נתונים רעים ללבנדובסקי המתוסכל: "הפסדנו ליריבה החלשה בבית"

החלוץ נגע הכי מעט בכדור בהפסד 2:1 של פולין לסלובקיה ביורו 2020 וכבש רק פעם אחת ב-33 האיומים האחרונים שלו בטורניר גדול: "הכל יכול לקרות מול ספרד, המצב קשה". בפולין ביקרו: "שיטת לבנדובסקי שוב קורסת"

(גודל טקסט)

לא כך תכננה פולין לפתוח את משחקיה ביורו 2020. הנבחרת של פאולו סוזה, אקס מכבי תל אביב, הוגרלה לבית אחד עם ספרד, שבדיה וסלובקיה, בו על הנייר הוא אמורה להתחרות עם שבדיה על המקום השני. אתמול (שני) הפולנים שיחקו מול סלובקיה, היריבה הפחות חזקה בבית, יריבה אותה נבחרת ישראל ניצחה לפני כשמונה חודשים – אך למרות הכל הם הפסידו 2:1.

מדובר בפגיעה משמעותית בסיכויי ההעפלה לשמינית הגמר, על אף שהכל כמובן יכול לקרות. כדי שפולין תגיע ל-16 האחרונות של היורו, היא תצטרך להפתיע את ספרד בקרב ביניהן, אשר ייערך ביום שבת בסביליה (החל מ-21:50, שידור ישיר בערוץ ספורט4).

באופן לא מפתיע, עיקר הביקורת והאש הופנתה כלפי הכוכב הכי גדול של נבחרת פולין, רוברט לבנדובסקי, אשר הציג משחק חלש. הסקורר של באיירן מינכן, שלאורך שנים רבות מוכיח יציבות ומחורר רשתות עונה אחר עונה במסגרת הקבוצתית, מתקשה הרבה יותר עם חבריו למדים הלאומיים.

רוברט לבנדובסקי מאוכזב, שמחה בסלובקיה | KIRILL KUDRYAVTSEV/POOL/AFP via Getty Images

הוא כבש שער אחד בלבד ב-33 האיומים האחרונים שלו לעבר השער בטורנירים הגדולים האחרונים. אותו שער נכבש ברבע גמר יורו 2016 מול פורטוגל. אתמול לבנדובסקי גם היה שחקן השדה עם הכי מעט נגיעות בכדור על המגרש (37 בלבד) והיה נראה מתוסכל מאוד.

בסלובקיה היו מרוצים מאיך שהצליחו למנוע מהכוכב להציג את יכולתו הרגילה. המאמן שטפן טארקוביץ' אמר: "הצלחנו לנטרל אותו. יש לו תפקיד מכריע בשלישי האחרון של המגרש והיה חשוב להרחיק אותו אל מחוץ לרחבה". הבלם מילאן שקריניאר הוסיף: "הוא אחד החלוצים הטובים בעולם, אם לא הטוב ביותר. התכוננו טוב אליו וזה עבד".

לבנדובסקי עצמו לא עצר את עצמו מלהביע את אכזבתו אחרי ההפסד: "הפסדנו ליריבה הכי חלשה בבית מבחינה תיאורטית וזה מציב אותנו במצב קשה. נעשה כל מה שאנחנו יכולים לשחק טוב יותר ולנצח במשחקים הבאים. חבל שלא הצלחנו להשיג לפחות תיקו".

רוברט לבנדובסקי | KIRILL KUDRYAVTSEV/POOL/AFP via Getty Images

אני מקווה שנגד ספרד נצליח לשפר את מה שלא עבד", הוסיף החלוץ. "נהיה יותר טובים במשחק הבא, אבל גם היריבה תהיה ברמה גבוהה יותר. אנחנו צריכים לזכור שלמרות שאנחנו פוגשים את ספרד – בטורניר כמו היורו כל דבר יכול לקרות".

בתקשורת הפולנית נכתב: "'שיטת לבנדובסקי' שוב קורסת. הוא כוכב העל של הנבחרת והוא באמת רוצה לקחת על עצמו את התפקיד הזה. הוא צריך להיות מסוכן ליד השער, אבל גם להחזיק את הכדור ולתת לחבריו זמן להצטרף קדימה. 'שיטת לבנדובסקי' עובדת כמעט בצורה מושלמת בבאיירן, אבל שם יש לו שותפים שיכולים להתמודד ברמות הגבוהות ביותר. הוא כמו לוחם בודד. יש לו כישורים יוצאי דופן, אבל כדורגל זה ספורט קבוצתי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי