קלופ: "ריאל מדריד פייבוריטית", קורטואה: "מוכנים לכל דבר שהם יעשו"

play
מצב רוח טוב. קלופ | רויטרס
ניצחון עצוב: ליברפול גברה 1:3 על וולבס, אך תסתפק במקום השני 04:16

מאמן ליברפול ניסה להעביר את הלחץ לריאל לפני גמר האלופות, רוברטסון: "ההפסד ב-2018? היסטוריה" (שבת, 22:00)

(גודל טקסט)

ארבע שנים ויום חלפו מאז גמר ליגת האלופות בקייב בעונת 2017/18, שהסתיים בניצחון 1:3 של ריאל מדריד על ליברפול, משחק בו מוחמד סלאח נפצע והוחלף, גם השוער לוריס קאריוס נפגע ושגה והבלאנקוס ניצלו זאת היטב כדי להניף את גביע אירופה. מחר (שבת, 22:00) שוב ייפגשו מועדוני הענק בגמר ליגת האלופות, הפעם בפריז, ועבור סלאח והמייטי רדס תהיה זו ההזדמנות לנקום על אותו גמר שלא יישכח. והבלאנקוס? אחרי ארבע שם של ציפייה וכחודש אחרי שחגגו את הזכייה באליפות ספרד, הם יכולים להניף את הגביע בעל האוזניים הגדולות בפעם ה-14 בתולדותיהם.

יורגן קלופ מאמן ליברפול
מצב רוח טוב. קלופ | רויטרס

ליברפול

ליברפול חולמת על זכייה שביעית בליגת האלופות, וכך היא תשבור שוויון עם באיירן מינכן, אחרי שבעונה שעברה הודחה ברבע הגמר על ידי… ריאל מדריד. זו יכולה להיות הזכייה הראשונה של ליברפול מאז 2018/19, אז ניצחה בגמר 0:2 את טוטנהאם. העונה היא סיימה במקום הראשון בבית המוקדם שלה ואז עברה את אינטר עם 1:2 בסיכום המפגשים, את בנפיקה עם 4:6 בסיכום ואת ויאריאל עם 2:5. מוחמד סלאח הוא מלך השערים שלה בטורניר השנה עם 8 כאלה. האדומים הפסידו פעם אחת בלבד העונה ב-12 משחקים באלופות וזה היה נגד אינטר בשמינית הגמר, וגם אז הם עברו שלב.

ליברפול תשמור על המערך הקבוע שלה, 4-3-3, בו היא משחקת תחת יורגן קלופ מאז הגעתו למועדון ב-2015. השלישייה הקדמית בגמר צפויה להיות מורכבת ממוחמד סלאח, סאדיו מאנה ולואיס דיאס כשרוברטו פירמינו ודיוגו ז'וטה ימתינו על הספסל. רביעיית ההגנה תורכב מטרנט אלכסנדר ארנולד בימין ואנדרי רוברטסון משמאל כמובן כשביניהם איברהימה קונאטה ו-וירג'יל ואן דייק. טיאגו אלקנטרה, שהיה בספק כל השבוע אחרי שנפצע במשחק הבית מול וולבס, צפוי להמתין על הספסל בעוד פאביניו, נאבי קייטה וג'ורדן הנדרסון יפתחו.

מוחמד סלאח שחקן ליברפול
רוצה להחזיר על הגמר ב-2018. סלאח | רויטרס

ריאל מדריד

ריאל מדריד מפנטזת על זכייה מספר 14 בליגת/גביע האלופות והיא כמובן השיאנית. הבלאנקוס, שלא זכו בגביע עם האוזניים הגדולות מאז 2017/18, אז ניצחו את ליברפול בגמר, עברו דרך קשה מאוד ומלאת קאמבקים כדי להגיע למעמד הגדול. זה הלך קשה מול פריז סן ז'רמן ונגמר עם 2:3 בשמינית הגמר, אחר כך היה קאמבק מול צ'לסי ו-4:5 בסיכום ובחצי הגמר הם הפיקו לעצמם נס נוסף עם 5:6 מול מנצ'סטר סיטי. מלך השערים של ריאל במפעל העונה הוא כמובן קארים בנזמה הבלתי נלאה, שכבש 15 פעמים באלופות העונה. עכשיו זה מרגיש כמו זיכרון רחוק, אבל במשחק הביתי הראשון שלה באלופות העונה ריאל מדריד הפסידה 2:1 לשריף טיראספול.

קרלו אנצ'לוטי גם ישמור על המערך הקבוע שלו, 4-3-3, כשטיבו קורטואה כמובן יעמוד בין הקורות. דני קרבחאל, שחווה לא מעט עליות וירידות העונה, יהיה המגן הימני, במרכז ההגנה ישחקו דייויד אלאבה ואדר מיליטאו ופרלאן מנדי יהיה המגן השמאלי. הקישור יהיה הקלאסי עם טוני קרוס, קאסמירו וכמובן לוקה מודריץ' ובחלק הקדמי פדריקו ואלוורדה יחבור אל ויניסיוס ואל קארים בנזמה.

קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד
המון ניסיון. אנצ'לוטי | רויטרס

הציטוטים

מגן ליברפול טרנט אלכסנדר ארנולד אמר לקראת המשחק: "אפילו להיות במצב בו אני עשוי לזכות בליגת האלופות בפעם השנייה בקריירה בגיל כל כך צעיר זה משהו מיוחד בשבילי. יש הרבה אגדות שלא הייתה להם את ההזדמנות הזו".

אנדי רוברטסון הוסיף: "כל עוד הנדרסון יניח את ידיו על הגביע, לא אכפת לי מה יקרה. הצלחנו לפצות על ההפסד בקייב 2018 עם זכייה בשנה שלאחר מכן. זו כבר היסטוריה. ברור שזו שוב ריאל מדריד, אבל אנחנו רוצים לנצח. מבחינת עייפות מנטאלית זה המשחק הכי גדול בעולם. ביום שני הרגשנו קצת מאוכזבים אחרי שפספסנו את האליפות, אבל מיום שלישי התחלנו להתרכז רק במשחק מול ריאל".

מאמן האדומים יורגן קלופ הוסיף: "מצב הרוח הוא טוב מאוד. אנחנו נרגשים מאוד להיות כאן. המצב של פאביניו וטיאגו אלקנטרה מעודד מאוד. פאביניו התאמן רגיל, טיאגו התאמן אתמול ויתאמן גם היום. ריאל היא הקבוצה הכי מעוטרת בליגת האלופות. חלק מהשחקנים שלה יכולים לזכות בתואר בפעם החמישית והמאמן שלה בפעם הרביעית. אנחנו לא יכולים לקנות את הניסיון הזה, אבל אנחנו כאן בפעם השלישית בחמש שנים".

המאמן הגרמני נשאל על המוטיבציה של מוחמד סלאח והאם כולה נובעת מנקמה על ההפסד ב-2018 וענה: "זה שונה עבורו. כולנו מקבלים מוטיבציה מדברים שונים, זה בסדר ואין בעיה עם זה. הגמר ההוא לא מהווה את המוטיבציה היחידה מבחינתו, אבל ברור שהוא רוצה לזכות אחריו. יש לנו כל כך הרבה סיבות לרצות לנצח". קלופ פרגן גם לסאדיו מאנה ואמר: "הוא בכושר שיא של החיים שלו. תענוג לצפות בו באימונים ובמשחקים. בסופו של דבר כולנו נימדד לפי הצבע של המדליה שלנו וזה בסדר מבחינתנו. אני גאה מאוד במה שעשינו עד כה. ריאל מדריד היא פייבוריטית בגלל הניסיון שלה, אבל אם אנחנו בשיא שלנו, קשה לשחק נגדנו".

קארים בנזמה חלוץ ריאל מדריד
רוצה לצחוק כל הדרך אל הגביע. בנזמה | רויטרס

מאמן ריאל קרלו אנצ'לוטי: "99% מהשחקנים כבר יודעים מי משחק בגמר. כל הסגל כשיר וכולם רוצים לשחק. לא אכפת להם ממספר הדקות. אנחנו יודעים מה ריאל כמועדון דורש מאיתנו. היה חשוב מאוד להגיע הנה ואנחנו מוכנים לעשות היסטוריה אחרי עונה טובה מאוד. השחקנים רגועים מאוד ומלאי ביטחון. הדאגה תגיע בשבת אחר הצהריים, אבל אני מקבל הרבה ביטחון מהשחקנים. הגיע לנו להגיע לגמר. יש לנו המון כישרון ויכולת, אבל זה לא מספיק. אנחנו מחויבים מאוד וההיסטוריה של המועדון הזה דחפה אותנו קדימה ברגעים קשים".

אנצ'לוטי, שאימן את אברטון עד שחזר לריאל מדריד, אמר: "אני יודע שאוהדי אברטון יעודדו אותנו. יש לי זיכרונות טובים מהזמן שביליתי בצד הכחול ואני יודע שהם יתמכו בי".

שוער ריאל מדריד טיבו קורטואה: "אנחנו יודעים איך ליברפול משחקת, הם השחקנים שלה מגיעים למשחקים, אנחנו מוכנים לכל דבר שהם יכינו לנו. אני מוכן מאוד אם זה יילך לפנדלים, עשיתי את שיעורי הבית שלי. האווירה בחדר ההלבשה טובה והיא בזכות צוות האימון, קרלו מנהל את זה העניינים מצוין".

המגן מרסלו: "אני מאושר ונרגש מאוד לקראת גמר ליגת האלופות. העתיד שלי? אדבר אחרי הגמר, ריאל מדריד זה המועדון של החיים שלי, נתנו לי הכול שם. בין אם אשאר או לא, עשיתי כאן היסטוריה".

שלב הבתים של עונת 2022/23 ייפתח ב-6 בספטמבר והגמר ייערך ב-10 ביוני 2023 באצטדיון האולימפי על שם אטאטורק באיסטנבול.