פרס לליגות הגדולות? שינויים בפורמט החדש של ליגת האלופות

play
הגביע של גמר ליגת האלופות | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 10.5 04:38

דיווח: החל מ-2024, מספר המשחקים בשלב המוקדם יעלה משישה משחקים לשמונה במקום עשרה, שני כרטיסים יחולקו לליגות בעלות ההישגים הטובים ביותר באירופה

(גודל טקסט)

החל מעונת 2024/25, ליגת האלופות עומדת להיראות אחרת לחלוטין. מספר המשתתפות במפעל היוקרתי יגדל מ-32 ל-36 קבוצות, שיתמודדו זו מול זו בטבלה אחת ולא יורגלו לבתים כפי שאנו מכירים כיום. על פי דיווח שפורסם היום ב"טיימס", מספר הקבוצות יישאר על 36, אך הפורמט ייראה אחרת מכפי שתוכנן במקור.

כאמור, 36 קבוצות יחולקו לשלב בתים אחד, אך לא ישחקו מול כל הקבוצות, אלא רק מול חלק מהן. היריבות של כל קבוצה ייקבעו על פי קבוצות דירוג אליהן יחולקו המשתתפות, אך כאן מתחיל השינוי – במקום 10 משחקים בשלב המוקדם כפי שתוכנן במקור, מספר המשחקים בשלב יעלה משישה לשמונה.

הבדל נוסף נוגע לדרך בה קבוצות יוכלו להשיג את הכרטיס למפעל. במקור, אופ"א תכננה לחלק שני מקומות לקבוצות שנמצאות במקום הכי גבוה בדירוג אופ"א מבין אלה שלא הבטיחו דרך הליגה המקומית את המקום במפעל, אך הבינו כי האופי של הרעיון מזכיר את ה"סופרליג" – היוזמה שזכתה לגינויים והשמצות מצד אופ"א מרגע היווסדה. במקום זאת, אופ"א תעניק מקום נוסף בשלב הבתים לשתי הליגות שנציגיהן רשמו את ההישגים הטובים ביותר במפעלים האירופים בעונה שלפני כן.