"התגברתי על מכשול נפשי": דיילי בלינד דמע וריגש את הולנד

בלם האורנג', שמשחק עם קוצב לב, חשף אחרי ה-2:3 על אוקראינה כי התקשה להתמודד עם האירוע שעבר אריקסן, חברו לשעבר באייאקס. גם דה בור, שאימן את הדני, כאב את המצב. וגם: הנתון יוצא הדופן והמספרים של ווינאלדום

(גודל טקסט)

נבחרת הולנד קיבלה אתמול (ראשון) הרבה מאוד אנרגיות חיוביות לקראת המשך יורו 2020, כאשר פתחה את משחקיה בטורניר עם 2:3 משוגע על אוקראינה, ככל הנראה במשחק הטוב ביותר שקיבלנו עד כה מאז פתיחת אליפות אירופה. האורנג' הובילו 0:2, אך ספגו בדקות ה-75 וה-79 וכבר ראו את הניצחון בורח להם מהידיים, אך בדקה ה-85 היה זה דנזל דומפריס שהכריע.

אגב, שער הניצחון של דומפריס בדקה ה-85 היה שער הניצחון המאוחר ביותר של נבחרת הולנד בטורנירי יורו מאז שהמאמן הנוכחי, פרנק דה בור, העניק 0:1 בפנדל בדקה ה-89 נגד צ'כיה ביורו 2000. כמו כן, המשחק אמש היה הראשון אי פעם בתולדות היורו לדורותיו בו נכבשו חמישה שערים במחצית השנייה כאשר תוצאת המחצית עמדה על 0:0.

מי שהיה אולי הבולט ביותר בשחקני נבחרת הולנד היה הקפטן, ג'ורג'יניו ווינאלדום, המוחתם הטרי של פריז סן ז'רמן. הקשר הציג משחק מצוין, כבש את השער הראשון בדקה ה-52 ובכך כבש את השער הראשון של נבחרתו בטורניר גדול מאז מונדיאל 2014. את האחרון, אגב, ווינאלדום עצמו היה זה שכבש. בנוסף, האיש שעזב את ליברפול כבש את שערו ה-15 ב-26 ההופעות האחרונות במדי הנבחרת. לשם השוואה, ב-50 ההופעות שלו קודם לכן, הוא כבש שמונה שערים בלבד.

ג'ורג'יניו ווינאלדום | PETER DEJONG/POOL/AFP via Getty Images

דיילי בלינד, בלם אייאקס, שפתח בהרכב והוחלף בדקה ה-64, הצליח לרגש את כולם כאשר חשף בסיום המשחק כי שקל להיעדר ממשחק הפתיחה של היורו ולא לשחק אתמול, זאת בשל אירוע ההתמוטטות המבהיל של כריסטיאן אריקסן במשחק בין דנמרק לפינלנד. השניים, כידוע, שיתפו פעולה בעבר במדי אייאקס, ובלינד עצמו עבר ב-2019 אירוע שגורם לו לשחק עם קוצב לב.

"הייתי צריך להתגבר על מכשול נפשי כדי לשחק", אמר בלינד. "אני גאה שעשיתי את זה. הרגש יוצא. היה קשה לראות את מה שקרה, צפיתי בזה בשידור חי וזה היה מאוד אינטנסיבי עבורי. לשמוע שהוא בסדר ומצליח להתאושש עכשיו נותן כוח לכולם. באשר לעתידו, אני מבקש מכולם לתת לו שקט עכשיו".

גם המאמן, פרנק דה בור, שהדריך בזמנו את אריקסן באייאקס, התייחס למצבו של הקשר הדני: "היה לי קשה מאוד לראות את התמונות האלה. צפינו יחד במשחק והייתי צריך ללכת לחדר שלי. עבדתי עם כריסטיאן במשך שנים. היינו צריכים באותו ערב לערוך אסיפה, אבל דחינו אותה לבוקר. לא רציתי לדבר על כדורגל בזמן הזה".

דה בור דיבר גם על הניצחון מול האוקראינים: "היינו מאוד מאוזנים ודומיננטיים במשחק שלנו, ואנחנו יכולים להיות גאים. אנחנו צריכים לנתח את המשחק הזה ולעשות הכל שכדי שקאמבק כמו שהיה לאוקראינה נגדנו לא יהיה שוב".

דיילי בלינד, פרנק דה בור | Laurens Lindhout/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי