בלי טעויות: בלגיה פתחה את היורו עם 0:3 חלק אצל רוסיה

השדים האדומים הציגו יכולת אדירה במחצית הראשונה בסנט פטרסוברג, לוקאקו (10, 88) ומונייה (34) המחליף ניצלו שגיאות בהגנה המקומית כדי להכריע את המשחק. הזאר נכנס לקראת הסיום, קסטנייה וז'ירקוב נפצעו

(גודל טקסט)

כשהיא מדורגת במקום הראשון בעולם ועמוסה בכוכבים וציפיות, נבחרת בלגיה פתחה הערב (שבת) את יורו 2020 שלה עם 0:3 חלק נגד נבחרת רוסיה בסנט פטרסבורג. רומלו לוקאקו עם צמד גדול ותומא מונייה כבשו במשחק והוליכו את השדים האדומים לניצחון החשוב במחזור הפתיחה.

על אף שהיא ללא קווין דה בריינה, היה ברור שיש פערי רמות גדולים בין החבורה של רוברטו מרטינס לבין המארחת של סטניסלב צ'רצ'סוב. לוקאקו, אולי החלוץ בכושר הטוב ביותר באירופה היום, פתח בחוד לצד דריס מרטנס. אדן הזאר נותר על הספסל. מנגד, אלכסנדר גולובין וארטיום דזיובה עלו בהתקפה הרוסית.

כמובן, המשחק נפתח אחרי האירוע הדרמטי שהתרחש בדנמרק ובו כריסטיאן אריקסן התמוטט על המגרש. לא מעט שחקנים בלגים שיתפו פעולה עם אריקסן במהלך הקריירה, אחד מהם הוא לוקאקו ששיחק איתו בעונה האחרונה באינטר וזכה איתו באליפות. כבר אחרי 10 דקות של משחק לוקאקו מצא את הרשת של השוער אנטון שונין, ומהר מאוד הקדיש את השער לחברו.

כוכב המשחק. לוקאקו חוגג בסנט פטרסבורג | Evgenia Novozhenina – Pool/Getty Images

בהמשך, התנגשות ראשים קשה בין טימותי קסטנייה ודאלר קוזיאייב הובילה לחילוף מוקדם בכל צד, ועל כן נכנס לכר הדשא מונייה. כשבע דקות לאחר מכן הוא גם היה זה שהכפיל את היתרון הבלגי, אחרי שניצל הדיפה רעה של השוער היריב וגלגל לרשת החשופה. אדן הזאר נכנס למשחק במהלך החצי השני, לוקאקו השלים צמד בדקה ה-88 מבישול של מונייה ולמעשה חתם את הניצחון המרשים של בלגיה.

פתיחת המשחק הראשון בסנט פטרסבורג | ANTON VAGANOV/AFP via Getty Images
אוהדי בלגיה כבר באצטדיון | KIRILL KUDRYAVTSEV/POOL/AFP via Getty Images
המקומיים יקוו לראות ניצחון | KIRILL KUDRYAVTSEV/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

רוסיה: אנטון שונין, מריו פרננדס, גאורגי דז'יקייה, אנדריי סמיונוב, יורי ז'ירקוב (ויאצ'סלב קראבייב, 43), מגומד אוזדוייב, דמיטרי בארינוב (איגור דיבייב, 46), רומן זובנין (מקסים מוחין, 63), דאלר קוזיאייב (דניס צ'רישב, 30, אלכסיי מיראנצ'וק, 63), אלכסנדר גולובין, ארטיום דזיובה.

בלגיה: טיבו קורטואה, יאן ורטונגן (תומאס ורמאלן, 77), דדריק בויאטה, טובי אלדרווירלד, טימותי קסטנייה (תומא מונייה, 27), תורגן הזאר, לאנדר דנדונקר, יורי טילמנס, דריס מרטנס (אדן הזאר, 72), יאניק קראסקו (דניס פראט, 77), רומלו לוקאקו.

מהטופ העולמי. שחקני נבחרת בלגיה בפתיחה | ANTON VAGANOV/POOL/AFP via Getty Images
נבחרת רוסיה יכולה להפתיע? | ANTON VAGANOV/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 10, 0:1 לבלגיה! איזו פתיחה של הבלגים! מרטנס העביר כדור רוחב לעבר מרכז הרחבה, סמיונוב לא הצליח להרחיק. לוקאקו השתלט על הכדור ומצא את הרשת מקרוב.

לא לקח לו הרבה זמן. לוקאקו חוגג את שער הבכורה שלו ביורו 2020 | ANTON VAGANOV/POOL/AFP via Getty Images
כבר בפתיחה, בלגיה ביתרון אצל רוסיה | Anton Vaganov – Pool/Getty Images

דקה 14, איום ראשון לרוסיה: גולובין הרים כדור קרן חד, פרננדס הגיע בתזמון נהדר ונגח לידיים של קורטואה.

דקה 18, כמעט 0:2 לבלגיה! לוקאקו נשלח קדימה עם המהירות האדירה שלו והגיע למצב טוב ברחבה, החלוץ הוריד לדנדונקר שהיה במצב נהדר, אבל הקשר בעט מעל השער.

דקה 27, חילוף מוקדם במשחק: התנגשות ראשים קשה בין קסטנייה לקוזיאייב הובילה לכך שהמשחק נעצר למספר דקות. לאחר מכן, מונייה עלה מהספסל במקום קסטנייה, הרוסים הכניסו למגרש את צ'רישב במקומו של קוזיאייב.

רגע מפחיד במשחק. קסטנייה וקוזיאייב שוכבים לאחר התנגשות הראשים | Anton Vaganov – Pool/Getty Images

דקה 34, 0:2 לבלגיה! הזאר העביר כדור רוחב לעבר הרחבה, שונין סיפק הדיפה רעה למרכז הרחבה, מונייה ניצל זאת וכבש בקלילות את השער השני של נבחרתו.

מול הרשת החשופה. מונייה הכפיל את היתרון הבלגי | Lars Baron/Getty Images
שונין המאוכזב. גם הוא יודע מה חלקו בשער השני | Anton Vaganov – Pool/Getty Images
תצוגה נהדרת של הבלגים במחצית הראשונה | DMITRI LOVETSKY/POOL/AFP via Getty Images

דקה 45, התקפה נהדרת של בלגיה: רגע לפני הירידה להפסקה, קראסקו פרץ לרחבה עם מהלך אישי מבריק והגיע למצב הבקעה טוב, אבל הבעיטה שלו הלכה מעל המשקוף.

מחצית שנייה

דקה 55, המשחק מאוזן: לאחר 10 דקות בתוך החצי השני, אפשר להגיד שהיכולת של רוסיה השתפרה, אך היא לא מצליחה להגיע למצבי הבקעה, בדיוק כמו בלגיה.

דקה 88, 0:3 לבלגיה! אחרי דקות רבות בהן הקבוצות לא הרבו לאיים על השערים, כדור עומק גדול של מונייה הגיע ללוקאקו, שבנגיחה אחת נעץ את הכדור ברשת והשלים צמד במשחק.

דקה 90+3, שריקת הסיום של המשחק: בלגיה ניצחה 0:3 את רוסיה.

בנגיעה אחת בלבד. צמד מרשים של לוקאקו במחזור הפתיחה | BRUNO FAHY/BELGA MAG/AFP via Getty Images
לוקאקו בסיום המשחק | ANATOLY MALTSEV/POOL/AFP via Getty Images
השחקנים הבלגים מודים לקהל בסיום | Dmitry Lovetsky – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי