מאמן דנמרק בכה: "כל המחשבות עם אריקסן ומשפחתו"

הג'ולמנד דיבר על התמוטטותו של הקשר: "זה היה ערב ממש קשה בו נזכרנו מה הדבר הכי חשוב בחיים. אין לי מספיק מילים כדי לשבח את השחקנים. החלטנו לשחק כשהבנו שהוא בסדר". וגם: בפינלנד חגגו ניצחון היסטורי

(גודל טקסט)

אמנם פינלנד עשתה סנסציה כשגברה הערב (שבת) 0:1 על דנמרק במשחק הפתיחה של בית ב' ביורו 2020, אך בערב כזה הכדורגל זז הצידה. התמוטטותו של כריסטיאן אריקסן שנשקפה סכנה לחייו – טלטלה את עולם הכדורגל. קבוצתו הנוכחית אינטר וכן טוטנהאם ואייאקס מיהרו לתמוך בו ברשתות החבריות וכך עשו גם ריאל מדריד ומועדוני פאר נוספים. "המחשבות והתפילות שלנו לאריקסן ומשפחתו, עולם הכדורגל מקווה לבשורות טובות. אני בטוח שבקרוב נתראה שוב על המגרש, הישאר חזק", כתב כריסטיאנו רונאלדו בזמן אמת. רומלו לוקאקו הקדיש לו את השער הראשון שכבש בניצחון בלגיה: "כריס אני אוהב אותך".

המאמן קספר הג'ולמנד בכה לאחר המשחק ואמר: "זה היה ערב ממש קשה בו כולנו נזכרים מה הדברים הכי חשובים בחיים – האנשים שקרובים אלינו. כל המחשבות שלנו רק לאריקסן ומשפחתו". דנמרק ניצחה רק פעם אחת במשחק פתיחה של היורו – ב-1992 כשזכתה בטורניר. מעבר לכך יש לה שלוש תוצאות תיקו וחמישה הפסדים. היא תנסה להתאושש במשחק קשה נגד בלגיה – מנטלית כמובן וגם פיזית.

בהמשך אמר: "אין לי מספיק מילים כדי לשבח את השחקנים שלי, לא יכולתי להיות גאה יותר באותם אנשים שדאגו אחד לשני. החלטנו בחדר ההלבשה לא לעשות כלום לפני שקיבלנו את החדשות שכריסטיאן בסדר. היו לנו שתי אפשרויות: לשחק היום או מחר ב-12:00 בלילה וכולנו רצינו לשחק היום. אבל אי אפשר לשחק עם רגשות כאלה. ניסינו לנצח. זה מדהים שהבחורים יצאו ושיחקו במחצית השנייה. אנחנו מותשים רגשית".

נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין אמר: "רגעים אלה מעמידים את הדברים בחיים בפרופורציות. אני מאחל לו החלמה מהירה ומתפלל עבור משפחתו. בתקופות אלה, האחדות של משפחת הכדורגל כה חזקה. שמעתי שאוהדי שתח הקבוצות שרים את שמו. כדורגל זה משחק יפה ואריקסן שיחק אותו נהדר".

והיה גם כדורגל. פינלנד ניצחה במשחק במשחק הבכורה שלה איי פעם ביורו. יואל פוהיאנפאלו היה זה שכבש את השער ההיסטורי מהאיום הראשון שלה למסגרת, בזמן שהשוער לוקאס הרדצקי היה לשלישי בהיסטוריה שהדף פנדל בהופעת הבכורה שלו ביורו. פילנד היא הראשונה איי פעם שניצחה בטורניר גדול כשאיימה רק פעם אחת למסגרת.

שחקני פינלנד חוגגים | WOLFGANG RATTAY/AFP via Getty Images

מרקו קנברה מאמן פינלנד אמר: "זה היה לילה מאוד אמוציונלי עבורנו. שיחקנו לראשונה בטורניר גדול ונגד נבחרת גדולה כמו דנמרק ובמגרשה הביתי. כששמענו את ההמנונים הייתה לנו צמרמורת. כמובן שמה שקרה עם אריקסן – זה היה דרמטי ועצוב. כמובן שאני שמח, אנחנו נזכור את המשחק הזה זמן רב!".

הוא סיפר מה אמר לשחקניו: "אמרתי להם שאני מבין את הרגשות שלהם וברור שמה שקרה לאריקסן השפיע אבל ביקשתי מהם להתמקד במשחק כמה שאפשר למרות שזה קשה. אני שמח שהם התמודדו עם המצב בגבורה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי