"אני לא מבין איך גצה וזהבי אמורים לרדוף אחרי שחקנים"

למרות לא מעט שבחים בהולנד על הגעתו של הגרמני לפ.ס.וו, חלוץ העבר קנת' פרז עדיין מטיל ספק במעבר: "שמידט חשב שאחתארין שמן מדי ועכשיו הוא מקבל את גצה. לא ראיתי אותו משחק זמן רב"

(גודל טקסט)

כאשר ערן זהבי חתם בפ.ס.וו. איינדהובן, התקבלה תחושה כי הוא הולך להיות השחקן המנוסה בעל הרזומה המרשים ביותר מבין הצעירים של המועדון ההולנדי. אך עם כל הכבוד לדרך שעשה הסקורר הישראלי באירופה, אין בכלל דרך להשוות את הקריירה שלו לשל הרכש החדש והמפתיע מריו גצה, שזכה בחמש אליפויות גרמניה במדי בורוסיה דורטמונד ובאיירן מינכן וכמובן הבקיע את שער הניצחון במדי גרמניה בגמר מונדיאל 2014 בברזיל מול ארגנטינה של ליאו מסי.  

למרות כל זאת, גצה בן ה-28 עובר תהליך נסיגה בקריירה כבר מספר שנים והפך בעונה החולפת לשחקן שולי בדורטמונד. לכן אין זה מפתיע שהתגובות לגבי חתימתו בהולנד היו חלוקות. ב-ED ההולנדי לא היו יכולים להתעלם מהניסיון של המאמן רוג'ר שמידט לצרף שחקנים גרמניים במהלך החלוץ כמו המגן פיליפ מקס, אדריאן פיין ו-וינסנט מולר שהגיעו בחלון האחרון והוסיפו כי כוכב בסדר הגודל שלו חייב לפרוח מחדש בפ.ס.וו.  

העיתונאי ריק אלפרינק שדיווח לראשונה על הגעתו של הגרמני, כתב לאחר המעבר: "גצה הוא מתנה משמים עבור פ.ס.וו. למען האמת הוא נמצא בירידה אבל הוא לא בסיום הקריירה שלו. אולי הוא יחווה רנסנס מחודש תחת שמידט. הליגה ההולנדית היא מסגרת בה הוא יכול לבלוט".

מנגד, חלוץ העבר הדני של פ.ס.וו, קנת' פרז, דיבר ב'פוקס ספורט' על הגעתו של הגרמני בספקנות ושלח עקיצה לערן זהבי. "מה זה יעשה למוחמד אמין אחתארין שנמצא על אותה משבצת? אני מניח שמקומו של קודי גאקפו בהרכב מובטח. אלו שתי העמדות שגצה יכול לפתוח בהן".

"בפעם האחרונה שראיתי אותו משחק הייתה לפני זמן רב, והוא גם סבל ממחלה זיהומית כי הוא שיחק מעט מאוד. לכן אני לא יכול לשפוט אם הוא מתאים לרמות האלה שמידט חשב שאחתארין שמן מדי ועכשיו הוא מקבל את גצה. גם לגבי זהבי אני תוהה. אלו לא שני השחקנים שהולכים לרדוף אחרי שחקנים. אני מאוד סקרן לראות איך הקבוצה תשחק".

ערן זהבי | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי