אופטימיות זהירה: אנגליה ניצחה 0:1 את קרואטיה בוומבלי

למרות יכולת לא משכנעת, נבחרת "שלושת האריות" צלחה את מחזור הפתיחה של יורו 2020 ונקמה בסגנית אלופת העולם על ההדחה מהמונדיאל. סטרלינג הכריע (57) עם שער חשוב. פודן בעט לקורה, בלינגהאם בן ה-17 עשה היסטוריה

(גודל טקסט)

כמו בכל טורניר גדול ובמיוחד בקרב אוהדיה, אנגליה היא אחת הנבחרות שממנה מצפים להגיע עד הסוף. היום (ראשון) פתחה נבחרת "שלושת האריות" את קמפיין יורו 2020 שלה באופטימיות זהירה כאשר ניצחה 0:1 את קרואטיה באצטדיון וומבלי ובעצם נקמה בה על ההדחה ממונדיאל 2018. ראחים סטרלינג הפך לגיבור היום בממלכה לאחר שכבש את שער הניצחון במהלך המחצית השנייה.

עוד לפני שריקת הפתיחה, ניתן היה לראות שגארת' סאות'גייט בחר לפתוח בהרכב לא שגרתי. טיירון מינגס פתח במרכז ההגנה לצד ג'ון סטונס, כשכמובן חסרונו של הארי מגווייר הפצוע עדיין מרחף באוויר. קיירן טריפייר הועדף כמגן שמאלי על פני בן צ'ילוול, סטרלינג פתח לצד פיל פודן והארי קיין בהתקפה, בעוד מרקוס ראשפורד נותר על הספסל. ג'יידון סאנצ'ו כלל לא היה בסגל, כשהוא עצמו אינו פצוע.

מנגד, אנדריי קראמריץ' ואנטה רביץ' איישו את החלק הקדמי של קרואטיה, כשמאחוריהם פתח לוקה מודריץ' הוותיק. כבר אחרי דקות בודדות של משחק, כאשר הקהל במגרש (כ-22 אלף) מעודד ללא הפסקה, אנגליה הצליחה להגיע למספר מצבים מסוכנים על יד השער של יריבתה, פודן אפילו הקפיץ את יושבי המגרש עם בעיטה לעמוד השער אחרי כחמש דקות.

גיבור היום. סטרלינג חוגג את שער הניצחון | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images

המארחים הצליחו לשלוט במשחק כ-20 דקות, אך לא ניצלו זאת לשערים. מן העבר השני, קרואטיה המנוסה התעוררה והחלה להשתלט על המתרחש בכר הדשא. האנגלים מיעטו לבעוט לשער במשך הדקות שעברו, אך כדור עומק נהדר של קלווין פיליפס מצא את סטרלינג בדקה ה-57, שחקן הכנף ממנצ'סטר סיטי הצליח למצוא את הרשת למרות לחץ כבד שהופעל עליו מצד ההגנה היריבה.

לקראת הסיום, סאות'גייט ביצע מספר חילופים על מנת לשמור על התוצאה, כאשר אחד מהם היה שילובו של ג'וד בלינגהאם במשחק. בגיל 17 בלבד, קשרה של דורטמונד הפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות אליפות אירופה. מלבדו, גם מרקוס ראשפורד עלה מהספסל למספר דקות. כעת, אנגליה מתכוננת למחזור הבא, בו היא תפגוש את סקוטלנד לדרבי רותח של האי הבריטי. במקביל, קרואטיה תקווה להשיג ניצחון ראשון כשתפגוש את צ'כיה בגלאזגו.

אווירת חג באצטדיון וומבלי | Chris J Ratcliffe/Getty Images
האוהדים האנגלים כבר ביציעים | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images
מזג אוויר שמשי בלונדון | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images
גם למלכה אליזבת יש נוכחות ביציעים | Andy Rain – Pool/Getty Images

הרכבים

אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קייל ווקר, ג'ון סטונס, טיירון מינגס, קיירן טריפייר, קלווין פיליפס, דקלאן רייס מייסון מאונט, ראחים סטרלינג, פיל פודן (מרקוס ראשפורד, 71), הארי קיין (ג'וד בלינגהאם, 82).

קרואטיה: דומיניק ליבאקוביץ', שימה ורסאליקו, דומאגוי וידה, דויה צ'אלטה-צאר, יושקו גווארדיול, מרסלו ברוזוביץ' (ניקולה ולאסיץ', 70), מתאו קובאצ'יץ', לוקה מודריץ', אנדריי קראמריץ' (יוסיפ ברקאלו, 70), איבן פרישיץ', אנטה רביץ' (ברונו פטקוביץ', 78).

הנבחרת בהנהגת הארי קיין. בדרך לנקמה על ההדחה ממונדיאל 2018? | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images
לא מעט כוכבים גם בהרכב של קרואטיה | Catherine Ivill/Getty Images

מהלך המשחק

דקה 6, הכדור בעמוד! אנגליה פתחה את המשחק בקצב מסחרר ומהר מאוד הצליחה לחדור לרחבה של קרואטיה, פודן שלח כדור חד ישירות לעמוד השער.

דקה 9, הזדמנות נוספת לאנגליה: כדור קרן לכיוון מרכז הרחבה של קרואטיה הורחק ישירות לפיליפס, שעמד חופשי על סף קו ה-16 ובעט כדור נהדר מהאוויר, אבל ליבאקוביץ' הדף את האיום.

כבר בפתיחה, פודן בעט לעמוד השער הקרואטי | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images
פיליפס. קשרה של לידס כמעט כבש מהאוויר | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

דקה 27, מצב ראשון לקרואטיה: אחרי דקות רבות בהן האנגלים היו בשליטה, ורסאליקו פרץ על הקו והעביר כדור רוחב שהגיע לפרישיץ', האחרון לא הצליח למצוא את המסגרת עם בעיטה בנגיעה.

דקה 45, סיום המחצית הראשונה: אנגליה פתחה נהדר אך מהר מאוד דעכה, קרואטיה הצליחה להשתלט על המשחק לקראת הירידה להפסקה. 0:0 בתוך 45 דקות בוומבלי.

ורסאליקו. מבצע נהדר של המגן | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images
פרישיץ'. גם הוא יודע שהוא היה צריך לבעוט למסגרת | Justin Tallis – Pool/Getty Images
סאות'גייט מחפש פתרונות | Carl Recine – Pool/Getty Images

מחצית שנייה

דקה 55, מצב ראשון בחצי השני: אחרי דקות רבות ללא בעיטות לשער, מודריץ' ניסה את מזלו ממרחק ובעט כדור שטוח לעבר הידיים של פיקפורד.

דקה 57, 0:1 לאנגליה! כדור עומק נהדר של פיליפס הגיע לסטרלינג, שחדר לרחבה והצליח למצא את הרשת למרות לחץ של צ'אלטה-צאר וליבאקוביץ'.

הרגע הגדול של האנגלים הגיע. סטרלינג חוגג עם מאונט | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images
הקהל בוומבלי בשמיים | Catherine Ivill/Getty Images

דקה 61, החמצה גדולה של אנגליה! המארחת כבר הייתה בדרך לשער השני כאשר מאונט העביר כדור רוחב נהדר, אבל קיין הגיע באיחור לכדור, בעט רע וגם נפגע מעמוד השער.

דקה 90+4, סיום המשחק בוומבלי: אנגליה ניצחה 0:1 את קרואטיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי