"אנחנו לא ברמה של צרפת ואנגליה": בבלגיה מנמיכים ציפיות?

שחקני נבחרת בלגיה | KENZO TRIBOUILLARD/AFP via Getty Images

אחת הנבחרות החזקות באירופה תפתח את הופעותיה כשתתארח אצל רוסיה בשבת (21:50, ישיר בספורט1), ורטונגן לא כולל את קבוצתו ברשימת "הפייבוריטיות הגדולות בטורניר". דה בריינה ייעדר, לוקאקו ימשיך להפציץ?

(גודל טקסט)

לאחר ציפייה ארוכה והמתנה של חמש שנים מאז הפעם האחרונה, בלגיה תפתח מחר (שבת) את קמפיין יורו 2020 כשתתארח בסנט פטרסבורג אצל רוסיה (21:50, שידור ישיר בספורט1) למשחק הראשון במסגרת בית ב' של הטורניר.

הבלגים רוצים לתקן את האכזבה מיורו 2016, אז הודחו ברבע הגמר על ידי ווילס וגארת' בייל שניצחו 1:3 וסיימו את דרכם של השדים האדומים בתחרות היוקרתית. כעת, עם סגל שהגיע לחצי גמר המונדיאל האחרון ברוסיה, בבלגיה מכוונים הכי גבוה שאפשר ומבחינתם כל תוצאה שלא כוללת העפלה לגמר תיחשב לאכזבה. למרות זאת, יאן ורטונגן דווקא מנמיך ציפיות והוא טוען כי "בלגיה לא מהפייבוריטיות הגדולות כמו צרפת ואנגליה. זה נכון שאף אחת לא רוצה לשחק נגדנו, נגד הנבחרת שמדורגת במקום הראשון בעולם בדירוג פיפ"א, אבל אנחנו לא ברמה של הגדולות באמת".

רוברטו מרטינס זימן לסגל הנבחרת חמישה שחקני הגנה בלבד, כאשר המשמעות לכך היא שבלגיה הולכת בכל הכוח על התקפה, ועם קאדר השחקנים שעומד לרשותה, בהחלט ניתן להבין מדוע. רומלו לוקאקו, מלך שערי הליגה האיטלקית בעונה החולפת ואחד החלוצים הטובים באירופה, יהיה אמון על מלאכת הבקעת השערים. לאחר שכבש את ה-60 שלו במדי הנבחרת במשחק ההכנה האחרון נגד קרואטיה, במדינה בטוחים כי ביכולתו לסיים גם כמלך שערי הטורניר בעוד חודש.

מרטינס. לאן נבחרתו תגיע בטורניר? | BRUNO FAHY/BELGA MAG/AFP via Getty Images

41 שנים מאז שהגיעה לגמר אליפות אירופה בפעם הראשונה וגם היחידה עד כה בהיסטוריה שלה, בלגיה מעוניינת לעשות צעד נוסף קדימה ולהניף תואר ראשון אי פעם עבורה. אולי כדי להכניס מוטיבציה נוספת לשחקנים, המלך פיליפ הגיע לבקר את סוללת הכוכבים של מרטינס והוסיף מימד חגיגי לקראת שריקת הפתיחה בסנט פטרסבורג. אגב, המלך פנה אישית לקווין דה בריינה ושאל אותו בנוגע לכשירותו הרפואית. כוכב מנצ'סטר סיטי השיב: "המצב משתפר. מקווה שאהיה כשיר לקראת המשחק השני", ושלח מסר עבה לגבי היעדרותו הצפויה ממשחק הפתיחה.

מבחינה מקצועית, בלגיה צפויה לפתוח בשער עם טיבו קורטואה כמובן, כאשר מלפניו ישחקו טובי אלדרווילד, ג'ייסון דנאייר, יאן ורטונגן וייתכן כי גם תומאס מונייר יקבל את אפודת ההרכב. בקישור, דרייס מרטנס וטורגן הזאר יובילו את מרכז השדה בהיעדרו של קווין דה בריינה, בעוד בחלק ההתקפי ישתפו פעולה יאניק קראסקו ורומלו לוקאקו.

מן העבר השני, גם לרוסיה ציפיות משל עצמה. לאחר שהגיעו לרבע גמר המונדיאל הביתי לפני שלוש שנים (כולל ניצחון על ספרד בשמינית הגמר) והוסיפו לכך קמפיין מוקדמות נאה לטורניר הנוכחי, במדינת הענק רואים את עצמם כמועמדים לגיטימיים לעלות לשלב הבא ואף מעבר לכך. למרות זאת, ישנו נתון אחד לא מעודד עבור המארחת: היא מעולם לא ניצחה את בלגיה. בשבעת המשחקים שנערכו בכל הזמנים בין הנבחרות, הרוסים הפסידו חמש פעמיים וסיימו בתיקו פעמיים נוספות. ארטיום דזיובה ואלכסנדר גולובין ימשיכו להיות הברגים המרכזיים במערך של סטניסלב צ'רצ'סוב.

דה בריינה. לא ישתתף במשחק הפתיחה | JOHN THYS / AFP) (Photo by JOHN THYS/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי