ברזיל מחכה: ארגנטינה ניצחה את קולומביה בפנדלים ועלתה לגמר

קלאסיקה: האלביסלסטה הצליחו להעפיל לגמר הקופה אמריקה, שם יפגשו את הסלסאו לקרב ענק. אחרי 1:1 בתום 90 דקות, הנבחרות ניגשו לדו קרב מהנקודה הלבנה בו הארגנטינאים ניצחו 2:3

(גודל טקסט)

יש גמר לקופה אמריקה. אחרי שברזיל העפילה אליו קודם לכן, הלילה (בין שלישי לרביעי) הצטרפה אליה ארגנטינה וסידרה לנו מפגש מהסרטים בקרב על התואר – אשר ייערך בלילה שבין שבת לראשון. הארגנטינאים עלו לשלב הבא אחרי שגברו היום בפנדלים 2:3 על קולומביה בחצי הגמר, זאת לאחר 1:1 בתום 90 דקות של כדורגל.

זה היה משחק לא פשוט לארגנטינה ושוויוני לחלוטין. הנתונים מציגים זאת – האלביסלסטה איימו 13 פעמים לשער, קולומביה 14. שתי הנבחרות סיימו עם ארבעה איומים למסגרת. עם האחזקה בכדור הייתה שוויונית (51% לקולומביאנים), וכיאה למשחק כל כך צמוד – הוא הסתיים בתיקו והלך לפנדלים. כידוע, בקופה אמריקה השנה מיד אחרי 90 דקות הולכים לפנדלים ללא הארכה, למעט משחק הגמר, שאם הוא יסתיים בתיקו אחרי 90 דקות, הנבחרות תלכנה ל-30 דקות נוספות של כדורגל.

המשחק החל נפלא מבחינת ארגנטינה, כאשר ליאו מסי רשם את הבישול החמישי שלו בטורניר. הפרעוש קיב למסירה נפלאה מג'ובאני לו צ'לסו והמשיך יפה ללאוטרו מרטינס, שסיפק סיומת מצוינת והעניק 0:1 לתכולים-לבנים כבר בדקה השביעית. מסי, שכבש בקופה אמריקה הנוכחית גם ארבעה שערים, מעורב ב-9 מתוך 11 השערים של ארגנטינה – פשוט יוצא דופן.

ליאו מסי חוגג עם לאוטרו מרטינס | NELSON ALMEIDA/AFP via Getty Images

לאחר מכן המומנטום עבר לקולומביה, ווילמאר באריוס ויירי מינה היו קרובים מאוד להשוות, אך נעצרו – פעם אחת בקורה ופעם אחת אצל אמיליאנו מרטינס. הקולומביאנים לא הצליחו למצוא את הרשת עד למחצית, אך בדקה ה-61 הגיע השוויון המיוחל ויש לציין גם המוצדק. לואיס דיאס כבש שער מצוין עם הרבה נחישות מקרוב, ובכך קבע 1:1 שהחזיק עד לסיום 90 הדקות.

עוד לפני שהמשחק הלך לפנדלים ארגנטינה כמעט כבשה שער נוסף, אך לאוטרו החמיץ ממצב טוב, וגם אנחל די מריה סיפק החמצה גדולה מהריבאונד. בדקה ה-81 מסי ניסה גם הוא אך נעצר רק בקורה, עד שהגיעו הפנדלים. חואן קוודראדו ניגש ראשון לנקודה הלבנה וקבע 0:1 לקולומביה. לאחר מכן מסי בעט, כבש וקבע 1:1. דווינסון סאנצ'ס החל במסדר ההחמצות הקולומביאני ופספס את הבעיטה הבאה, אך גם רודריגו דה פול החמיץ כשבעט אל מחוץ למסגרת ואחרי שתי בעיטות לכל נבחרת התוצאה עדיין עמדה על 1:1.

ירי מינה היה הבועט הבא של קולומביה, ונעצר אצל אמיליאנו מרטינס. לאחר מכן לאנדרו פארדס ניגש לבעוט, הכניע את דויד אוספינה וקבע 1:2 לארגנטינה. מיגל בורחה השווה ל-2:2, ולאחר מכן לאוטרו בפנדל נהדר קבע 2:3 לארגנטינה. אדווין קרדונה היה הבועט הקולמביאני האחרון, מכיוון שהוא נעצר אצל מרטינס המצוין, שהעניק לארגנטינה ניצחון אפילו מבלי לבעוט את הבעיטה החמישית – והאלביסלסטה חגגו העפלה לגמר.

אמיליאנו מרטינס דומע מאושר | EVARISTO SA/AFP via Getty Images
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים | NELSON ALMEIDA/AFP via Getty Images
ליאו מסי, ירי מינה | SILVIO AVILA/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי