שוטרים הכו את אוהדי ליברפול, אופ"א תחת מתקפה בשל המחדל

אלימות משטרתית, גז מדמיע הותז על ילדים ואוהדים שנשדדו על ידי צרפתים. אופ"א האשימה את ה"איחור": "ארגון מחריד, סצנות מבישות"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

מחדל עצום העיב על הערב החגיגי ביותר של עונת הכדורגל באירופה: גמר ליגת האלופות בין ליברפול לריאל מדריד נפתח הלילה (שבת) באיחור של 36 עקב דוחק בכניסות לאצטדיון הסטאד דה פראנס, בפיאסקו שתפס את אופ"א במערומיה דווקא באירוע הגדול מכולם.

אוהדי ליברפול תקועים מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד
כאוס בסטאד דה פראנס | אימג'בנק GettyImages, THOMAS COEX/AFP

תחילה, חשוב להסביר את השתלשלות האירועים: אלפי אוהדים של ליברפול שלא רכשו כרטיסים למשחק הגיעו לאצטדיון וניצלו את העומס בשערים כדי להתחיל לפרוץ פנימה, מה שגרם לכוחות השיטור להוסיף מעגלי אבטחה ולעכב בכניסות את כל האוהדים כדי לוודא שהם מחזיקים בכרטיס, וכך נתקע בחוץ חלק גדול מהקהל של האדומים.

מחוץ לסטאד דה פראנס פרצו מהומת אלוהים, כאשר אוהדים דרסו פיזית אחרים על מנת להשתחל אל תוך האצטדיון, והשוטרים אובדי העצות שניסו להשליט סדר במקום התיזו גז מדמיע אפילו על אוהדים שרק הציגו בפניהם כרטיס, כשגם ילדים נפגעו מהפעולות חסרות האחריות של המשטרה ומהארגון הקלוקל של אופ"א. בנוסף, לפי הדיווחים, צרפתים ניצלו את האנדרלמוסיה באצטדיון כדי לתקוף ולשדוד את אוהדים.

מרווין מאטיפ, אחיו של ג'ואל בלם ליברפול, נאלץ לברוח עם משפחתו בעת ניסיון להיכנס לאצטדיון, ונמלט אל מסעדה סמוכה יחד עם אשתו שנמצאת בהריון. לאחר מכן אמר: "הארגון מסביב ובאצטדיון לא ראוי לגמר ליגת האלופות. להשתמש בגז מדמיע באזורים הומי ילדים ועוברי אורח – זה מסוכן!".

אוהדי ליברפול תקועים מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד
מחדל ענק בגמר ליגת האלופות | GettyImages, THOMAS COEX/AFP

אופ"א, מצדה, הוציאה הודעה לפיה הגעתם המאוחרת של האוהדים הייתה זו שגרמה לעיכוב בפתיחת ההתמודדות, ובאופן מתבקש ספגה מתקפה בתגובה. מנכ"ל ליברפול לשעבר, פיטר מור, צייץ בטוויטר: "סצנות מבישות. במקום 'הגעה מאוחרת' צריך להיות כתוב 'ארגון מחריד'. אוהדים נמצאים כאן כבר שעות ובאצטדיון לא מסוגלים לנהל זרימה חלקה שלהם פנימה. מאשימים את הקורבן".

חלוץ העבר האנגלי גארי ליניקר צייץ: "בלתי אפשרי להיכנס לאצטדיון. זה נראה מסוכן מאוד, ממש טבח". אוהד ליברפול ביקר: "החוויה הכי גרועה שהייתה לי במגרש כדורגל מאז ומעולם. אופ"א תתביישו, נכנסתי בריא ושלם אבל אין לי מושג איך. אף אחד לא ביקש לראות כרטיס עד שהגענו ל'קרוסלות'. יש כאוס מוחלט בחוץ".

גם אחרי תחילת המשחק, שנפתח כמובן עם קרחות ביציעי ליברפול, המצב בחוץ המשיך להסלים: עימותים פיזיים פרצו בין אוהדי ליברפול למשטרה, וסרטונים של שוטרים מכים את האוהדים הופצו ברשתות החברתיות.