"השער הגדול בתולדות היורו?": בעולם מתמוגגים מהביצוע של שיק

הצ'כי שכבש ממחצית המגרש ב-0:2 על סקוטלנד זכה להשוואות לזידאן ו-ואן באסטן וסיפר: "צפיתי במהלך המשחק היכן עומד השוער, היה מדהים לראות את הכדור עף פנימה". מאמנו הוסיף: "הוא ניסה לכבוש ככה באימונים"

(גודל טקסט)

נבחרת צ'כיה פתחה את יורו 2020 עם ניצחון גדול 0:2 על סקוטלנד אתמול (שני) על אף שהיריבה נהנתה מתמיכת הקהל. החניכים של ירוסלב שילהאבי עבדו קשה מאוד בהגנה וחסמו 11 מ-19 הבעיטות של היריבה בזמן שגם השוער תומאש ואצ'ליק גילה יכולת טובה. אולם, את ההצגה גנב פטריק שיק עם צמד ענק, כשאת השער השני הוא כובש ממחצית המגרש, שער שעוד ידברו עליו הרבה-הרבה זמן. בזמן שבנבחרת נהנים מכל רגע, השחקנים העבירו מסר ברור – זהו שער הטורניר, אין שאלה בכלל.

שיק כמובן לא ישכח את הערב הזה לעולם אך העדיף לפרגן תחילה לנבחרת שלו: "זו הייתה התחלה מושלמת לטורניר – שמרנו על שער נקי, כבשנו פעמיים. יכולנו לכבוש עוד שערים למרות שהשוער שלנו רשם הצלות פנטסטיות ועזר לנו. אם סקוטלנד הייתה מצמקת הייתי מאוכזב מאוד. הראנו עבודה קבוצתית.

השער המטורף שלו: "זו הייתה הרגשה נהדרת לראות את הכדור עף פנימה, זה היה מושלם. רציתי לחגוג את השער הזה עם האוהדים. צפיתי במהלך המשחק היכן השוער שלהם עומד למקרה ותהיה לי הזדמנות כזו. כשהכדור הגיע פשוט ראיתי שהוא מחוץ לשער ובעטתי איך שיכולתי". על השער בנגיחה: "אני מכיר את ההרמות של ולדימיר קופאל, הייתי מוכן לזה, קפצתי עם כל הלב מעל שחקן ההגנה וזה נכנס ליד הקורה".

השער המדהים של פטריק שיק | Stu Forster/Getty Images

המשך הטורניר: "עלינו לגשת לשני המשחקים הבאים נגד קרואטיה ואנגליה עם אותה האנרגיה והמשחק הקבוצתי. עלינו לתת את המיטב ואני מאמין שיהיה בסדר". לכו תדעו, אולי צ'כיה תשחזר את ההישג מ-2012 כשהגיעה לרבע הגמר. בכל מקרה היא כבר התעלתה על מה שעשתה ביורו הקודם אז סיימה עם נקודה בלבד והודחה בשלב הבתים.

המאמן ירוסלב שילבהי חשף: "שיק ניסה לפעמים להבקיע שערים כאלה במהלך האימונים. אני חושב שהוא ניסה משהו כזה גם במשחק האחרון לפני היורו. הוא שחקן מצוין ואני מאמין שהוא יכול להמשיך ככה. אלה לא היו השערים האחרונים שלו בטורניר". המאמן שיבח גם את השוער ואצ'ליק: "ידענו לשרוד את הלחץ המוקדם של סקוטלנד ואז כבשנו. השוער שלנו היה פשוט מושלם, הוא נתן את כל-כולו".

בכל אירופה התמוגגו מהשער של שיק. "הוא הפיל את סקוטלנד עם שער שנזכור זמן רב, באותו מגרש בו זינדין זידאן כבש בגמר ליגת האלופות ב-2002. כולנו חשבנו שהוא יוביל מתפרצת אבל הוא החליט להפתיע את כולם. מי יוכל לעשות יותר מזה? יש לנו את שער הטורניר", נכתב ב"מארקה". "שיק – איזה הישג נפלא. הוא גנב את ההצגה ביורו, איך הוא היה כזה פלופ ברומא?", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". ב-"BBC" הבריטי תהו האם מדובר בשער הגדול ביותר שהובקע בטורניר איי פעם והעלו סקר אוהדים יחד עם שערים כמו זה של מרקו ואן באסטן בגמר 1988 לדוגמא. "הוא אפילו לא הרים את המבט כששלח הקפצה מדהימה ממחצית מגרש. המגרש שתק לשנייה ושמעו את הכדור פוגש את הרשת".

"ההתחלה הטובה ביותר שאפשר לבקש, עבודה גדולה חבר'ה", כתב תומאש ואצ'ליק על רקע תמונה קבוצתית של הנבחרת. תומאש סוצ'ק כתב: "התחלה נפלאה, עבודה קבוצתית גדולה. הצעד הראשון כבר נעשה". שיק עצמו, אגב, פשוט כתב "LOL" על רקע תמונה שלו חוגג את השער וגם קבוצתו באייר לברקוזן פרגנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי