22:00) היא תתייצב למבחן הראשון שלה בדרך להגנה על התואר אלופת אירופה כשתארח את ליל. באופן מוזר, הבלוז הם אלה שסיימו את שלב הבתים במקום השני, בעוד אלופת צרפת סיימה בראשות בית ז', למרות שבליגה שלה היא חווה עונה מאכזבת ומדורגת במקום ה-11 בלבד. לפני שנתיים הקבוצות נפגשו פעמיים בשלב הבתים וצ'לסי ניצחה 1:2 בשני המקרים.

צ'לסי מגיעה אחרי חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות וככל הנראה תחסר את מייסון מאונט וקאלום הדסון-אודוי, אך מנגד ססאר אספיליקווטה עשוי להיות בסגל למרות שנעדר מול קריסטל פאלאס שלשום בגלל פציעת שריר. מי שבוודאות לא ישחק הוא ריס ג'יימס.

תומאס טוכל, מאמן צ'לסי
תומאס טוכל, מאמן צ'לסי | אימג'בנק GettyImages, Shaun Botterill

המנג'ר תומאס טוכל, שניצח עד כה שמונה מתוך 11 משחקי הנוקאאוט בהם עמד על הקווים בליגת האלופות וינסה לשמור על אחוזי ההצלחה הגבוהים גם נגד ליל, ערך היום מסיבת עיתונאים והתייחס לנתון הנוראי שרשם רומלו לוקאקו נגד פאלאס – שבע נגיעות בלבד בכדור: "אני לא יודע מה אני יכול לעשות", אמר טוכל, "הנתון מדבר בעד עצמו. הוא לא היה מעורב במשחק וכמובן שזה מה שאנחנו או רומלו רוצים, אבל זה לא הזמן לצחוק עליו ולהריץ בדיחות עליו".

כשנשאל האם החלוצים שלו לא מרבים לכבוש בגלל השיטה, הגרמני ענה: "אולי, יש היסטוריה של חלוצים שהתקשו בצ'לסי, כך שאולי זה לא המקום הכי קל לחלוצים. לדעתי, צ'לסי נחשבת לקבוצת הגנה חזקה ופיזית, אנחנו דורשים המון מהחלוצים מהבחינה הזו. אבל אין לזה רק סיבה אחת". על היריבה הוסיף טוכל: "ליל איבדה שחקנים ומאמן בקיץ ועברה שינוי עצום, במצב כזה לדברים לוקח זמן להסתדר. אבל כולנו יודעים כמה הכדורגל הצרפתי הוא פיזי, במיוחד שחקני ההתקפה. אנחנו מכבדים את היריבה ומתכוננים כמו לכל משחק".

יוסוף יאזיג'י, שחקן ליל
יוסוף יאזיג'י, שחקן ליל | אימג'בנק GettyImages, Jeroen Meuwsen/BSR Agency

עבור ליל זו ההופעה השנייה אי פעם בשמינית גמר ליגת האלופות, אחרי שהודחה ב-2007 על ידי קבוצה אנגלית אחרת – מנצ'סטר יונייטד. הקבוצה של ז'וסלן גורבנק רשמה 0:0 ביתי נגד מץ ביום שישי האחרון ועלתה לשלב הנוקאאוט בתור הקבוצה שהבקיעה הכי מעט שערים בצוותא עם לסטר ואתלטיקו מדריד, כשכל אחד כבשה שבעה בשישה משחקים.