1:1 בין מונאקו לפ.ס.וו במוקדמות האלופות, הפסד לגרופר ולודוגורץ

פירמן (39) כבש להולנדים (39), דיסאסי (80) איזן לקראת הגומלין. הישראלי לא שותף ב-2:1 לדינמו זאגרב, ריינג'רס נכנעה לאוניון סן ז'ילואז ושלושער לראמוס ב-1:4 של בנפיקה על מיטיולנד

(גודל טקסט)

יממה לפני שמכבי חיפה תארח את אפולון לימסול במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, סיבוב המוקדמות השלישי יצא לדרך כבר הערב (שלישי) עם חמישה משחקים.

במסגרת מסלול האלופות, לודוגורץ של דני גרופר התרחקה משלב הפלייאוף אחרי שנכנעה בביתה 2:1 לדינמו זאגרב. האורחת מבירת קרואטיה עלתה ליתרון כפול מוקדם. הבלם דינו פריץ' הבקיע בדקה השישית, שער עצמי של השוער סרג'יו פאדט כעבור שלוש דקות הכפיל את התוצאה. הבולגרים צימקו משער של ברנרד טפקטיי בדקה ה-22, אך לא מעבר. המגן הישראלי לא שותף.

בדומה לזאגרב, גם ויקטוריה פלזן התקרבה לשלב הפלייאוף עם ניצחון 1:2 בחוץ על שריף המולדבית. הצ'כים נקלעו לפיגור מפנדל מדויק של איברהים ראשיד בדקה ה-36, אך תומאס צ'ורי (41) ופאבל בוצ'ה (55) הפכו.

שחקן פ.ס.וו איינדהובן ג'ואי פירמן חוגג עם לוק דה יונג
התוצאה תספיק לגומלין? פירמן ודה יונג חוגגים | אימג'בנק GettyImages, VALERY HACHE/AFP

במסלול הליגות, בו משחקות קבוצות שאינן האלופות במדינתן, פ.ס.וו איינדהובן נפרדה ב-1:1 בחוץ מול מונאקו במשחק הראשון. האקסית של ערן זהבי שזכתה השבוע בסופרקאפ ההולנדי אחרי 3:5 משוגע על אייאקס עלתה ליתרון בדקה ה-39 אחרי מבצע יפה בין לוק דה יונג לג'ואי פירמן שהסתיים בשער של האחרון, אך היריבה מהנסיכות השוותה בזכות נגיחה של אקסל דיסאסי בדקה ה-80.

הסינדרלה של העונה שעברה בבלגיה, אוניון סן ז'ילואז, אמנם הסתפקה בסגנות אחרי שהובילה את הטבלה במשך רוב העונה, אך הערב היא עשתה צעד משמעותי בחלום שלה להצטרף לקלאב ברוז' בשלב הבתים של ליגת האלופות. המארחת פגשה את ריינג'רס הסקוטית ועלתה ליתרון משער של טדי טאומה בדקה ה-27, דאנטה ואנזייר דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-76 וקבע 0:2 שנותן מקדמה משמעותית לקראת הגומלין בגלאזגו.

במשחק האחרון של הערב שנערך במסלול הליגות, בנפיקה השיגה מקדמה מאוד משמעותית לקראת עלייה לשלב הפלייאוף כאשר הביסה בביתה 1:4 את מיטיולנד. המארחים פתחו בסערה ועלו ליתרון כפול מצמד בישולים של דויד נרס לגונסאלו ראמוס בדקות 17 ו-33, ועוד לפני ההפסקה היה זה אנסו פרננדס שקבע 0:3 בחלוף 40 דקות משריקת הפתיחה. ראמוס גם השלים שלושער בדקה ה-61 וקירב מאוד את הפורטוגלים לשלב הפלייאוף, אלא שפנדל מוצלח של פיונה סיסטו כשנשארו 12 דקות לשריקת הסיום, אולי השאיר לדנים שביב של תקווה לקראת המפגש בשבוע הבא.