קוצר עונשו של אוננה, שהושעה לשנה על שימוש בחומר אסור

אנדרה אוננה | BO AMSTRUP/Ritzau Scanpix/AFP via Getty Images

ערעורו של שוער אייאקס התקבל חלקית והוא יוכל לשוב לכר הדשא בחודש נובמבר במקום בפברואר: "הוא נטל תרופה שיועדה לאדם אחר, אבל לא יכולנו לקבל את בקשתו לבטל את העונש לחלוטין", נכתב בהודעת ה-CAS

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)

כארבעה חודשים אחרי ששוערה של אייאקס אמסטרדם ונבחרת קמרון, אנדרה אוננה, הושעה מכדורגל לשנה שלמה לאחר שבבדיקת סמים שגרתית נמצא בגופו החומר האסור פורוסמיד, היום (חמישי) הוא התבשר כי עונשו הופחת לתשעה חודשים בלבד. המשמעות: הוא יוכל לשוב לשחק מוקדם מהמתוכנן, אולם בחודש נובמבר בלבד.

אוננה טען בדיון בפברואר כי נטל כדור שאשתו קיבלה באמצעות מרשם רפואי לאחר שחש לא בטוב, אולם נענש בחומרה על כך שלא דיווח על האירוע שהסתיים בכך שבגופו חומרים אסורים.

השוער הקמרוני ערער על ההחלטה לבית הדין הגבוה לערעורי ספורט, הידוע בשם CAS, ושם הוחלט להמתיק את עונשו: "החלטנו לקצר את עונשו משנה לתשעה חודשים, כך שהרחקתו תקפה החל מ-4.2.2021 ותסתיים ב-3.11.2021. מצאנו כי אין 'עבירה משמעותית' מצד אנדרה אוננה, שלקח בטעות תרופה שיועדה לאדם אחר. עם זאת, לא יכולנו לקבל את בקשתו של השוער לבטל את עונשו לחלוטין", נכתב בהודעה רשמית.

אוננה בן ה-25 הגיע לאייאקס ב-2015 מברצלונה, שצירפה אותו לאחר שהוא אותר על ידי אנשי האקדמיה של סמואל אטו. אחרי עונה אחת בקבוצת הנוער, ב-2016 הוא החל לעמוד בין הקורות של מועדון הפאר ההולנדי וזכה איתו בשתי אליפויות, בשני גביעים וגם הגיע ב-2017 עד לגמר הליגה האירופית. הוא סומן כמי שעשוי לעבור לצ'לסי ולקבוצות פאר נוספות בקיץ שעבר, אבל בסופו של דבר נשאר באייאקס וכבר היה ברור שיעזוב בקיץ 2021, אלא שאז הגיעה ההשעיה שטרפה עבורו את כל הקלפים. גם לקראת עונת 2021/22 הוא בבעיה, כי ספק אם קבוצות ימתינו לו עד חלון ההעברות של ינואר.

אנדרה אוננה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי