הפתעה: באיירן מינכן הודחה מליגת האלופות על ידי ויאריאל

באיירן זקוקה לניצחון בהפרש של שני שערים. מולר | רויטרס

סמואל צ'וקווזה המחליף כבש בדקה ה-88 באחת ההתקפות הבודדות של הספרדים והעלה אותם לחצי הגמר. באיירן עם הדחה מפתיעה ודי מביכה מבחינתה

(גודל טקסט)

איזו הפתעה גדולה. באיירן מינכן הודחה הערב (שלישי) מליגת האלופות בבושת פנים כבר ברבע הגמר ועוד מול ויאריאל. שער של סמואל צ'וקווזה המחליף בדקה ה-88 סידר לצוללת הצהובה 1:1 במינכן ו-1:2 בסיכום המפגשים ושלח את אונאי אמרי וקבוצתו אל חצי הגמר, שם היא ככל הנראה תפגוש את ליברפול, אלא אם זו תשמוט יתרון 1:3 מהמשחק הראשון מול בנפיקה. רוברט לבנדובסקי סידר לבאיירן מינכן יתרון בדקה ה-52 עם ה-13 שלו בליגת האלופות העונה, אבל זה לא הספיק בסופו של דבר לאלופת גרמניה שהודחה בבושת פנים. אונאי אמרי שוב הוכיח שהוא מאמן נוקאאוט מהטובים שיש באירופה.

תומאס מולר שחקן באיירן מינכן
הדחה מביכה מאוד. מולר | רויטרס
שחקני ויאריאל חוגגים
הצליחו לעשות את זה. שחקני ויאריאל חוגגים | רויטרס

ויאריאל אמנם התבנקרה עם 10 שחקני שדה באזור הרחבה לאורך כל המשחק ועקצה בהתקפה נדירה לחלוטין, אבל צריך לפרגן לה בגדול. אלופת הליגה האירופית, שבשמינית הגמר הפתיעה את יובנטוס, הצליחה להכות שוק על ירך גם את באיירן. אמנם לא בכדורגל גדול היום, אבל כן עם הרבה לחימה, הגנה חזקה, קצת בזבוזי זמן ויציאה יעילה מאוד למתפרצת.

אם לוויאריאל צריך לפרגן, אז את באיירן צריך לבקר. אלופת גרמניה הייתה טובה בהרבה היום, במיוחד במחצית השנייה, אבל לא הצליחה לפרוץ את הבונקר של ויאריאל וגם לא כבשה מהמצבים שכן היו לה. גם יוליאן נאגלסמן ביצע טעות גדולה כשהוציא את לוקאס הרננדס הטוב בדקות האחרונות והכניס במקומו את אלפונסו דייויס וכך נותר עם שני שחקני הגנה טבעיים בלבד – דאיו אופמקאנו ובנז'מן פבאר. גם שער השוויון הגיע ממחסור בשחקני הגנה בסופו של דבר. באיירן תסיים את העונה עם אליפות עשירית ברציפות כנראה, אבל העונה לא תיזכר כמוצלחת במיוחד ואולי אפילו די כושלת ביחס לעובדה שהיא הודחה מוקדם מהגביע וגם מליגת האלופות מול יריבה שהייתה צריכה לעבור.

הרכב באיירן מינכן: מנואל נוייר, בנז'מן פבאר, דאיו אופמקאנו, לוקאס הרננדז, יוזואה קימיש, לאון גורצקה, ג'מאל מוסיאלה, תומאס מולר, קינגסלי קומאן, לירוי סאנה, רוברט לבנדובסקי.

הרכב ויאריאל: חרונימו רולי, חואן פוית, ראול אלביול, פאו טורס, פרביס אסטופיניאן, אטיין קאפו, דני פארחו, פרנסיס קוקלן, ג'ובאני לו סלסו, ארנאוט דנג'ומה, ג'רארד מורנו.