החגיגה נמשכת: סקוטלנד תארח את צ'כיה, לבנדובסקי מול סלובקיה

רוברט לבנדובסקי | Boris Streubel/Getty Images

בשני: קלארק יתמודד נגד הצ'כים בגלזגו בקרב בין שתי הנבחרות שצפויות להילחם על המקום השלישי בבית ד' (16:00, ישיר בספורט3). ללא מיליק ופיונטק, חלוץ באיירן יעשה את העבודה עבור סוזה? (19:00, ישיר בספורט3)

(גודל טקסט)

לאחר שנפתח בסערה, יורו 2020 ממשיך בכל הכוח ומחר (שני) ייערכו עוד שני משחקים שיהוו את יריית הפתיחה עבור ארבע נבחרות נוספות. במשחק המוקדם של היום, סקוטלנד תארח את צ'כיה במסגרת בית ד' (16:00, שידור ישיר בספורט3) וכעבור שלוש שעות פולין וסלובקיה ייפגשו למשחק הפתיחה של בית ה' (19:00, שידור ישיר בספורט3).

סקוטלנד – צ'כיה (16:00, שידור ישיר בספורט3)

הפעם האחרונה בה סקוטלנד השתתפה בטורניר גדול הייתה ב-1998, אז המונדיאל נערך בצרפת. 23 שנים אחרי, הנבחרת מהאי הבריטי חוזרת לבמה המרכזית של כדורגל הנבחרות כאשר היא תארח בהאמפדן פארק שבגלזגו את הצ'כים במשחק בין שתי נבחרות שככל הנראה ייאבקו על המקום השלישי בבית ד' (שכולל גם את אנגליה וקרואטיה החזקות).

סטיב קלארק ישמח להמשיך את רצף המשחקים של נבחרתו בו היא לא הפסידה לצ'כיה (שלושה ניצחונות ותיקו), והוא ינסה לעשות זאת בעזרת שחקניו הבולטים: אנדי רוברטסון כמובן, שבדיוק כמו בליברפול הוא צפוי לשרוף את אגף שמאל גם במדים הלאומיים. במרכז השדה אמור להוביל את הבריטים סקוט מקטומיניי ממנצ'סטר יונייטד, בעוד בחלק הקדמי צ'ה אדאמס יזכה לקרדיט ממאמנו ויקווה להמשיך את היכולת הטובה אותה הוא מפגין לאחרונה, גם בפרמיירליג במדי סאות'המפטון וגם בנבחרת (כבש בשני המשחקים הבינלאומיים האחרונים).

מן העבר השני, צ'כיה כבר הפכה לחברת קבע במונדיאלים ובאליפויות אירופה, כאשר היא לא החמיצה השתתפות בטורניר גדול כבר 27 שנים (מאז מונדיאל 1994 בו לא שיחקה). במפגש הקודם בין הצדדים, הנבחרת ממזרח אירופה איבדה יתרון מוקדם ונכנעה 2:1 לסקוטים, זאת במסגרת ליגת האומות (בבית שבו גם שיחקה ישראל). כעת, ירוסלב שילהאבי וחניכיו יודעים כי שלוש נקודות על חשבון המארחת יקרבו אותם משמעותית לשלב הבא, בידיעה שגם ארבע מתוך שש הנבחרות שיסיימו במקום השלישי בבתיהן יעפילו לשמינית הגמר.

סטיוארט ארמסטרונג | Christian Kaspar-Bartke/Getty Images

פולין – סלובקיה (16:00, שידור ישיר בספורט3)

משחק הפתיחה של בית ה' יפגיש את השתיים באצטדיון קרסטובסקי שבסנט פטרסבורג, ונדמה כי איש אחד בלבד יעמוד במוקד: רוברט לבנדובסקי. החלוץ האדיר של באיירן מינכן, שזכה העונה בנעל הזהב האירופית לאחר שהפציץ 41 שערי בונדסליגה, הוא ללא ספק ה-כוכב של הנבחרת הפולנית וגם אחד השחקנים הנוצצים ביותר ביורו כולו. האם הוא יצליח לסחוב את פאולו סוזה לשלבים המאוחרים של הטורניר? כלל לא בטוח.

לאחר שקשישטוף פיונטק מלכתחילה לא זומן לסגל בעקבות פציעה, לפני מספר ימים הפולנים הודיעו כי גם ארקדיוש מיליק לא כשיר, מה שהותיר את סוזה "רק" עם לבנדובסקי בעמדת החלוץ. בנוסף לכך, הם מחזיקים במאזן לא מחמיא בכל הנוגע למשחקי פתיחה של טורנירים גדולים: מתוך תשעת האחרונים, הם ניצחו באחד בלבד (בנוסף לארבעה הפסדים וארבע תוצאות תיקו).

לעומתם, הסלובקים יגיעו לסנט פטרסבורג בתקווה לשחזר את הישגם מהיורו הקודם, ולהגיע לשמינית הגמר פעם נוספת. בלמה של אינטר, מילאן שקריניאר, רוצה להמשיך את כושרו הטוב מהעונה החולפת בה זכה באליפות איטליה ומשימתו העיקרית מחר תהיה עצירת הסופרסטאר של באיירן מינכן.

פאולו סוזה, שחקני נבחרת פולין | JANEK SKARZYNSKI/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי