אולימפיאקוס עשויה לפטר את מרטינס: "נכשלנו, האחריות היא עליי"

play
הו, איזה חום. נרטינס | מאור אלקסלסי
צמד בכורה לפיירו, מכבי חיפה השפילה את אולימפיאקוס עם 0:4 מהדהד 03:52

בתקשורת היוונית קוטלים את המאמן הפורטוגלי, שאמר בסיום: "מכבי חיפה הייתה טובה יותר, לא הצלחנו להגיב". מנולאס אחרי ה-4:0: "בושה, אין לי מילים"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אולימפיאקוס מעולם לא הפסידה משחק מוקדמות באירופה במגרשה הביתי, אבל למכבי חיפה זה ממש לא שינה. הערב (רביעי) אלופת ישראל התארחה בפיראוס, כלל לא התרגשה מלמעלה מ-20 אלף יוונים ביציעים והביסה את האלופה המקומית 0:4 היסטורי – בדרך לסיבוב המוקדמות השלישי בליגת האלופות וכמובן להבטחת שלב בתים אירופי, בין אם יהיה זה באלופות, באירופית או בקונפרנס ליג.

יתרה מכך, זה ההפסד הביתי הגבוה ביותר של אולימפיאקוס באירופה מאז נובמבר 1982, אז נכנעה 4:0 להמבורג – משמע 40 שנה לא קרה דבר כזה בפיראוס. לפי "SDNA", האצטדיון החל להתרוקן כבר בדקה ה-65, בעוד אלו שנשארו הגיבו בשריקות בוז צורמות נגד המאמן והשחקנים עם שריקת הסים. ב"גאזטה" היווני בחרו בכותרת "סיוט ושפל היסטורי לאולימפיאקוס

בתקשורת היוונית עוד לפני שריקת הסיום החלו בביקורת קשה מאוד נגד אולימפיאקוס ובעיקר לעברו של הפורטוגלי פדרו מרטינס, מאמן הקבוצה בארבע השנים האחרונות שהלילה נכתב ש"הציפייה היא שתהיה לו את היושרה לקום וללכת מיד". לטענת "sportime", אולימפיאקוס כבר מחפשת אחר מאמן ולא מן הנמנע שבקרוב תפטר את הפורטוגלי.

מכבי חיפה חוגגת ביוון נגד אולימפיאקוס
שחקני מכבי חיפה חוגגים ניצחון היסטורי בפיראוס | אתר רשמי, ראובן כהן, מכבי חיפה

לאחר התבוסה הקשה שהובילה להדחתה של אולימפיאקוס מליגת האלופות, הבלם קוסטאס מנולאס אמר: "אין לי מה לומר, זה בושה מה שקרה כאן הערב. שיחקנו רע מאוד, זו פשוט בושה. אולימפיאקוס זה מועדון נהדר ואנחנו צריכים לעבוד קשה יותר, כי מה שאנחנו עושים לא מספיק".

לאחר מכן התייצב מול המיקרופונים גם המאמן, פדרו מרטינס: "התחלנו טוב את המשחק והייתה לנו תכנית, אבל לצערי ספגנו שער מוקדם. ניסינו להגיב, אבל שיחקנו רע מאוד במחצית השנייה, לא לחצנו ולא עשינו שום דבר שרצינו ואני לוקח על כך אחריות – מכבי חיפה הייתה טובה יותר".

עוד אמר מרטינס: "במחצית השנייה לא הצלחנו לשחק כמו שרצינו, ספגנו את ה-2:0 מהר מדי וכבר לא הצלחנו להגיב לזה. לא היינו בגישה הנכונה ולא עמדנו במטרה הראשונה שהצבנו לעצמנו לעונה. אנחנו מאוד עצובים ונצטרך לעבוד קשה מאוד עכשיו, זה מה שעושים אחרי כישלון כזה. אני לוקח אחריות, אבל כל מה שאפשר לעשות עכשיו זה לעבוד קשה יותר".

דין דוד מול קוסטאס מנולאס
"בושה מה שקרה לנו". מנולאס | אתר רשמי, ראובן כהן, מכבי חיפה

השוער תומאש ואצליק, לו יש אשמה בשער הראשון של שרי, הוסיף: "אני לא יודע מה קרה לנו היום, אבל מה שאני יכול לומר זה שספגנו שערים בקלות מדי. למכבי חיפה הגיע לנצח והיא עלתה בצדק. ראיתי את הסטטיסטיקה מהמשחק, אפשר לפי זה לראות שחיפה הייתה טובה יותר מאיתנו. אנחנו חייבים לשחק הרבה יותר טוב".