צרפת שתערוך חזרה גנרלית זוכה לשבחים: "אנחנו מעל כולם"

אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

הטריקולור יפגשו מחר את בולגריה, קאנטה וז'ירו הצטרפו לאחר גמר האלופות ויפתחו. ונגר ופלאטיני העלו ציפיות: "לא בטוח שהיה בתולדות צרפת טריו כמו אמבפה, גריזמן ובנזמה". ספרד הצעירה תחליף את הבוגרת נגד ליטא

(גודל טקסט)

נבחרת צרפת תערוך מחר (שלישי) את משחק ההכנה האחרון שלה לפני פתיחת היורו, כשתארח את נבחרת בולגריה בסטאד דה פראנס. כזכור, אלופת העולם הוגרלה לבית המוות עם גרמניה, פורטוגל, והונגריה. במשחק הפתיחה שלה, היא תפגוש את הנבחרת של יואכים לב במינכן. הנבחרת של דידיה דשאן צלחה בקלילות את משחק ההכנה הקודם שלה עם 0:3 על ויילס, וייתכן כי המאמן יערוך מספר שינויים ב-11 כדי לבחון כמה שיותר אופציות לפני שהטורניר יוצא לדרך.

קארים בנזמה, ששב לנבחרת לאחר היעדרות של יותר מחמש שנים, צפוי לרדת אל הספסל. מי שיפתח במקומו בהתקפה יחד עם קיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן הוא אוליביה ז'ירו, שכזכור היה שחקן הרכב בשני הטורנירים האחרונים של צרפת. חלוץ צ'לסי זכה לכמה ימי מנוחה נוספים לקראת ההצטרופות לסגל, לאור העובדה שקבוצתו סיימה את העונה מאוחר יותר מכולן, בגמר ליגת האלופות. גם אנגולו קאנטה, נציג נוסף של הבלוז, מצטרף לסגל הנבחרת והוא גם כן צפוי לפתוח בקישור לצד פול פוגבה ואדריאן ראביו. זו צפויה להיות שלישיית הקישור של דשאן לפחות בפתיחת הטורניר, ויהיה מאוד מסקרן לראות את ההשתלבות של ראביו, שעבורו מדובר בטורניר בינלאומי ראשון עם הנבחרת הבוגרת.

בינתיים, שני אייקונים של הכדורגל הצרפתי החמיאו לנבחרת הנוכחית. מאמן ארסנל בעבר, ארסן ונגר, קרא לנבחרת של מדינתו "סופר פייבורטית" והוסיף: "אנחנו יודעים שיש לנו את הפוטנציאל, אנחנו אלופי העולם אז אנו יודעים שאנחנו יכולים לנצח". עם זאת, אגדת התותחנים סימן כמה נבחרות נוספות שעשויות לקרוא תיגר על הטריקולור: "לא צריך להתעלם מבלגיה, אנגליה והולנד. גם איטליה תמיד יכולה לייצר הפתעות בתחרויות האלה".

אנגולו קאנטה, אוליבייה ז'ירו | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מישל פלאטיני, שהוביל את צרפת לזכייתה הראשונה ביורו בשנת 1984, אמר שהטריו של אמפבה, גריזמן ובנזמה מפחיד את הנבחרות האחרות: "שלושתם יכולים לעשות את ההבדל בכל רגע נתון. אני לא בטוח שהיה טריו כזה בהיסטוריה של צרפת. הנבחרת שלנו היא מעל כולם, היא הכי שלמה".

דידייה דשאן אמר: "ז'ירו רוצה להיות חשוב ואנחנו יודעים למה הוא מסוגל. הוא תמיד נותן את המיטב. קאנטה שיחק בגמר, נח וכבר חזר לעבוד איתנו. הוא שחקן שסבל מעומס רב אבל הוא יהיה ברמה הכי גבוהה שלו, פיזית ומנטלית, אין לנו ספק בכלל".

על השמועות סביב אמבפה והיכולת של שחקני ההתקפה: "אמבפה כאן והוא יקבל את ההחלטה כשיראה לנכון. לעת עתה יש לו חוזה בפ.ס.ז' ואנחנו לא יודעים מה יקרה. הוא ממוקד בצרפת. בנזמה אמנם לא כבש במשחק החזרה אבל שיחק היטב. אבל גם הוא צריך להבקיע, כמו כולם. גריזמן, אמבפה. כולם רוצים להבקיע והרבה".

דידייה דשאן, קארים בנזמה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

בינתיים בספרד, ממשיכים לעסוק בסרחיו בוסקטס שנדבק בקורונה, שבוע בלבד לפני המשחק הראשון נגד שבדיה. אמנם שאר שחקני הסגל נמצאו שליליים לנגיף, אך בנבחרת החליטו לא לקחת סיכונים, ומי שתתמודד מחר במשחק הידידות נגד ליטא היא הנבחרת הצעירה, שתגיע לאחר שהודחה בשבוע שעבר בחצי גמר היורו עד גיל 21. בספרד מדווח כי שחקני הנבחרת יחוסנו מחר נגד הנגיף, ובינתיים תוהים האם המאמן לואיס אנריקה יבחר לחכות להחלמה של שחקנו לשעבר בברצלונה, או לזמן שחקן אחד ולוותר על בוסקטס לכל הטורניר.

בראיס מנדס, רודריגו מורנו, קרלוס סולר, פאבלו פורנאלס וראול אלביול יגיעו מחר למחנה של הנבחרת ויחלו להתאמן בנפרד, אם כי זה לא אומר שהם יבואו על חשבונו של בוסקטס, אבל הם בכוננות למקרה שחלילה יתגלו עוד מקרים של שחקנים שנדבקו בקורונה.

בתקשורת הספרדית סימנו מחליפים אפשריים כמו דני פארחו, סאול וז'ואן ז'ורדן, ובנוסף עלתה גם האפשרות לזמן שחקן מהנבחרת הצעירה, שכאמור כבר נמצאת בכושר משחק. לקראת המשחק נגד ליטא, שחקניו של לואיס דה לה פואנטה כבר כולם היו בחופשות שלהם לאחר ההדחה מיורו הצעירות, אך הם נענו לקריאה וללא יוצא מן הכלל עמדו לרשותו של המאמן תוך 12 שעות בלבד.

סרחיו בוסקטס | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי