סקאלוני: "מסי הטוב בהיסטוריה גם אם לא נזכה", סילבה: "לנו יש את ניימאר"

ליאו מסי, ניימאר | CARL DE SOUZA,NELSON ALMEIDA/AFP via Getty Images

החל מ-02:50 בספורט1: אצטדיון המרקאנה יארח את הגמר הגדול בין ברזיל לארגנטינה. קפטן הסלסאו: "זו יריבות שנמצאת בדם שלנו". מאמן האלביסלסטה נשאל על כך שזו אולי ההזדמנות האחרונה של הפרעוש לזכות בתואר

(גודל טקסט)

אלו היו חודשים מטלטלים וכלל לא פשוטים עבור הדרום אמריקאים, עד לפני כחודש אפילו לא היה ברור אם התחרות תתקיים, אבל הלילה (בין שבת לראשון, החל מ-02:50 בשידור ישיר בספורט1) זה קורה: גמר קופה אמריקה 2021 ייצא לדרך ויפגיש בין ברזיל וניימאר לארגנטינה ומסי.

רק נזכיר לכם שהאליפות הייתה אמורה להיערך בארגנטינה, אלא שהתחלואה הקשה מנגיף קורונה הובילה להחלטה ממשלתית שלא ניתן לקיים אותה במדינה. גם אורוגוואי וצ'ילה לא הסכימו לקחת את הסיכון ובסופו של דבר הייתה זו ברזיל שהתנדבה לארח את התחרות, אבל היא התקיימה ללא קהל. לשמחתנו הגדולה, הלילה אצטדיון המרקאנה יכיל כ-6,500 צופים ברי מזל.

ברוסאריו, עיר הולדתו של ליאו מסי, דאגו להצהיר על תמיכתם בכוכב הגדול ובנבחרת והאירו את אחד המבנים המפורסמים בעיר בדרך מקורית במיוחד – עם תמונה של ליאו מסי במדים הלאומיים. בכלל, ההתרגשות בארגנטינה גדולה מאוד ובמסיבת העיתונאים לקראת המשחק אמר המאמן ליאונל סקאלוני: "אני נרגש להוביל חבורת שחקנים שהוכיחה לי עד כמה חשובה לה המדינה. אני גאה בהם מאוד".

סקאלוני גם נשאל על כך שאולי זו ההזדמנות האחרונה של מסי בן ה-34 להוביל את נבחרתו לתואר: "גם אם נזכה וגם אם לא, הוא יישאר הגדול בהיסטוריה. הוא כבר הוכיח שהוא הטוב ביותר".

לצדו של סקאלוני ישב השוער אמיליאנו מרטינס, גיבור דו קרב הפנדלים של ארגנטינה נגד קולומביה בחצי הגמר: "אני תמיד לומד את השוער היריב ביחד עם המאמנים שלי, אבל אני מקבל החלטות רק ברגע האחרון. אנחנו נבחרת מאוחדת והסיבה שהגענו לגמר היא בזכות שיש לנו שחקנים כל כך איכותיים ומנוסים. מילדות חלמתי לשחק עם הנבחרת במשחק גמר באצטדיון המרקאנה, זה משהו שכולנו חיכינו לו שנים ואנחנו ניתן את הכל כדי לזכות ולשמח את כל העם הארגנטינאי שמאחורינו".

שחקנים רבים בנבחרת ארגנטינה, בהם כמובן גם הכוכבים ליאו מסי, סרחיו אגוארו ואחרים, דאגו לפרסם כולם תמונה משותפת של השחקנים בסיום האימון המסכם לצד הכיתוב "ביחד". לפי התקשורת הארגנטינאית, סקאלוני עשוי לבצע שינוי או שניים בהרכב לעומת חצי הגמר והדילמה שלו היא אם להשיב ל-11 את אנחל די מריה או שמא הוא ימשיך לעלות מהספסל ובאגף ישחק ניקולס גונסאלס.

ומה קורה בצד הברזילאי? שם עדיין עוסקים בכך שהיו אוהדים רבים של הסלסאו שהודו שהפעם הם בצד של ארגנטינה, כדי שליאו מסי יזכה בתואר ראשון במדי הנבחרת. הקפטן טיאגו סילבה דיבר על זה גם כן במסיבת העיתונאים האחרונה לקראת הגמר: "משחק בין ברזיל לארגנטינה הוא תמיד מיוחד וזה לא משנה אם זה גמר או לא. זו יריבות שנמצאת בדם שלנו והיא גדולה מאוד, אז קשה לי להבין את מי שתומך בארגנטינה – אני אפילו לא יכול לחשוב על זה וזה בכלל לא משנה אם מסי ראוי לתואר או לא. בכל מקרה, אנחנו מכבדים את דעתו של כל אדם".

על הסיכוי לזכות בגמר נוסף אמר סילבה: "זה מפגש בין שתי הנבחרות הכי חזקות ביבשת ואין פייבוריטית במשחק, יהיה משחק מאוזן שיוכרע על הפרטים הקטנים – לכן גם אין ראוי יותר מזה שאנחנו נפגשים רק בגמר. מסי הוא שחקן יוצא דופן ונצטרך לשים דגש גם על השחקנים שמוסרים לו, אבל צריך לזכור שגם לנו יש שחקן כזה – ניימאר. אני מקווה שהוא שוב יהיה ביום שאי אפשר לעצור אותו".

בצד המקצועי, לרשות המאמן צ'יצ'י יעמוד סגל מלא להוציא את החלוץ גבריאל ז'סוס שייעדר בגלל כרטיס אדום שספג ברבע הגמר. צ'יצ'י מתכנן לפתוח בהתקפה עם ריצ'ארליסון וניימאר ולצדם אברטון ולוקאס פאקטה, כך שפירמינו יישאר על הספסל – המשמעות היא שהסלסאו יעלו ללא שני השחקנים האחרונים שהכניעו את ארגנטינה.

בסך הכל היו 102 מפגשים בין נבחרות ארגנטינה וברזיל והלילה לאלביסלסטה תהיה הזדמנות להשתוות לסלסאו: לברזיל יש 39 ניצחונות, לארגנטינה 38 ו-25 משחקים הסתיימו ללא הכרעה. הפעם האחרונה שהן נפגשו הייתה במשחק ידידות בנובמבר 2019, אז מסי הבקיע מנקודת הפנדל את השער היחיד במשחק. בקופה אמריקה הן נפגשו ביולי 2019 ואז ברזיל ניצחה 0:2 בחצי הגמר, כאמור לעיל משערים של גבריאל ז'סוס ורוברטו פירמינו.

טיאגו סילבה וניימאר | DOUGLAS MAGNO/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי