ווילס בונה על בייל שהרגיע: "אני כשיר". דנמרק מחכה לפינלנד

גארת' בייל | OZAN KOSE/AFP via Getty Images

הוולשים יפגשו את שווייץ, הכוכב סיפר: "לעומת 2016, הפעם אני הרבה יותר מנוסה". ראמזי צפוי לפתוח. מנגד, רודריגס התריע מפני בייל. הדנים יארחו בביתם, חלוץ קופנהאגן נרגש לשחק במגרש בו גדל, פוקי יהיה כשיר?

(גודל טקסט)

אחרי שהמסך ירד על משחק הפתיחה של יורו 2020, כמה נבחרות נוספות ייכנסו מחר (שבת) למעגל המשחקים וינסו לפתוח ברגל ימין את דרכן בטורניר. במשחק המוקדם שייערך בבאקו, ווילס של גארת' בייל וחבריו יפגשו את שווייץ במסגרת בית א' (15:50, ישיר בספורט1). לאחר מכן, דנמרק, שסומנה כסוס שחור פוטנציאלי שעשוי להגיע רחוק, כשתארח בקופנהאגן את פינלנד, שתערוך את הופעת הבכורה שלה באליפות אירופה במסגרת בית ב' (18:50, ישיר בספורט1).

ווילס – שווייץ (15:50, ישיר בספורט1)

נבחרת ווילס הדהימה את אירופה ביורו 2016, אז עשתה את כל הדרך לחצי הגמר, שם נעצרה נגד פורטוגל, אך בחמש השנים האחרונות הרבה השתנה בנבחרת: גארת' בייל כבר לא בשיאו, ארון ראמזי מגיע אחרי עונה בינונית ביובנטוס, ומי שהיה אמור לעמוד על הקווים, ראיין גיגס, סיים את דרכו לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בו נטען כי תקף נשים. מי שיחליף את אגדת מנצ'סטר יונייטד הוא רוב פייג', שכשחקן ערך 41 הופעות במדים הלאומיים.

פייג' אמר לקראת המשחק באזרבייג'אן כי "תמיד רוצים להתחיל בצורה טובה. זה לא סוף העולם אם לא נתחיל טוב, אבל כפי שאנחנו כקבוצה, אנחנו תחרותיים ורוצים להצליח. כדי לתת לעצמנו את הסיכויים הטובים ביותר להצליח בבית הזה, אנחנו צריכים לנצח במשחק הראשון". השחקן המסקרן ביותר בנבחרת הוא ללא ספק גארת' בייל. שחקנה של ריאל מדריד, שבילה את העונה האחרונה בהשאלה בטוטנהאם, מתקשה למצוא את מקומו בקבוצותיו בשנים האחרונות, ואפילו דווח כי הוא שוקל לפרוש מכדורגל כבר לאחר היורו.

רוב פייג' | Dan Mullan/Getty Images

בינתיים, הכוכב שיחגוג 32 בחודש הבא מתרכז במשימה שלפניו עם הנבחרת: "אני מתרגש. אנחנו רוצים לבחון את עצמנו מול הנבחרות הטובות בעולם. לעומת הטורניר הקודם, הפעם אני הרבה יותר מנוסה. עשיתי עוד הרבה דברים בכדורגל ואני מבין יותר. זה יכול רק לעזור לי. אמנם אני כבר לא בן 26 שמתרוצץ על המגרש, אבל אני מרגיש טוב, מרגיש כשיר".

מבחינת ה-11 של הוולשים, בייל צפוי לפתוח בשלישיית ההתקפה יחד עם שני צעירים שעבורם יהיה מדובר בטורניר בינלאומי ראשון – דניאל ג'יימס והארי וילסון. טרם ברור האם כוכבה השני של הנבחרת, ארון ראמזי, יפתח בהרכב. במהלך משחקי ההכנה קשר יובנטוס שיחק במדים הלאומיים בפעם הראשונה מאז אוקטובר, והוא שותף ל-92 דקות בשני המשחקים ביחד.

ארון ראמזי | Justin Setterfield/Getty Images

על הנייר, אפשר לטעון כי הנבחרת של שווייץ יותר עמוקה מזו של יריבתה. כמו הבריטים, גם השוויצרים רוצים לפתוח את הטורניר עם שלוש נקודות, והמאמן ולדימיר פטקוביץ' לא מקל ראש ביריבה: "אנחנו משחקים נגד נבחרת שראויה לכבוד כי היא הגיעה לחצי הגמר ב-2016. נצטרך לתת 120% כדי לשחק את המשחק שלנו מבלי לפחד מהיריבה. כל משחק הוא מקפצה לזה שבא אחריו כי אנחנו כל הזמן רוצים להשתפר".

בין השחקנים המנוסים בסגל השוויצרי ניתן למצוא את ריקרדו רודריגס, שסימן באופן טבעי את בייל כאיש המפתח בוויילס: "הוא ללא ספק שחקן נהדר ועם המון ניסיון. אבל כולנו ביחד נוכל לעצור אותו. נצטרך להיצמד אליו ולהשאיר מעט מרחב, כי ברגע שהוא מתפנה קשה לעצור אותו". רודריגס, מגן שמאלי בתפקידו, צפוי לפתוח בעמדה הטבעית שלו, אך מכיוון שפטקוביץ' עשוי לעלות במערך של שלושה בלמים, ייתכן ושחקנה של טורינו יפתח כבלם". גרניט ג'אקה צפוי לפתוח במרכז הקישור לצד רמו פרוילר, בעוד שרדן שאקירי יתופקד מאחורי צמד החלוצים – מריו גברנוביץ' והאריס ספרוביץ'.

ריקרדו רודריגס | FABRICE COFFRINI/AFP via Getty Images

דנמרק – פינלנד (18:50, ישיר בספורט1)

דנמרק היא אחת הנבחרות שייהנו בשלב הבתים משלושה משחקים ביתיים. במשחק הראשון נגד פינלנד, שמסומנת כנבחרת החלשה בבית שכולל גם את בלגיה ורוסיה, הדנים ינסו להשיג שלוש נקודות בקופנהאגן כשהם נמצאים בכושר נהדר של הפסד אחד בלבד ב-12 המשחקים האחרונים בכל המסגרות. המאמן, קספר יולמאנד, נשמע מאוד דרוך לקראת המפגש הכל-סקנדינבי: "אנחנו לא צריכים להפסיד כי אנחנו לא מוכנים מספיק, לא כי לא רצינו באותה מידה כמו היריבה, ולא כי שיחקנו הכי טוב שאנחנו יכולים. אנחנו צריכים להשאיר את הכל על המגרש כדי לנצח".

לצד שמות נוצצים כמו כריסטיאן אריקסן, קספר שמייכל ומרטין בריית'ווייט, בחוד ההתקפה צפוי לפתוח שם פחות מוכר לצופה הממוצע, יונאס וינד שמשחק בפ.צ. קופנהאגן, המארחת את משחקיה באותו המגרש שבו ייערכו משחקי הנבחרת. החלוץ, שגם כבש נגד נבחרת ישראל, סיפר כי אצטדיון הפארקן הוא "מקום משמעותי עבורי. ביקרתי בו כל חיי וחוויתי הרבה ערבים אירופיים עם הקבוצה שלי- הן כשחקן והן כאוהד. יהיה מדהים לראות את כל האוהדים באדום-לבן, ואני בטוח שהם ייצרו אווירה מיוחדת".

מרטין בריית'ווייט חוגג עם יונאס וינד | דני מרון

מנגד, פינלנד עומדת לעשות היסטוריה במשחק הבכורה שלה בבמה המרכזית ביבשת. הפינים מודעים לתווית האנדרדוג, אך המאמן מרקו קאנרבה לא מסתפק בהעפלה לטורניר: "במשחקים האחרונים דנמרק עשתה תוצאות נהדרות וכבשה הרבה. ההגנה שלהם טובה ויש להם שחקנים אינדיבידואלים מצוינים. הם נבחרת קשה והם גם משחקים בבית, אבל הוכחנו שאנחנו יכולים לאתגר נבחרות אפילו יותר גדולות מדנמרק".

קיימת דאגה במחנה הפיני לגבי כשירותו של החלוץ והכוכב, טימו פוקי, שסובל מבעיה בקרסול, אך הוא שותף במשחק הידידות האחרון של נבחרתו וככל הנראה יפתח בסופו של דבר ב-11 של קאנרבה. שם מוכר נוסף בהרכב הפיני הוא שוערה של באייר לברקוזן, לוקאס הרדצקי. אם יפתח בכל שלושת המשחקים בשלב הבתים, הוא יהפוך לשוער עם הכי הרבה הופעות בתולדות הנבחרת: "זה יעשה אותי מאוד גאה, אך מה שחשוב יותר זה שנצבור מספיק נקודות בבתים כדי נשחק עוד יותר משחקים בטורניר".

טימו פוקי | VESA MOILANEN/LEHTIKUVA/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי