ניימאר: "אני רוצה גמר נגד ארגנטינה, ואנחנו הולכים לנצח"

אחרי שהוביל את ברזיל לקרב על התואר בקופה אמריקה, הכוכב לא היסס לצאת בהצהרה והתלונן על השופט: "הצורה שהוא דיבר והסתכל על השחקנים - חוסר כבוד". וגם: החגיגות בחדר ההלבשה והנתונים שמאירים פנים ל"סלסאו"

(גודל טקסט)

נבחרת ברזיל כבר מזמן לא מתאפיינת ב"ז'וגו בוניטו", למרות שהיא מחזיקה בסגל לא מעט שחקנים עם המון טכניקה ברגליים, אך לפחות בזירה הדרום אמריקאית – עדיין קשה מאוד לנצח אותה או אפילו לשים כדור ברשת שלה. הלילה (בין שני לשלישי) ה"סלסאו" הוכיחה זאת שוב כשגברה 0:1 על פרו בחצי גמר הקופה אמריקה, בזכות שער של לוקאס פאקטה. בסיום המשחק, ניימאר, שרשם בישול אחרי מהלך אישי נפלא, לא היסס לומר את מי הוא רוצה לפגוש בגמר ואף להצהיר כי נבחרתו תצא עם ידה על העליונה.

"יש לי הרבה חברים בארגנטינה, אני רוצה לשחק נגד ארגנטינה בגמר. וברזיל הולכת לנצח", אמר ניימאר, שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו סרטון של החגיגות בחדר ההלבשה. הסופרסטאר בן ה-29 עדיין חולם לזכות בקופה אמריקה, שכן למי ששכח, לפני שנתיים נבצר ממנו להשתתף בטורניר בו זכתה נבחרתו על אדמת ברזיל, בעקבות פציעה.

פאקטה, שהבקיע את שער הניצחון גם ברבע הגמר נגד צ'ילה, מצא את הרשת בשני משחקים רצופים במדים הלאומיים לראשונה בקריירה שלו ועל כך קיבל את המחמאות ממספר 10: "הוא שחקן גדול שמתקדם בכל משחק. הייתה לו עונה נהדרת בקבוצה שלו והוא מוכיח את יכולתו להיות גורם חשוב בנבחרת ברזיל", הוסיף כוכבה של פריז סן ז'רמן.

לא משנה אם ליאו מסי וחבריו יתייצבו מנגד בגמר, או שמא תהיה זו נבחרת קולומביה שתנסה להפריע להם בדרך הלילה (3:50 בספורט1) – הסטטיסטיקה מאירה פנים לברזילאים. אלופת דרום אמריקה המכהנת ניצחה בכל חמשת המקרים האחרונים שבהם הופיעה בגמר: ב-1997, 1999, 2004, 2007 ו-2019. בנוסף, בפעמיים הקודמות שפרו פגשה אותה בחצי הגמר, ב-1975 וב-1997, המנצחת באותו משחק המשיכה לזכייה בקופה אמריקה.

המאמן צ'יצ'י אמנם לא הבטיח עדיין זכייה שנייה ברציפות בתואר היבשתי, אך בכל הנוגע למספרים הוא יכול לחייך: מבין המאמנים שהעבירו לפחות 10 משחקים בקופה אמריקה, צ'יצ'י מדורג במקום החמישי מבחינת אחוזי הצלחה עם 75%, לאחר שניצח בתשעה מתוך 12 המשחקים שלו.

בנושא אחר, מה שהפריע לניימאר במשחק נגד פרו היה התנהלותו של השופט הצ'ילאני, רוברטו טובאר. לאחר הניצחון, הכוכב התלונן על כך בעמדת הראיונות: "השופט לא יכול לעשות את מה שהוא עושה. הדרך שבה הוא מדבר ומסתכל על השחקנים זה חוסר כבוד כלפי כולם. מהדקה הראשונה שניגשתי לדבר איתו, הוא היה יהיר מאוד. כל השחקנים אמרו את אותו הדבר, אני לא חושב שזה נורמלי. שתי הקבוצות התלוננו על איך שהוא ניהל את המשחק. הוא יכול לטעות או לדייק, בדיוק כמונו השחקנים, אבל לא ייתכן ששופט בחצי גמר הקופה אמריקה יפגין יהירות שכזאת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי