צפו: דסה גרם לסערה בהולנד – "שאלתי אם הוא יודע את החוקים"

איינדהובן הפסידה לויטסה בבית לראשונה אחרי 23 שנים, שמידט זעם על השופט שביטל כדור עונשין שנשרק לחובת המגן הישראלי: "אני עדיין כועס". זהבי קיבל ציון 3.4: "לא היינו צריכים להפסיד"

(גודל טקסט)

לראשונה אחרי 23 שנים, פ.ס.וו איינדהובן הפסידה היום (ראשון) לויטסה 2:1 בבית. הקבוצה של זהבי נאלצה להסתדר ללא שישה שחקנים שסלו מקורונה, וחסרה גם את מריו גצה שלא היה כשיר למשחק, בעוד הכוכב הגדול של הקבוצה, דוניל מאלן צפה מהספסל. הרגע הדרמטי של המשחק הגיע בדקה ה-93, אז כדור עונשין שנשרק לזכות איינדהובן אחרי הכשלה של אלי דסה, נפסל לאחר בדיקת VAR.

מאמן איינדהובן, רוג'ר שמידט זעם לאחר המשחק: "אני עדיין כועס" אמר לערוץ FOX בסיום "השופט היה במרחק חמישה מטרים מהתקרית, רק אם מדובר בטעות של 100% הוא צריך לבטל את הפנדל. וכאן לא מדובר בטעות של 100%. שאלתי אותו אם הוא יודע את החוקים, הוא שאל אותי רק אם אני רוצה כרטיס צהוב או אדום".

ערן זהבי, שחזר להרכב אחרי שהחלים מנגיף הקורונה אמר: "זה היה משחק קשה נגד אחת הקבוצות החזקות בליגה. זו הייתה סיטואציה קשה עבורנו עם כל מקרי הקורונה, ולא הצלחנו לשחק טוב. אני חושב שלא הצלחנו לשחק ברמה שלנו, אבל לא היינו צריכים להפסיד משחק כזה. נפסל לנו גול מעמדת נבדל וביטלו לנו פנדל. אנחנו חייבים להסתכל קדימה"

באתר VZ, זהבי קיבל את הציון 3.4 בלבד לאחר משחק חלש ולא אופייני, בעוד דסה היה מהמצטיינים עם ציון 7.7. מי שנבחר לאיש המשחק הוא לואיס אופנדה קיבל ציון 8.6

לא רק שמידט זעם על ביטול כדור העונשין, גם כלי התקשורת בהולנד דנו רבות בהחלטת ה-VAR, ומסביב לרשת התגובות סוערות. מי שתמך בשופט הוא רונלד דה בור, אחיו של מאמן נבחרת הולנד ומי שמשמש כפרשן ב-FOX אמר: "אני בהחלט מבין למה הפנדל נפסל. בהתחלה זו הייתה נראית כמו פעולה מוזרה של דסה, אבל היה קשה לשפוט. חשבתי שהפעולה של דסה לא חכמה או שימושית, אבל אם השופט לא היה שורק מלכתחילה, הייתי בסדר עם זה"

יוריט הנדריקס, מי שהופל ע"י דסה אמר על המגן: "אני לא כזה שמבקר שופטים, אני לא יודע אם מה שדסה עשה חכם או לא, אבל לא אני שופט. ה-VAR בדק את המקרה, לפעמים זה לטובתך לפעמים זה נגדך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי