פאביניו הודיע שיהיה כשיר לגמר, קלופ: "לטיאגו יש סיכוי טוב לשחק"

play
פאביניו, שחקן ליברפול | GettyImages, PAUL ELLIS/AFP
ניצחון עצוב: ליברפול גברה 1:3 על וולבס, אך תסתפק במקום השני 04:16

ליברפול מתכוננת לריאל מדריד (שבת, 22:00): הברזילאי חזר לאימונים, מצבו של הספרדי משתפר. סלאח הודיע שיישאר, אלכסנדר ארנולד: "אסור להיות שאננים, תראו את מנצ'סטר יונייטד"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

בעוד שלושה ימים ליברפול תעלה לגמר ליגת האלופות השלישי שלה בחמש העונות האחרונות, והיא תפגוש שם יריבה מוכרת – ריאל מדריד. אחרי שהפסידו לבלאנקוס בגמר 2018 וברבע הגמר אשתקד, האדומים רוצים לנקום ביריבה הספרדית במעמד הכי גדול שיש, בגמר שייערך בשבת הקרובה (22:00) בסטאד דה פראנס בפריז.

יורגן קלופ, מאמן ליברפול
גמר שלישי בחמש שנים לליברפול. קלופ | אימג'בנק GettyImages, PAUL ELLIS/AFP

ליורגן קלופ היו לא מעט דאגות בנוגע לכשירות של כמה מהשחקנים החשובים בקבוצה, אך נדמה שרוב הצרות מאחוריו. וירג'יל ואן דייק ומוחמד סלאח כבר חזרו לסגל במחזור הסיום בפרמיירליג, ופאביניו ששב היום (רביעי) להתאמן אף הצהיר בפני העיתונאים כי הוא יהיה כשיר לגמר.

לצערה של ליברפול, טיאגו אלקנטרה נפצע ב-1:3 נגד וולבס בראשון האחרון, אך גם הוא ככל הנראה יספיק להחלים בזמן לקראת המשחק האחרון של העונה. "יש סיכוי טוב שהוא ישחק", אמר קלופ בנוגע לקשר הספרדי שזכה בגביע עם באיירן מינכן לפני שנתיים, "כרגע זה נראה שהוא יוכל לקחת חלק באימון מחר, זה נראה טוב באופן מפתיע".

מי שייעדר בשל פציעה הוא כובש השער השני בגמר ליגת האלופות ב-2019, דיבוק אוריגי, כך שהוא למעשה כבר ערך את ההופעה האחרונה במדי הקבוצה לפני המעבר הצפוי למילאן כשחקן חופשי.

מוחמד סלאח, שחקן ליברפול
הצהיר שיישאר. סלאח | אימג'בנק GettyImages, PAUL ELLIS/AFP

"ריאל מדריד מלאה בניסיון והיא יודעת איך להגיע לגמרים, חווינו את זה ב-2018", אמר קלופ לאחר שנזכר בהפסד 3:1 בגמר בקייב, "זה היה יתרון מאסיבי עבורם באותו ערב, אבל מאז אנחנו צברנו ניסיון. העובדה שיש לנו שישה ימים להתכונן? שבוע זה טוב, היו לנו שני ימי מנוחה ונפגשנו שוב בבוקר. כאשר שלושה ימים הפרידו בין מחזור ליגה לבין גמר הליגה האירופית, זו הייתה בעיה".

בליברפול עוסקים לאחרונה בעתידם של שניים מהסמלים הגדולים של הקבוצה הנוכחית, שחקני הכנף מוחמד סלאח וסאדיו מאנה שמסיימים חוזה בקיץ הבא. המצרי הצהיר שיישאר בוודאות במדים האדומים בעונה הבאה ונשאל גם כן על המפגש הקודם מול ריאל מדריד בגמר האלופות, אז עבירה אגריסיבית של סרחיו ראמוס הובילה לפציעה בכתף שאילצה אותו להתחלף ואף סיכנה את השתתפותו במונדיאל: "הגמר בקייב היה הרגע הכי גרוע בקריירה שלי, הייתי בדאון בזמנו".

בניגוד לסלאח, מאנה שמקושר לבאיירן מינכן סירב לדבר על עתידו לפני הגמר והשווה בין הגמר ב-2018 לבין הגמר הנוכחי: "הרבה דברים השתנו, צברנו ניסיון. יש לנו יותר ניסיון ויותר איכות בסגל. ריאל מדריד הייתה הקבוצה הטובה יותר אז והגיע לה לנצח, עכשיו זה משחק אחר. אין לחץ, צריך להינות. זה חלום עבורינו ולא צריך להלחיץ את עצמינו כי זה לא עוזר. אפשר לראות את כולם כאן מחויכים ומלאי ביטחון. אנחנו מכבדים את ריאל, לא יהיה קל כי אנחנו משחקים נגד אחת הקבוצות הטובות בעולם".

טרנט אלכסנדר ארנולד, שחקן ליברפול
ליברפול צריכה להיזהר משאננות. אלכסנדר ארנולד | אימג'בנק GettyImages, PAUL ELLIS/AFP

מי שגם כן דיבר לקראת הגמר הוא שחקן הבית של המועדון טרנט אלכסנדר ארנולד, שצמח לתוך התקופה הנפלאה של מועדון נעוריו וביסס את עצמו כאחד מהמגנים הימניים הטובים בעולם. המגן התראיין בפודקאסט בבריטניה והזהיר את קבוצתו מפני שאננות: "כשגדלתי, אני זוכר שהייתי רואה את מנצ'סטר יונייטד וחשבתי איך זה ירגיש להתחרות על אליפות הפרמיירליג ועל ליגת האלופות בכל עונה, אז להיות חלק מדבר כזה עכשיו זה מדהים ואי אפשר לקחת את זה כמובן מאליו".

"אשתמש במנצ'סטר יונייטד כדוגמא, עכשיו הם בטח אומרים לעצמם שהם לא היו צריכים לקחת כמובן מאליו את השנים של ההצלחות כי כעת הם נראים רחוקים משם. אנחנו, כאוהדים ושחקנים בליברפול, לא יכולים להיות שאננים ולהתרגל למצב הזה, צריכים להינות ממנו כמה שאפשר כי זה לא יימשך לנצח".