פאקטה צפוי להחליף את ז'סוס בחצי הגמר, ניימאר ופירמינו בחוד

ניימאר, לוקאס פאקטה | CARL DE SOUZA/AFP via Getty Images

האיש שכבש את השער שהעלה את נבחרת ברזיל לחצי גמר הקופה אמריקה אמור לקבל את הקרדיט ב-11 מול פרו (בין שני לשלישי, 2:00, ספורט2). גם אברטון בתמונה, התלבטות בין הקורות. אלכס סנדרו פצוע

(גודל טקסט)

הקופה אמריקה נכנסת לשלבי ההכרעה. נבחרת ברזיל תפגוש הלילה (בין שני לשלישי, החל מ-1:50, שידור ישיר בספורט2) את נבחרת פרו לקרב לוהט בחצי הגמר, עם מטרה אחת ברורה – עלייה לגמר בדרך לזכייה בטורניר הביתי. המנצחת במשחק שייערך לפנות בוקר תדע מול מי תתמודד בגמר יממה לאחר מכן, כשבחצי הגמר השני ארגנטינה וליאו מסי יתמודדו מול קולומביה (בין שלישי לרביעי, החל מ-3:50, שידור ישיר בספורט1).

בזמן שפרו עלתה לחצי הגמר אחרי ניצחון בפנדלים על פרגוואי בתום 3:3 משוגע, ברזיל רשמה 0:1 קשה על צ'ילה. הברזילאים זכו פעמיים בעבר בשני טורינירים רצופים בקופה אמריקה, אך זה לא קרה מאז 2007. הם יוכלו לעלות לגמר ולהתקרב לעשות את זה בפעם השלישית בתולדות הסלסאו, אחרי שזכו גם בקופה האחרון ב-2019.

אם ברזיל תזכה בטורניר, תהיה זו הפעם העשירית בתולדותיה שהיא מוכתרת לאלופת דרום אמריקה. אגב, בגמר של 2019 ברזיל פגשה את אותה פרו שהיא תתמודד מולה הלילה. אז, זה הסתיים ב-1:3 לצהובים. במפגש בין הנבחרות בקופה הנוכחית במהלך שלב הבתים, הברזילאים להטו עם 0:4 נפלא בכיכובו של ניימאר.

שחקני נבחרת ברזיל חוגגים | MAURO PIMENTEL/AFP via Getty Images

אין ספק שרק הפתעה תמנע מברזיל להעפיל לגמר מחר. היא תחסר במשחק את גבריאל ז'סוס, שקיבל כרטיס אדום ישיר ברבע הגמר מול צ'ילה, ומי שצפוי להחליפו הוא לוקאס פאקטה, שכבש את שער הניצחון במשחק האחרון. גם אברטון בתמונה.

כשנשאל צ'יצ'י לגבי מחליפו האפשרי של גבריאל ז'סוס, אמר: "היו לי ספקות לגבי האיכות שהשחקנים יוכלו להראות לכל אורך הטורניר וכעת נצטרך לשחק טוב יותר כדי להעפיל לגמר – משהו שגם פרו תרצה לעשות. יש מסורת של מפגשים בין ברזיל לפרו והפעם זה משחק נוקאאוט ואנחנו נצטרך לעבוד קשה מאוד. אם פאקטה יפתח? אני אוהב את כל מי שמשחק, אין לי מישהו מועדף. נעשה את מה שאנחנו הכי מאמינים בו".

מעבר לכך, ההרכב שפתח ברבע הגמר צפוי להישאר זהה. המשמעות היא שקאסמירו ימשיך בקישור עם פרד, שמרשים מאוד בטורניר הזה, ניימאר ישחק בהתקפה עם רוברטו פירמינו ורישארליסון, ובמרכז ההגנה יעלו טיאגו סילבה ומרקיניוס. אלכס סנדרו הפצוע ככל הנראה ימשיך להיעדר.

כמו כן, המאמן צ'יצ'י יצטרך לקחת החלטה מי יפתח בין הקורות. אדרסון, שוער מנצ'סטר סיטי, ואליסון, שוער ליברפול, התחלקו עוד כה בטורניר (שני משחיקם כל אחד) – ולא ברור מי זה שיעלה בהרכב. במשחק האחרון, ברבע הגמר, עלה אדרסון בשער וייתכן כי ימשיך לקבל את הקרדיט, אך בפועל אף אחד לא יודע מה עובר בראש של המאמן.

בנוגע לפרו, המאמן ריקרדו גארקה ייאלץ להסתדר ללא אנדרה קאריו, שהורחק בכרטיס צהוב שני ברבע הגמר מול פרגוואי. ג'אנלוקה לפאדולה ימשיך בחוד, בזמן שכריסטיאן קואבה ורנאטו טאפיה ישחקו במרכז השדה.

צ'יצ'ה | Wagner Meier/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי