רעב מתמיד: השיאים שכריסטיאנו רונאלדו יכול לשבור ביורו 2020

הפורטוגלי זקוק לשער אחד בלבד כדי לחלוף על פני פלאטיני ולהפוך למבקיע הגדול בתולדות אליפות אירופה. זכייה בתואר תאפשר לו להשוות לקסיאס. וגם: מה עם שלושער בטורניר או גול במעמד הגמר?

(גודל טקסט)

כריסטיאנו רונאלדו לא ירצה לזכור את העונה האחרונה במדי יובנטוס ואין ספק שהוא מגיע ליורו 2020 עם מוטיבציית שיא. הפורטוגלי אמנם כבש 36 שערים אך קבוצתו נכשלה. חמש שנים אחרי שפורטוגל גברה 0:1 על צרפת בגמר בזמן שהוא נפצע והוחלף, רונאלדו, עם סגל שחקנים טוב בהרבה – ירצה לעזור לנבחרת של פרננדו סנטוס לשמור על התואר היוקרתי על אף שהוגרלה לבית המוות עם נבחרת צרפת אלופת העולם ונבחרת גרמניה. הוא גם יוכל לשבור לא מעט שיאים.

הטורניר הנוכחי יהיה היורו החמישי של רונאלדו, ומשחק אחד יספיק לו כדי להתנתק מללותר מתיאוס (גרמניה) ופטר שמייכל (דנמרק) שמחזיקים יחד איתו בשיא הנוכחי של ארבע הופעות. רונאלדו שיחק ביורו 2004 והגיע לגמר הביתי בו הפסיד ליוון, ב-2008 הנבחרת הודחה בחצי הגמר על ידי גרמניה. ב-2012 פורטוגל נעצרה בפנדלים בחצי הגמר נגד ספרד וב-2016 הניפה את הגביע אחרי 0:1 על צרפת.

הקפטן של פורטוגל כבר מחזיק בשיא של הופעות בטורניר עם 21 משחקים כשהוא החמיץ רק אחד עד היום – נגד שוויץ ב-2008. יחד עם קמפיין המוקדמות לרונאלדו יש 56 הופעות (36 ניצחונות, 12 תוצאות תיקו ושמונה הפסדים) והוא רחוק שלושה משחקים מלעקוף את ג'יאנלואיג'י בופון ולהחזיק גם בשיא המשחקים.

חוגג נגד ווילס ביורו 2016 | PHILIPPE DESMAZES/AFP via Getty Images

שערו הראשון של רונאלדו בנבחרת היה במשחק הפתיחה של יורו 2004 נגד יוון. הוא כבש שער נוסף בטורניר, אחד ביורו 2008 ושלושה הן ביורו 2012 והן ביורו האחרון. שער אחד יספיק לרונאלדו כדי להפוך לשיאן השערים איי פעם בטורניר היורו כאשר גם לו וגם למישל פלאטיני, אגדת העבר של צרפת – תשעה שערים. פלאטיני כבש את כל התשעה ביורו 1984 בו זכתה הטריקולור. רונאלדו הוא היחיד שהבקיע בארבעה טורנירים שונים של היורו.

עוד לגבי השערים, רונאלדו לא כבש מעולם שלושער ביורו. יש לו אחד כזה במונדיאל 2018 לדוגמא נגד נבחרת ספרד. במעמד היורו הוא הצליח להבקיע שני צמדים – נגד הולנד ב-2012 ונגד הונגריה ב-2016. רק שבעה שחקנים הבקיעו שלושער בטורנירי היורו. האחרון שעשה זאת היה דויד ויאה הספרדי שהבקיע נגד רוסיה ביורו 2008. עוד ברשימה: פטריק קלייברט (הולנד), סרג'יו קונססאו (פורטוגל), מרקו ואן באסטן (הולנד), קלאוס אלופס (מערב גרמניה), דייטר מולר (מערב גרמניה) ופלאטיני שעשה זאת פעמיים. אם נתייחס גם לשערים במוקדמות הרי שרונאלדו הבקיע 40 שערים, כמעט כמו שני הבאים בתור אחריו: זלאטן איברהימוביץ' (כבש 25 שערים) ורובי קין (23 שערים).

בגמר הקודם מי שכבש לזכות פורטוגל היה המחליף אדר. רונאלדו מחפש שער ראשון במעמד הגמר ואם יכבוש יהיה גם השחקן המבוגר ביותר שעושה זאת. רק שחקן אחד מעל גיל 30 כבש במשחקי הגמר – ברנד הולצנביין עשה זאת בגיל 30 ו-103 ימים במדי מערב גרמניה. רונאלדו יהיה בן 36 ו-156 ימים ב-11 ביולי, תאריך הגמר. זכייה של פורטוגל בטורניר תאפשר לכוכב להשתוות לאיקר קסיאס. עד היום רק השוער האגדי של נבחרת ספרד זכה פעמיים ביורו כקפטן והוא עשה זאת ביורו 2008 וביורו 2012.

רונאלדו עם קסיאס. מחפש זכייה שנייה ביורו כקפטן | sampics/Corbis via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי