לראשונה ביורו: אוסטריה ניצחה 1:3 את צפון מקדוניה

שערים של גרגוריטש (78) וארנאוטוביץ' (90) בסיום סידרו לנבחרתם ניצחון ראשון במסגרת אליפות אירופה. מנגד, היריבה סגרה הופעת בכורה מכובת בטורניר היוקרתי. ליינר כבש (18) ראשון, פאנדב (28) רק איזן זמנית

(גודל טקסט)

בית ג' ביורו 2020 יצא היום (ראשון) לדרך כשאנגליה גברה על קרואטיה. במשחק השני בבית, אוסטריה ניצחה 1:3 את צפון מקדוניה. שתי הנבחרות, ששיחקו נגד ישראל בשלב המוקדם, רשמו יום היסטורי עבורן. האוסטרים חגגו ניצחון ראשון בתולדות הנבחרת במסגרת אליפות אירופה, כאשר מנגד המקדונים סגרו הופעת בכורה מכובדת בטורניר היוקרתי.

אלפי אוהדים מקדונים שטפו הערב את היציעים בבוקרשט, שכן גם הם התרגשו מהופעת הבכורה של המדינה הצנועה במסגרת הטורניר, אך לצערם זה הסתיים בהפסד לחבורה של פרנקו פודה, שהייתה עדיפה עליהם במרבית דקות המשחק. אוסטריה עלתה למשחק עם מספר שחקנים בהרכב, כולל מרסל סאביצר מלייפציג, סשה קלאידז'יץ' משטוטגרט ודויד אלאבה, הרכש החדש של ריאל מדריד. מנגד, גוראן פאנדב הוותיק הוביל את נבחרתו, כאשר גם אליף אלמאס ואזגיאן אליוסקי פתחו.

כ-18 דקות בלבד לקח לאוסטרים לשבור את ההגנה היריבה, אך כשזה קרה, זה היה עם במהלך מבריק. סאביצר סיפק כדור עומק נהדר לעברו של שטפן ליינר, המגן סיים את המהלך בנגיעה אחת מהאוויר וכבש מזווית קשה. כעשר דקות לאחר מכן הגיע הרגע הגדול ביותר של המקדונים במשחק, זאת לאחר שקומדיית טעויות ההגנה של אוסטריה הובילה לשער שוויון לא צפוי של פאנדב ה-37.

שחקני אוסטריה חוגגים | DANIEL MIHAILESCU/POOL/AFP via Getty Images

במהלך המחצית השנייה, המשחק התנהל בצורה ברורה – האוסטרים תוקפים ללא הפסקה, המקדונים מנסים לעקוץ שער בהתקפה מתפרצת. אוסטריה כבר הייתה קרובה להשיב את היתרון כרבע שעה מפתיחת המחצית השנייה, אך הצלה מרהיבה של דימיטרייבסקי מנעה זאת. בדקה ה-78 גם לשוער לא היה מה לעשות נגד כדור רוחב מבריק של אלאבה, שמצא את מיכאל גרגוריטש המחליף שדחק את הכדור לרשת. עמוק בתוך בתוך בדקה ה-90 מרקו ארנאוטוביץ', שעלה גם הוא מהספסל, נעץ את את השלישי ברשת של מקדוניה וחתם את החגיגה הגדולה של נבחרתו.

למרות ההפסד, התרגשות שיא בקרב האוהדים ממקדוניה | Daniel Mihailescu – Pool/Getty Images
פתיחת המשחק בבוקרשט | MIHAI BARBU/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

אוסטריה: דניאל באכמן, שטפן ליינר, אלכסנדר דראגוביץ' (פיליפ ליינהרט, 46), מרטין הינטרגר, אנדראס אולמר, כריסטוף באומגרטנר (מיכאל גרגוריטש, 58), קסאבר שלאגר, קונרד לאיימר, דויד אלאבה, מרסל סאביצר, סשה קלאידז'יץ' (מרקו ארנאוטוביץ', 59).

צפון מקדוניה: סטולה דימיטרייבסקי, סטפן ריסטובסקי, ויסאר מוסליו, דרקו ולקובסקי, בובאן ניקולוב (אגזון בייטולאי, 63), אניס בארדי, אריאן אדמי, אליף אלמאס, אזגיאן אליוסקי, גוראן פאנדב, אלכסנדר טרייקובסקי (טיומיר קוסטדינוב, 63).

מהלך המשחק

דקה 18, 0:1 לאוסטריה! כדור גובה נהדר של סאביצר מצא את ליינר במרכז הרחבה, הקשר השלים את המהלך בנגיעה אחת ומצא את הרשת.

דקה 28, צפון מקדוניה חזרה ל-1:1! קומדיית טעויות ביזארית בהגנה האוסטרית הובילה לכך שבאכמן השוער שמט את הכדור ישירות לרגלו של פאנדב, הכוכב בן ה-37 גלגל לרשת ללא בעיות.

ליינר חוגג. יתרון אוסטרי | DANIEL MIHAILESCU/POOL/AFP via Getty Images
שחקני ההגנה תופסים את הראש, פאנדב חוגג את השוויון | Mihai Barbu – Pool/Getty Images
שער היסטוריה לצפון מקדניה, פאנדב חתום עליו | DANIEL MIHAILESCU/POOL/AFP via Getty Images

דקה 64, הצלה מדהימה! גרגוריטש המחליף עלה גבוה ונגח נהדר לעבר השער, דימיטרייבסקי התעופף והציל את שער בטוח.

רגע ההתעופפות של דימיטרייבסקי. איזו הצלה! | MARKO DJURICA/POOL/AFP via Getty Images

דקה 78, 1:2 לאוסטריה! אלאבה הכניס כדור נהדר מהאגף השמאלי, גרגוריטש הגיע בתזמון מושלם, הקדים את השוער דימיטרייבסקי ונעץ כדור שני ברשת המקדונית.

דקה 90, 1:3 לאוסטריה! מהלך קבוצתי נהדר, הכולל בתוכו גם מסירת עקב יפה, הוביל לכך שארנאוטוביץ' המחליף נותר לבדו מול השער והוא גלגל את הכדור ללא בעיות.

נעץ את השלישי. ארנאוטוביץ' חוגג | DANIEL MIHAILESCU/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי