ברצלונה חוששת שדה ליכט יעבור לליברפול, אייאקס נפרדה מדה יונג

פרנקי דה יונג
פרנקי דה יונג | Gettyimages

האוהדים נפרדו מהקשר שערך את הופעתו האחרונה באצטדיון הביתי: "אזכר בערב הזה בעתיד ואחייך". המועדון: "לא נבכה כי אתה עוזב, נחייך כי שיחקת כאן". הבלם בן ה-19 התייחס לעתידו: "אף עסקה לא נסגרה, אולי אשאר?"

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)
פנרקי דה יונג ערך אתמול (ראשון) את משחק הבית האחרון שלו במדי אייאקס, שהבטיחה מעשית זכייה באליפות הולנד לראשונה מאז 2014 אחרי 1:4 על אוטרכט. בסיום המשחק נפרדו האוהדים מהקשר הנרגש, שיעבור בקיץ לברצלונה, ועודדו אותו במשך דקות ארוכות. "לא נבכה כי אתה עוזב, נחייך כי שיחקת כאן", נכתב בעמוד הרשמי של המועדון.


דה יונג אמר: "זה נפלא לראות ולשמוע את האוהדים קוראים בשמי ואני גאה בכך מאוד. אני חושב שהמשחק האחרון שלי ביוהאן קרויף ארנה היה כזה שאני אזכר בו בעתיד ואחייך. זו הייתה עונה יוצאת דופן גם עבור אייאקס וגם עבורי באופן אישי".


"דה ליכט, דה יונג ו-ואן דה ביק עשו התקדמות אדירה העונה, אבל הדרך שדוני עשה הפתיעה אותי יותר מכל", אמר בסיום כוכב הקבוצה דושאן טאדיץ', שהבקיע העונה 26 שערי ליגה והוסיף 14 בישולים. בינתיים, לפי הדיווחים, אייאקס דורשת על ואן דה ביק 70 מיליון יורו, סכום שהוביל לכך שבורוסיה דורטמונד החליטה לרדת מהאפשרות לצרפו.


"אני גאה ללבוש את חולצת המועדון המדהים הזה", הוסיף הכוכב הסרבי. "האווירה באצטדיון הייתה נהדרת, האוהדים שלנו אדירים ואני חושב שכל מי שאוהב את אייאקס יכול להיות גאה במה שהשגנו העונה".




"כבר כמה חודשים שאני עובד מאחורי הקלעים בשביל שכולם יישארו בעונה הבאה", אמר הקשר לאסה שונה בחצי חיוך. "אנחנו יודעים שנאבד כמה שחקני מפתח וכמובן שבאופן אישי אני מקווה שכולם ימשיכו איתנו. הרבה אנשים הולכים להתגעגע לדה יונג, זה לא הולך להיות פשוט להחליף אותו – כאדם וכשחקן", סיכם הדני הוותיק.


בנוגע לדה ליכט, הקפטן בן ה-19 שמחוזר על ידי מרבית מועדוני הפאר באירופה, בספרד מדווחים שהבלם מעדיף לשחק בברצלונה, אבל במועדון הספרדי חוששים מכך שבסופו של דבר ליברפול תצליח לשכנע אותו לחבור לוירג'יל ואן דייק, שמשתף איתו פעולה במרכז ההגנה של נבחרת הולנד. כרגע, כך על פי הפרסומים, ברצלונה וליברפול הן שתי המועמדות הרציניות ביותר לצרפו.


דה ליכט הגיב לשמועות: "אחרי כל מה שקראתי בתקשורת, אני מבין שזה הולך להיות קיץ ארוך מאוד. האם נערכה פגישה בין ברצלונה לאייאקס ביום שישי האחרון? אני לא יודע, אבל אני יכול להבטיח לכם שאף עסקה עדיין לא נסגרה. התקשורת טוענת שאני אשחק בברצלונה, אבל הדרך לשם ארוכה. אולי אני בכלל אשאר באייאקס, בכדורגל אף פעם אי אפשר לדעת מה יהיה. יש דיבורים כאלה ואחרים, אבל שום דבר עדיין לא מספיק רציני".




החלוץ הוותיק קלאס יאן הונטלאר: "חכים זייך חשוב לאייאקס בצורה בלתי רגילה. הוא שחקן נפלא שיוצר הזדמנויות לאחרים, כובש שערים ועובד מאוד קשה. כל השחקנים תומכים בו ואוהבים אותו וגם הסאגה שהייתה בין האוהדים לבינו הסתיימה. זה יהיה נהדר אם הוא יישאר, אבל כמובן שזו החלטה שלו ואין לי השפעה על הנושא. אני כן חושב שטוב לו באייאקס והדשא של השכן לא תמיד ירוק יותר".


זייך עצמו אמר: "לשמוע את האוהדים קוראים בשמי זה נפלא ולא מובן מאליו. משמח אותי לראות איך הדברים השתנו לאחר התקרית שהייתה בעבר. עתידי? אני עדיין לא יודע".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי