דה יונג העלה את פ.ס.וו לפלייאוף האלופות, קאמבק נפלא לריינג'רס

החלוץ שחזר מברצלונה קבע 2:3 בהארכה מול מונאקו, הסקוטים יהיו היריבים בפלייאוף אחרי שמחקו הפסד 2:0 עם 0:3 ביתי על סן ז'ילואז. דינמו קייב שוב ניצחה בהארכה ותפגוש את בנפיקה

(גודל טקסט)

פרט למכבי חיפה ולכוכב האדום בלגרד, עוד שמונה כרטיסים חולקו הערב (שלישי) לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות. על הקאמבק המרשים מכולם הייתה חתומה ריינג'רס, שהפסידה בשבוע שעבר 2:0 לאוניון סן ז'ילואז בבלגיה וידעה לתקן באייברוקס עם 0:3 גדול. הקפטן ג'יימס טאברנייר דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-45 ונתן תקווה, הרכש הקרואטי אנטוניו צ'ולאק נגח לרשת בדקה ה-58 וקבע שוויון בסיכום ובדקה ה-79 הגיע הרגע של הגרמני בן ה-20 מאליק טילמן, שניתר גבוה כדי לנצל יציאה רעה של השוער אנתוני מוריס וחגג שער בכורה מאז הצטרף כמושאל מבאיירן מינכן. הסקוטים לא היו בבתי ליגת האלופות מאז 2010/11, אבל בפלייאוף מחכה להם משוכה גבוהה בדמות המנצחת בין פ.ס.וו איינדהובן למונאקו (המשחק בהארכה).

מאליק טילמן שחקן ריינג'רס חוגג שער
גרם לאקסטזה באייברוקס. מאליק טילמן | רויטרס

הסקוטים לא היו בבתי ליגת האלופות מאז 2010/11, אבל בפלייאוף מחכה להם משוכה גבוהה בדמות פ.ס.וו איינדהובן, ששרדה מותחן ביתי מול מונאקו וניצחה 2:3 בהארכה, אחרי 1:1 בחוץ בשבוע שעבר. הבלם הצ'יליאני גיז'רמו מריפאן (58) והקפטן וויסאם בן ידר (70) ביצעו מהפך שהותיר את ההולנדים המומים, אבל בדקה ה-89 היה זה אריק גוטיירס המקסיקני שנגח פנימה מקרוב וכפה הארכה. ברל אמבולו נעצר בקורה ומונאקו הייתה קרובה יותר להבקיע, אך לפ.ס.וו יש את לוק דה יונג שחזר הביתה ואחרי הבישול לגוטיירס גם נגח בצורה אופיינית את השער המכריע בדקה ה-109 – בדיוק כפי שעשה כמה פעמים במדי ברצלונה בעונה שעברה. רוד ואן ניסטלרוי מתקרב לבתים בעונתו הראשונה כמאמן, אבל מי שעומד בדרכו הוא ג'ובאני ואן ברונקהורסט ששיתף עמו פעולה במשך שנים בנבחרת הולנד.

אריק גוטיירס שחקן פ.ס.וו איינדהובן חוגג שער
דרמה גדולה בפיליפס. אריק גוטיירס | אימג'בנק GettyImages, Soccrates Images

עוד במסלול הליגה: בנפיקה לא התקשתה מול מיטיולנד ואחרי ה-1:4 הביתי ניצחה 1:3 בדנמרק. אנסו פרננדס הארגנטינאי שוב הרשים עם שער נהדר (23), המחליפים הנריקה אראוז'ו (56) ודיוגו גונסאלבש (88) הוסיפו ומנגד פיונה סיסטו רק צימק (63).

הפורטוגלים יפגשו בפלייאוף את דינמו קייב, ששוב עברה שלב אחרי ניצחון בהארכה במשחק החוץ. בסיבוב הקודם זה היה מול פנרבחצ'ה והפעם באוסטריה עם 1:2 על שטורם גראץ אחרי 120 דקות. המארחת מחקה את ההפסד 1:0 מהשבוע שעבר עם שער בדקה ה-27 של רסמוס הוילונד בן ה-19, אבל בהארכה ויקטור ציגנקוב בישל לקוסטיאנטין ויווצ'רנקו (97) והבקיע בעצמו (112) כדי להשאיר את האוקראינים במפעל.

תוצאות נוספות

דינמו זאגרב – לודוגורץ 2:4 (3:6 בסיכום)
פרנצווארוש – קרבאח 3:1 (4:2 בסיכום)
ויקטוריה פלזן – שריף טירספול 1:2 (2:4 בסיכום)
ז'לגיריס – בודו גלימט 1:1 (6:1 בסיכום)

משחקי הפלייאוף בשבוע הבא

מסלול האלופות:

מכבי חיפה – הכוכב האדום בלגרד
קרבאח – ויקטוריה פלזן
בודו גלימט – דינמו זאגרב
קופנהאגן – טרבזונספור

מסלול הליגה:

דינמו קייב – בנפיקה
ריינג'רס – פ.ס.וו