עיריית ריו דה ז'ניירו אישרה נוכחות קהל בגמר הקופה אמריקה

אצטדיון המראקנה | Bruna Prado/Getty Images

כ-6,500 מוזמנים של CONMEBOL יורשו להיכנס לאצטדיון המראקנה בכפוף להצגת בדיקת קורונה שלילית ויחויבו לשמור על מרחק של שני מטרים. ראש העיר: "אף אחד לא לחץ עליי, קיבלנו החלטה עצמאית"

(גודל טקסט)

לקראת המפגש בין נבחרות ברזיל וארגנטינה בגמר קופה אמריקה 2021 (בין שבת לראשון, שידור ישיר בספורט1 ב-2:50), עיריית ריו דה ז'ניירו הודיעה היום (שישי) כי תאושר כניסת קהל לאצטדיון המראקנה עד תפוסה של 10% מהאצטדיון, מה שאומר כי בסביבות ה-6,500 אוהדים יוכלו לעודד מהיציעים.

יחד עם זאת, אין משמעותו של האישור לנוכחות אוהדים כי מכירת כרטיסים תיפתח לקהל הרחב, אלא שהצופים שיורשו לצפות בגמר מהיציע יהיו מוזמנים של CONMEBOL, פדרציית הכדורגל הדרום אמריקאית, שתעניק להם אקרדיטציה מיוחדת. כמובן שהכניסה לאצטדיון תהיה מותנית בהצגת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה שבוצעה ב-48 השעות שקדמו למשחק, כשביציעים הצופים יחויבו לשבת במרחק של שני מטרים לפחות אחד מהשני.

למעשה, כפי שהסביר ראש עיריית ריו דה ז'ניירו אדוארדו פאאס, גמר הקופה אמריקה ישמש כפיילוט עבור המטרופולין השנייה בגודלה בברזיל במסגרת ניסיונות ההתמודדות עם מגפת הקורונה.

ברזיל תארח את הגמר לעיני קהל | SILVIO AVILA/AFP via Getty Images

חשוב לציין כי ב-30 בינואר השנה, אז התקיים גמר גביע ליברטדורס באותו האצטדיון, עיריית ריו קנסה את CONMEBOL בגין הכנסת 5,000 אוהדים שהצטופפו בגוש אחד ביציע. בנוסף, לפני חודשיים נערך גמר טורניר ה"קריוקה" בברזיל וגם בו נכחו 150 איש, מה שהביא את מחלקת הבריאות בעיריית ריו להטיל קנס על הנהלת אצטדיון המראקנה, בסך 14,060.72 ריאל (כ-8800 ש"ח).

פאאס הבהיר כי CONMEBOL לא הפעילה על עיריית ריו לחץ לאפשר כניסת קהל: "אף אחד לא לחץ עליי. לא מכיר אף אחד משם או מההתאחדות הברזילאית. משרד הבריאות קיבל החלטה עצמאית לחלוטין, החוקים די מתקבלים על הדעת ואנחנו לא רואים בעיה".

מסי וחבריו יצליחו להניף גביע? | Rogerio Florentino/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי