שחקני ספרד הגנו על מוראטה: "יסתום לכולם את הפה במשחק הבא"

"לה רוחה" חיברה לא פחות מ-846 מסירות נגד שבדיה, אך בכל זאת לא מצאה את הרשת והשתיים נפרדו בתיקו ראשון ללא שערים ביורו 2020. ביציע לא אהבו את יכולת החלוץ ושרקו בוז, לאפורט ואולמו הגיבו: "קהל צריך לעודד"

(גודל טקסט)

פתיחה מאכזבת מאוד לנבחרת ספרד ביורו 2020. מי שזכתה באליפות אירופה ב-2008 וב-2012 וב-2016 הופתעה ונעצרה בשמינית הגמר, הגיעה לטורניר הנוכחי בסגל מאוד צעיר וברובו לא מנוסה והדבר בהחלט ניכר הערב מול שבדיה, במשחק שאמנם נערך בסביליה לעיני קהל ספרדי בעיקר, אבל הסתיים ב-0:0 – המשחק הראשון ביורו הנוכחי שמסתיים ללא שערים.

כהרגלה ולא במפתיע, נבחרת ספרד שלטה במשחק ללא עוררין והתמסרה כמעט ללא הפסקה, אבל שחקני ההתקפה שלה לא הצליחו למצוא את המסגרת – בעיקר אלברו מוראטה, שהוחלף וספג שריקות בוז מהקהל. השבדים כמעט לא זכו לגעת בכדור באופן יחסי, אבל בכל זאת יצאו למספר התקפות מתפרצות קטלניות ורק הקורה מנעה מאלכסנדר איסק לחגוג שער מפתיע במיוחד. ספרד יכולה אולי להתנחם בכך ששתי הזוכות האחרונות ביורו, פורטוגל ב-2016 וכאמור ספרד גרסת 2012, החלו גם הן את התחרות עם תוצאת תיקו.

לאחר המשחק אמר הבלם איימריק לאפורט: "זו פתיחה רעה, כי התאמצנו כל כך והגענו למצבים טובים כדי לנצח. זה מסוג המשחקים שאם היינו משחקים עוד תשע פעמים, היינו מנצחים בכל תשעת המפגשים – נצטרך להיראות טוב יותר ולנצח את שני המשחקים הבאים. לפעמים אנחנו מבקיעים רביעיות וחמישיות והיום החמצנו, אנחנו לא מודאגים מזה".

איימריק לאפורט | JULIO MUNOZ/POOL/AFP via Getty Images

על שריקות הבוז למוראטה הוסיף בלם מנצ'סטר סיטי: "זו לא הפעם הראשונה שזה קורה, אבל אלברו חלוץ מצוין שכבר הוכיח את זה בעבר. היום אולי זה היה יום לא מוצלח שלו, אבל במשחק הבא הוא יכבוש שלושער ויסתום לכולם את הפה".

גם הקשר דני אולמו יצא להגנת מוראטה: "אני לא מבין מדוע שורקים לו בוז, הוא שחקן נהדר והקהל צריך לעודד אותו ולתמוך בו. זה נכון שאם לא מבקיעים אי אפשר לנצח והיום החמצנו, אבל אנחנו משחקים בשביל בשביל ספרד והקהל לא צריך להגיב כך".

אלברו מוראטה | JOSE MANUEL VIDAL/POOL/AFP via Getty Images

ספרד השלימה לא פחות מ-846 מסירות לאורך המשחק ואילו שבדיה חיברה 106 מסירות בלבד – כמעט חצי מנבחרת פינלנד, שהתמסרה הכי פחות ביורו עד כה! גם אחרי 45 דקות בלבד המספרים היו נדירים למדי – איימריק לאפורט מסר 62 כדורים בזמן שכל שבדיה מסרה 59 בלבד. גם פאו טורס וג'ורדי אלבה, שמסרו 61 ו-60 כדורים במחצית הראשונה בלבד, עקפו את נבחרת שבדיה כולה בחצי הראשון. בסך הכל ספרד מסרה 419 כדורים ב-45 דקות הראשונות, הכי הרבה שנבחרת אי פעם התמסרה ב-45 הדקות הראשונות של משחק במסגרת אליפות אירופה מאז שהחלה הספירה ב-1980.

ספרד הגיעה לטורניר ללא סרחיו ראמוס וסאול ניגס שלואיס אנריקה הותיר מחוץ לסגל מסיבות מקצועיות, המאמן כידוע זימן שחקן אחד בלבד מריאל מדריד וגם מברצלונה ישנם רק ג'ורדי אלבה ופדרי לאור היעדרותו של סרחיו בוסקטס שנדבק בקורונה, ואין ספק שהניסיון היה חסר ל"לה רוחה". לראיה, פדרי הפך לשחקן הצעיר ביותר שמשחק בספרד בטורניר גדול כשפתח בהרכב בגיל 18 ו-201 ימים. הוא האפיל על ססק פברגאס שהחזיק בשיא עד היום כששיחק בגיל 19 ו-41 ימים.

ג'ורדי אלבה ומיקאל לוסטיג | y Marcelo Del Pozo – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי