ליברפול ממשיכה לנפץ שיאים: "הטובה ביותר שראיתי בחיי"

play
שחקני ליברפול חוגגים | GettyImages, Catherine Ivill
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 27.4 04:49

המייטי רדס עם 20 ניצחונות מ-24 המשחקים האחרונים, ותשעה בליגת האלופות העונה - שיא מועדון. פרדיננד נפעם, טיאגו המצטיין ב-0:2 על ויאריאל: "יש לנו מספיק שחקנים כדי להרגיש בנוח בכל סיטואציה"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול המשיכה אתמול (רביעי) בעונה המרשימה שלה ובמסע בעקבות זכייה בארבעה תארים, כאשר ברה בבית 0:2 על ויאריאל במשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות. אחרי מחצית מאופסת הגיעו שני שערים מהירים תוך שתי דקות (עצמי של פרביס אסטופיניאן בדקה ה-53 ושער של סאדיו מאנה בדקה ה-55) שהבטיחו למארחת ניצחון באנפילד, אשר מציב אותה בעמדה נוחה לקראת הגומלין.

ריו פרדיננד, שחקן העבר ופרשן "BT Sport" בהווה, החמיא לקבוצה ממרסיסייד, שניצחה 20 משחקים מ-24 האחרונים שלה בכל המסגרות והפסידה רק אחד. "זו ליברפול הטובה ביותר שראיתי בחיי", אמר בלם מנצ'סטר יונייטד לשעבר, "אם היא תצליח לזכות בקוואדרופל, הם ייזכרו לנצח. זה יהיה מעל כל מה שקבוצה אנגלית כלשהי עשתה אי פעם".

"לא ראיתי את ליברפול של שנות ה-70, אבל זו ליברפול הטובה ביותר שראיתי", הסכים פיטר קראוץ', "ליברפול חיה ובועטת שוב. זה חצי גמר ליגת האלופות והם עושים חילופים כאילו שהם נותנים מנוחה לשחקנים. לראות איפה הקבוצה היום לעומת איפה שהיא הייתה עד לפני שנתיים, שלוש זה מלבב".

שחקני ליברפול חוגגים באנפילד מול ויאריאל
| רויטרס

מאנה כבש את שערו ה-14 בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות, והוא ממשיך לצעוד בפסגה ברשימת כל הזמנים של ליברפול (לפני מוחמד סלאח שהבקיע 11), אולם כעת הוא השתווה לדידייה דרוגבה כשחקן האפריקאי עם הכי הרבה שערים משמינית הגמר ואילך, כאשר מאז עונת 2017/18 רק קארים בנזמה הרשית יותר ממנו (16). זה השער השלישי של כוכב נבחרת סנגל בשלב חצי הגמר, אחרי השניים שירה לרשתה של רומא ב-2018.

טיאגו אלקטרה נבחר לאיש המשחק לאחר תצוגה מרשימה ביותר שלו, בה רשם בין השאר 96% דיוק במסירות, זאת אחרי 96% נגד מנצ'סטר יונייטד ו-98% נגד אברטון בשני המשחקים הקודמים. "היינו צריכים להפנים שאנחנו בחצי גמר ליגת האלופות. נהניתי מהתצוגה של הקבוצה היום. מבחינתי זה הכי חשוב", אמר הספרדי, "אנחנו צריכים להתכונן לטקטיקות שונות של היריבות, יש לנו מספיק שחקנים כדי להרגיש בנוח בכל סיטואציה. זה לא רק עניין של סבלנות, אנחנו מנסים למצוא את השטחים. במחצית הראשונה הגענו למצבים, במחצית השנייה הגיעו השערים".

"זה היה משחק מבריק שלנו", הוסיף יורגן קלופ, "אהבתי מאוד את המחצית הראשונה. לא הבקענו, אבל זו הייתה הבעיה היחידה. במחצית השנייה הסיומת הייתה יותר טבה. שני הגולים היו מדהימים. רצינו להבקיע את הגול השלישי, אבל הגיוני שרצינו לשלוט במשחק. נתנו כבוד ליריבה שלנו".

סאדיו מאנה חוגג שער לזכות ליברפול בחצי גמר ליגת האלופות מול ויאריאל
השתווה לדרוגבה. מאנה חוגג | רויטרס

המספרים

* ליברפול שברה הערב שיא של ניצחונות ביתיים בעונה אחת בליגת האלופות – תשעה בסך הכל. המייטי רדס גם השתוו למנצ'סטר יונייטד כקבוצה האנגלית עם כמות ההופעות הגבוהה ביותר בחצאי גמר בשני המפעלים הבכירים באירופה, עם 12 בסך הכל ואפס עגול בטור ההפסדים.

*יורגן קלופ ניצח בכל ארבעת משחקיו הביתיים בחצי גמר ליגת האלופות: רק מרצ'לו ליפי ואוטמר היצפלד מחזיקים במאזן של 4/4 מלבד המנג'ר הגרמני של ליברפול.

* הבישול של סלאח למאנה, הראשון של המצרי במפעל העונה, הוליד את השער השביעי שהשניים מייצרים יחדיו בליגת האלופות: בכך הם השתוו לשני צמדים אחרים – ויין רוני את ריאן גיגס, וסלאח את רוברטו פירמינו.

* ויאריאל בעטה רק פעם אחת לעבר השער, כשגם היא לא הייתה למסגרת: זו התפוקה הכי נמוכה במשחק חצי גמר ליגת האלופות בעידן הסטטיסטיקה המתקדמת (מאז עונת 2003/04) בצוותא עם אינטר של 2009/10.

* כל אחד משלושת השחקנים שפתחו בהתקפה של ליברפול (סלאח, מאנה ודיאס) נגע ברחבה יותר מוויאריאל כולה, שעשתה זאת שלוש פעמים לאורך המשחק.

* השוער חרונימו רולי רשם יותר מסירות מוצלחות מכל שחקן אחר בוויאריאל במחצית הראשונה – 16.

* אליסון שמר על רשת נקייה בכל שלושת משחקיו האחרונים, בהם נאלץ להציל רק שני מצבי הבקעה.