מלכת המפעל: ריאל מדריד זכתה בליגת האלופות בפעם ה-14 בתולדותיה

play
מרסלו קפטן ריאל מדריד מניף את גביע האלופות 2022 | רויטרס
אוהדי ליברפול חוגגים ברחובות פריז לפני גמר ליגת האלופות 00:45

אחרי הקאמבקים הנדירים בשלבי הנוקאאוט, אלופת ספרד קיבלה הפעם מופע אדיר של קורטואה בין הקורות ושער של ויניסיוס העניק לה 0:1 על ליברפול המאוכזבת בגמר בסטאד דה פראנס

(גודל טקסט)

הפעם מלכת הקאמבקים של ליגת האלופות לא נזקקה לקאמבק. אחרי שחזרה מפיגור בצורה מדהימה מול פריז סן ז'רמן, צ'לסי ומנצ'סטר סיטי בשלבי הנוקאאוט שבכל אחד מהם נראתה על סף הדחה, ריאל מדריד לא ספגה הערב (שבת) בזכות מופע אדיר של טיבו קורטואה וזכתה הערב (שבת) בליגת האלופות בזכות 0:1 על ליברפול בגמר בסטאד דה פראנס. זו הזכייה ה-14 בהיסטוריה של ריאל, שיאנית המפעל והמלכה הבלתי מעורערת שלו, שחותמת עונה פנטסטית של אליפות קלילה בספרד ותואר אירופי שני (בשתי קדנציות שונות) עם קרלו אנצ'לוטי.

בפעם הקודמת שליברפול פגשה את ריאל בגמר האלופות בפריז, היא הניפה את הגביע עם האוזניים הגדולות הודות לשער של אלן קנדי שקבע 0:1 בפארק דה פראנס. זה היה ונותר ההפסד האחרון של הבלאנקוס במעמד הגמר. 41 שנים אחרי, עשרות אלפי אוהדי ליברפול מילאו את רחובות פריז וגם יצרו בלגן בשערי האצטדיון בסן דני שגרם לעיכוב של 36 דקות בפתיחת הגמר, אבל הפעם הם יצאו בלי התואר האירופי. אחרי אובדן האליפות, ליברפול חותמת בסופו של דבר עונה פנטסטית עם שני הגביעים המקומיים ותחושת החמצה.

הגמר הזה היה אמור להיצבע אדום. אחרי שתמו דקות הגישושים, ליברפול הייתה הטובה יותר על כר הדשא, אבל מוחמד סלאח סחט הדיפה גדולה מקורטואה בדקה ה-16 ואחרי חמש דקות השוער הבלגי הדף לקורה ניסיון של סאדיו מאנה. למרות הדומיננטיות הברורה, דווקא ריאל מצאה את הרשת בדקה ה-43, אך השער של בנזמה נפסל בצורה שנויה במחלוקת ורק לאחר בדיקת VAR ממושכת.

טיבו קורטואה שוער ריאל מדריד מנשק את הגביע, גמר ליגת האלופות 2022
ערב ענק שלו. טיבו קורטואה | רויטרס

כך ריאל סיימה למעשה מחצית ראשונה ללא איומים למסגרת, בעוד לליברפול היו 10 ניסיונות הבקעה. אבל השער הפסול של בנזמה נתן רוח גבית לאלופת ספרד ובדקה ה-59 הגיע העקיצה המושלמת: פדריקו ואלוורדה פרץ מימין והעביר כדור רוחב לצד השני, שם המתין ויניסיוס שהרשית מקרוב את שערו ה-22 העונה בכל המסגרות והשער החשוב בקריירה. שחקן הכנף הברזילאי התקשה לייצר מספרים בשנותיו הראשונות בריאל, אבל העונה הכול השתחרר והחותמת הסופית הגיעה בגמר בו בקושי הורגש עד השער.

מכאן הבמה שוב התפנתה לטובת קורטואה, שהמשיך לככב בשער וסיים את הגמר הזה עם תשע הצלות, אחרי שהוציא כדור מהרשת בכל משחקי הנוקאאוט העונה. ההדיפה לבעיטה של סלאח בדקה ה-82 הבהירה גם לשחקני ליברפול: הערב לא תכניעו אותו. אנצ'לוטי הפך לשיאן הזכיות בליגת האלופות עם תואר רביעי כמאמן (בגמר החמישי) ובנזמה עשה צעד משמעותי לקראת זכייה בכדור הזהב. יורגן קלופ סופר שלושה הפסדים במשחקי הגמר (לצד זכייה אחת) וינסה לחזור גם בשנה הבאה. 2022 שייכת לריאל מדריד.

הרכבים

הרכב ריאל מדריד: טיבו קורטואה, דני קרבחאל, אדר מיליטאו, דייויד אלאבה, פרלאן מנדי, טוני קרוס, קאסמירו, לוקה מודריץ', פדריקו ואלוורדה, קארים בנזמה, וינסיוס

הרכב ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, איברהימה קונאטה, וירג'יל ואן דייק, אנדי רוברטסון, טיאגו אלקנטרה, פאביניו, ג'ורדן הנדרסון, מוחמד סלאח, סאדיו מאנה, לואיס דיאס.