"ברמה אחרת": מחמאות לאלאבה אחרי ההיסטוריה של אוסטריה

שחקן הרכש של ריאל מדריד בישל ב-1:3 על צפון מקדוניה ונבחר לכוכב המשחק. ניצחון ראשון לאוסטרים בתולדות היורו, סאביצר חגג: "זה חשוב למצב רוח, נוכל להפיץ שמחה במדינה". וגם: האכזבה מהשחקן שטוטנהאם סימנה

(גודל טקסט)

אמנם נבחרת צפון מקדוניה ערכה אתמול (ראשון) את הופעת הבכורה שלה ביורו, אך ההפסד שלה 3:1 לאוסטריה קבע כי גם המנצחת בהתמודדות רשמה היסטוריה פרטית משלה. אוסטריה, בטורניר היורו השלישי שלה, השיגה ניצחון ראשון בתולדותיה בטורניר, וניצחון ראשון בטורניר בינלאומי כלשהו מאז ה-1:2 על ארצות ברית במונדיאל 1990, אז חלק ניכר משחקני הסגל הנוכחי אפילו לא נולדו.

רבות דבור על ההשפעה של המחליפים, מיכאל גרגוריטש ומרקו ארנאוטוביץ', שכבשו את שני השערים שהכריעו את ההתמודדות, אך מחמאות רבות הופנו לעבר הקפטן והכוכב של הנבחרת, דויד אלאבה. שחקנה החדש של ריאל מדריד סיפק משחק נהדר שהוכיח מדוע הוא היה מבוקש אצל המועדונים הגדולים ביבשת עם סיום חוזהו בבאיירן מינכן, ואל בישול אחד הוא הוסיף שורה סטטיסטית נהדרת הכוללת 100% הצלחה בתיקולים לצד 93 מסירות מדויקות מתוך 99 ניסיונות.

אלאבה הוא אחד מאותם שחקנים שיכול לשחק במגוון רחב של עמדות: הוא יכול להיות בלם, מגן שמאלי, ובנבחרת הוא בדרך כלל משחק בכישור. אתמול, נגד הצפון מקדונים, הוא היה חלק משלישיית בלמים לצד אלכסנדר דרגוביץ' ומרטין הינטרגר. מאמן הנבחרת, פרנקו פודה, הסביר כי הודות לשחקנים כמוהו, "אנחנו גמישים ויכולים לשחק בכמה מערכים".

אופ"א בחרה את אלאבה לכוכב המשחק, והנימוק שלה המחיש באופן מדויק את מגוון האיכויות והיכולות שיש לו: "הוא היה טוב מאוד הגנתית. ההגבהה שלו בשער השני של אוסטריה הייתה נהדרת. הוא תיקשר באופן רציף עם הקבוצות וגילה אופי". ברשתות החברתיות פרסו את הנתונים המרשימים של אלאבה מהמשחק ורשמו: "ברמה אחרת".

שחקן מפתח נוסף אצל האוסטרים, מרסל סאביצר, בישל גם הוא וחגג את ניצחון הבכורה של נבחרתו על הבמה הגדולה ביבשת: "זה כל כך חשוב שפתחנו כך. אחרי שספגנו את שער השוויון נשארנו רגועים והגיע לנו לנצח. זה היה מאוד חשוב למצב הרוח בנבחרת. עכשיו, בתקווה, נוכל להפיץ קצת שמחה ברחבי המדינה".

מרסל סאביצר | Justin Setterfield/Getty Images

מי שיכול לפחות באופן אישי להיות מתוסכל מההופעה שלו אתמול הוא סשה קלאידז'יץ', שפתח בחוד של פרנקו פודה. החלוץ בן ה-23 שפרח העונה בשטוגרט עם 16 שערי ליגה הוזכר כמי שנמצא בפנקסים של טוטנהאם, ווסטהאם ואברטון, אך אתמול הוא התקשה לבוא לידי ביטוי והוחלף בדקה ה-59. מחליפו, ארנאוטוביץ', הבקיע את השער השלישי שקבע את תוצאת המשחק. טרם ידוע האם התרומה של המחליפים תעלה לקלאידז'יץ' במקום בהרכב, אך באנגליה כבר ערכו כתבה בה הציגו את המגבלות שלו וקראו לקבוצות שסימנו אותו לשים לב.

"עבור מדינה עם ערימה של כישרון בקישור, אופציות טובות בהגנה, וכמה מסייעים בהתקפה, הצורך במציאת חלוץ איכותי שאפשר לסמוך עליו יכול לעשות את ההבדל בין התקשות בשלב הבתים לבין הגעה לרבע הגמר", נכתב ב"אינדפנדט", "אלאבה, סאביצר ושלאגר טובים מספיק כדי להביא את אוסטריה כזה רחוק, אם יהיה מישהו שישים את הכדור ברשת. הוא נחשב לאיום כאשר נותנים לו מרווח ברחבה, אבל יש לו בעיית אינסטינקט של בעיטה מהירה לשער". במשחק הבא נגד הולנד, שעשוי לקבוע מי תסיים בפסגת הבית, קלאידז'יץ' יקווה לקבל את חולצת ההרכב וינסה להוכיח שהוא עדיין לא אמר את המילה האחרונה.

סשה קלאידז'יץ' מוחלף על ידי מרקו ארנאוטוביץ' | DANIEL MIHAILESCU/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי