הסרטון שמוכיח: אוהדי ליברפול לא אשמים, המארגנים אחראים לפארסה

ההתאכזרות של המשטרה, היד המאשימה של אופ"א, העדות של הישראלי מ"זירת הקרב": צפו בדיווח מהמחדל לפני גמר ליגת האלופות. קלופ: "גם למשפחה שלי היו בעיות בכניסה"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

גמר ליגת האלופות אמש (שבת) סיפק מפגש בין שתי קבוצות פאר, תצוגת שוערות היסטורית, שער ניצחון של כוכב עולה וזכייה מספר 14 של ריאל מדריד, שגברה 0:1 על ליברפול. עם זאת, גם 90 הדקות לא הצליחו להשכיח את העובדה שהמשחק נפתח באיחור של 36 דקות בעקבות עומס חריג שנוצר בכניסה לסטאד דה פראנס.

אוהדי ליברפול תקועים מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד
חוויה לא נעימה. אוהדי ליברפול מחוץ לסטאד דה פראנס | אימג'בנק GettyImages, THOMAS COEX/AFP

באופ"א הוציאו הודעה רשמית בעקבות המקרה, שמשתמע ממנה כי התאחדות הכדורגל האירופית בעיקר מפילה את האחריות על האוהדים האדומים: "לקראת המשחק, השערים בצד של ליברפול נחסמו על ידי אלפים שרכשו כרטיסים מזוייפים שלא עבדו בכניסה.

"זה יצר עומס בכניסה, וכתוצאה מכך הפתיחה נדחתה ב-35 דקות כדי לאפשר לכמה שיותר אוהדים עם כרטיסים אמיתיים להיכנס.

"ככל שהצטברו אוהדים גם אחרי שריקת הפתיחה, השוטרים פינו אותם עם גז מדמיע והרחיקו אותם מאיזור האצטדיון. אופ"א מגלה סימפטיה כלפי מי שנפגעו מהאירוע הזה ותחקור בדחיפות את המקרים עם המשטרה והרשויות בצרפת ועם התאחדות הכדורגל הצרפתית".

יורגן קלופ מאמן ליברפול עם טיאגו אלקנטרה
משפחתו נתקלה בקשיים. קלופ | רויטרס

מנגד, אנשי ליברפול סיפרו על החוויה הלא נעימה שנאלצו לעבור קרוביהם לפני המשחק הכי גדול של העונה. "אני יודע שלמפשחה שלי היו בעיות בכניסה, שמעתי כמה דברים", סיפר יורגן קלופ.

שחקן הקבוצה, אנדי רוברטסון, הוסיף: "לאחד מחבריי נאמר שהכרטיס שלו מזויף, אני יכול להבטיח שזה לא נכון. ריסוס גז מדמיע על אנשים זה לא מקובל. זה היה נורא לכל האוהדים ולכל המשפחות שעברו את זה. זו לא הייתה חוויה נחמדה, ליגת האלופות אמורה להיות חגיגה, אבל היא לא הייתה. הגמר במקור לא היה צריך להיות כאן, ואני בטוח שבימים הקרובים הנושא ייחקר".

אנשי ליברפול התלוננו על יחס קשוח מדי של המשטרה, שבסיום אף סגרה את האוהדים באצטדיון והתעמתה איתם. הקבוצה יצאה בהצהרה: "אנחנו מאוכזבים מאוד מההתנהלות בכניסה לאצטדיון ומהקריסה של מערך האבטחה שאוהדי ליברפול התמודדו איתם בסטאד דה פראנס. זה המשחק הכי גדול באירופה, ואוהדים לא אמורים לעבור את מה שעברו. פנינו לאופ"א וביקשנו רשמית פתיחת חקירה שתבדוק את הסוגיות הלא מקובלות האלה".

ניתוח האירועים על ידי כתב "סקיי"

אלימות משטרתית חסרת הסבר נגד אוהדים עם כרטיסים

עדות של אוהד ישראלי: "שדדו, הרביצו וכייסו אוהדי ליברפול, כשל אבטחתי, זירת קרב"

על פי סרטון של "סקיי", ההתנהלות של משטרת צרפת אחראית לפארסה. זה מתחיל בשער צר מאוד שבו 20 אלף אוהדי ליברפול אמורים היו לעבור בדיקה ביטחונית קפדנית, מה שיצר צוואר בקבוק. אחרי שהם נכנסו והמתינו שעתיים או שלוש בתור הקודם, הם הופנו לשתי כניסות בלבד, וגם שם נגזרה עליהן המתנה ארוכה ומתסכלת לפני שנכנסו לאצטדיון. בזמן הזה מי שניסו לפרוץ הם למעשה נערים צרפתים, בלי כרטיסים. השוטרים בתגובה החלו להתיז גז מדמיע וספריי פלפל, גם על אנשים חפים מפשע, שהחזיקו כרטיסים בידיהם.