"ויוה איטליה": מנצ'יני ניסה להנמיך ציפיות אחרי פתיחה מושלמת ליורו

הכחולים ברצף של תשעה ניצחונות במהלכם לא ספגו ואחרי 0:3 על טורקיה במשחק הפתיחה ההתלהבות בשיאה: "ככה דמיינתי את זה", סיפר בונוצ'י. אימובילה: "ניסינו לעייף אותם עד שנשבור את החומה". גונש התנצל על ההופעה

(גודל טקסט)

חיכינו חמש שנים מאז היורו הקודם, אבל בשעה טובה ומוצלחת יצאה אמש (שישי) אליפות אירופה לדרך. אז נכון שהתחרות הייתה אמורה להיות בסימן 60 שנה למשחקי היורו והיא נפתחה רק אחרי 61 שנה בעקבות התפרצות הקורונה, אבל בהחלט היה שווה לחכות כי איטליה ניצחה 0:3 את טורקיה, הצליחה לעשות היסטוריה כבר במשחק הפתיחה ובהחלט השאירה טעם של עוד לקראת המשך התחרות.

"ויוה איטליה", הכריזה בגדל כותרת עיתון הספורט האיטלקי "קוריירה דלו ספורט" אחרי שה"אזורי" כבשו לראשונה שלושה שערים במסגרת אליפות אירופה והמשיכו והמשיכה לניצחון תשיעי ברציפות בכל המסגרות, רצף במהלכו לא ספגה אפילו פעם אחת!

המאמן רוברטו מנצ'יני ניסה אולי להנמיך קצת את ההתלהבות ובעיקר את הציפיות: "זו הייתה הופעה טובה, אבל הדרך לוומבלי (שם ייערך משחק הגמר) עוד ארוכה. טורקיה נבחרת חזקה והקהל עזר לנו מאוד, אנחנו מרוצים מהדרך בה שיחקנו והנענו את הכדור ונקווה לעוד ערבים נפלאים כאלה בהמשך".

"ויוה איטליה" על שער הקוריירה דו ספורט | צילום מסך

צ'ירו אימובילה, שכבש ובישל לאחר שער עצמי טורקי בתחילת המחצית השנייה, סיפר מה עשה את ההבדל: "היה אדיר לראות את האוהדים שמחים ביציע אחרי כל כך הרבה זמן, חיכינו להם תקופה ארוכה בעקבות המחלה הארורה שפרצה. היינו סבלניים ובהתחלה לא הצלחנו לשבור את החומה של טורקיה, שהיא נבחרת באמת טובה וחזקה שגרמה לנו לבעיות, אבל ניסינו לעייף אותם ולהזיז את הכדור מצד לצד ובסוף האיכות שלנו באה לידי ביטוי. להבקיע שער בכורה ביורו באצטדיון הביתי שלי? לא היה אפשר להתחיל טוב יותר".

הבלם לאונרדו בונוצ'י היה נשמע מסופק עד מאוד מהפתיחה: "כשהרפתקה כזו מתחילה, אתה צריך להרגיש את המתח ולרצות לצאת לשם בכל הכוח. ככה דמיינתי שזה יהיה ואני שמח על הדרך בה שיחקנו, אבל זה רק המשחק הראשון ועלינו להישאר עם רגליים על הקרקע ולשמור על ראש מורם".

לעומת החגיגה האיטלקית, בטורקיה לא ציפו לתבוסה כזו במשחק הפתיחה ושם בעיקר התנצלו על ההופעה: "אני מאוכזב מאוד ומבקש את סליחת העם הטורקי על ההופעה הזו, היינו צריכים לשחק יותר טוב", סיכם המאמן סנול גונש.

שחקני נבחרת איטליה חוגגים בפתיחת היורו | Mike Hewitt/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי