לאחר שאמר "זיג הייל" בשידור, מרקו ואן באסטן הושעה

מרקו ואן באסטן
מרקו ואן באסטן | Philipp Schmidli/Getty Images

מאמן הכדורגל והפרשן של רשת "פוקס" בהולנד, שניסה לצחוק על הגרמנית של שדר הקווים ולא ידע שהמיקרופון שלו פתוח, גם יתרום את משכורתו עד ה-7.12 לקידום העלאת המודעות לאירועי מלחמת העולם השנייה

(גודל טקסט)

כוכב העבר ופרשן הטלוויזיה כיום, מרקו ואן באסטן, הושעה מתפקידו לעשרה ימים אחרי שנשמע אומר באולפן "זיג הייל" (הידד ניצחון בגרמנית), במה שהתברר כבדיחה לא מוצלחת על חשבונו של שדר הקווים שראיין את מאמן הראקלס, הגרמני פרנק ורמות'.

ורמות' התראיין בגרמנית לרשת "פוקס" לאחר ההפסד 4:1 לאייאקס אמסטרדם, שפת האם שלו, אולם שדר הקווים התקשה והצליח לתקשר בצורה בינונית למדי. ואן באסטן, שישב באולפן, לא ידע שהמיקרופון שלו פתוח, התלוצץ ואמר בגרמנית "לא יפה, זיג הייל, פנקייק", כנראה מהמילים הבודדות שהוא יודע בגרמנית, ויצר מהומה בתקופה בה המלחמה של ההולנדים בגזענות בשיאה.

ואן באסטן מיהר להתנצל על התקרית ("לא התכוונתי לזעזע את כולם, רק רציתי 'להסביר' את הגרמנית של האנס") וברשת פוקס הודיעו כי הוא מושעה עד ה-7.12 ושמשכורתו עבור תקופה זו תיתרם למען העלאת המודעות לאירועי מלחמת עולם השנייה.

לצעירים שבינינו, ואן באסטן בן ה-55 היה מכוכבי אייאקס אמסטרדם, מילאן איתה זכה בליגת האלופות ונבחרת הולנד שזכתה באליפות אירופה ב-1988. לאחר פרישתו החל בקריירת אימון ובמהלכה הדריך את נבחרת הולנד, אייאקס, הירנביין ואלקמאר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי