בשירות עצמי: צרפת גברה 0:1 על גרמניה

אל מול כ-14 אלף צופים, אלופת העולם ניצחה את המאנשאפט במינכן בעקבות שער עצמי אומלל של הומלס (20) והשיגה ניצחון חשוב עבורה ב"בית המוות". שערים של אמבפה ובנזמה נפסלו, גנאברי החמיץ מצב גדול במחצית השנייה

(גודל טקסט)

מחזור הפתיחה של יורו 2020 הסתיים הערב (שלישי) עם משחק מרתק במיוחד כאשר בסיומו צרפת גברה 0:1 על גרמניה במסגרת "בית המוות". כ-14 אלף צופים הגיעו היום לאליאנץ ארנה במינכן, שרובם כמובן אוהדים של ה"מאנשאפט", אך לצערם שער עצמי אומלל של מאטס הומלס הכריע את המשחק.

הרבה לפני פתיחת הטורניר, מיליוני אנשים ברחבי העולם חיכו למשחק הערב. כשהיא עמוסה בכוכבים וציפיות, אלופת העולם פתחה בהרכב המוכר שלה, כאשר אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה וקארים בנזמה פתחו בהתקפה שלה. בנזמה ציין משחק רשמי ראשון עבורו במדי הטריקולור מאז 2015, אך הוא לא הציג את היכולת המוכרת מריאל מדריד.

הנבחרת הגרמנית עלתה למשחק הביתי עם תומאס מולר בהתקפה, שחזר למדים הלאומיים אחרי שהמאמן יואכים לב בחר שלא לזמן אותו יותר אחרי מונדיאל 2018, כמו גם הומלס. בנוסף, גם קאי האברץ וסרג' גנאברי איישו את העמדות מקדימה.

הצרפתים חוגגים במינכן, הגרמנים מאוכזבים | MATTHIAS SCHRADER/POOL/AFP via Getty Images

למעשה, גרמניה לא הפסידה מעולם משחק פתיחה ביורו, אך היכולת שלה היום פשוט לא הספיקה. גם צרפת לא הבריקה במרבית דקות המשחק, אבל התקפה אחת עשתה את ההבדל – פול פוגבה מסר כדור מדהים לעברו של המגן לוקה הרננדס, שניסה להכניס את כדור רוחב לעבר מרכז הרחבה, אך הומלס הגיע ראשון ולצערו גם הבקיע לרשת שלו.

אם במחצית הראשונה היה חסר לגרמניה את החלק האחרון בכל מהלך התקפי, בחצי השני השחקנים בלבן כבר הצליחו לאיים על השער של הוגו לוריס, אבל ללא הצלחה. גנאברי רשם את המצב הטוב ביותר כשהצליח לבעוט מהאוויר בדקה 54, אבל הכדור שלו עלה מעל המשקוף. בהמשך נפסלו שערים של אמבפה וגריזמן על ידי צוות השיפוט, אבל שום דבר לא לקח מצרפת את הניצחון.

כעת, צרפת קיבלה מקדמה גדולה מאוד בכל הקשור לכרטיס לשלב הבא והיא יכולה להיות הרבה יותר רגועה לקראת המשחק הבא שלה נגד הונגריה בבודפשט (19.6). גרמניה הסתבכה ועכשיו היא חייבת להשיג כמה שיותר נקודות בשני המשחקים שנותרו לה, כשכבר במשחק הקרוב היא תפגוש את פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו (19.6).

הומלס. הבלם היה מאוכזב מאוד בסיום | MATTHIAS HANGST/POOL/AFP via Getty Images
האווירה במינכן הייתה נהדרת | Alexander Hassenstein/Getty Images
פתיחת המשחק באליאנץ ארנה | Kai Pfaffenbach – Pool/Getty Images
גם האנזי פליק הגיע לראות את נבחרתו לעתיד | MATTHIAS HANGST/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

צרפת: הוגו לוריס, בנג'מין פבאר, רפאל וראן, פרסנל קימפמבה, לוקא הרננדס, אנגולו קאנטה, אדריאן ראביו (עוסמאן דמבלה, 90), פול פוגבה, אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה, קארים בנזמה (קורנטן טוליסו, 89).

גרמניה: מנואל נוייר, מתיאס גינטר (אמרה גינטר, 88), מאטס הומלס, אנטוניו רודיגר, רובין גוסנס (קווין פולאנד, 88), ג'ושוע קימיך, טוני קרוס, אילקאי גונדואן, תומאס מולר, קאי האברץ (לירוי סאנה, 74), סרג' גנאברי (טימו ורנר, 74)

נבחרת גרמניה. תנצח מול הקהל הביתי? | ALEXANDER HASSENSTEIN/
נבחרת צרפת. תקווה לנצח במינכן | ALEXANDER HASSENSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 16, איום ראשון במשחק: אחרי דקות ארוכות בשליטה של צרפת, השחקנים בכחול גם איימו על השער. קרן של גריזמן הגיעה לראש של פוגבה, שנגח מחמישה מטרים מעל המשקוף.

דקה 17, צרפת מתקרבת לשער: הפעם זה היה אמבפה, שהשתחרר מהשמירה עליו בזכות יכולת אישית נהדרת ובעט לעבר השער, אבל נוייר הדף.

דקה 20, 0:1 לצרפת! אלופת העולם מצאה את הרשת בשלב מוקדם במשחק. פוגבה מסר כדור גדול להרננדס, שהעביר כדור רוחב לעבר מרכז הרחבה של גרמניה, הומלס ניסה להרחיק וכבש שער עצמי לשער של נוייר.

הומלס הפתיע את נוייר | ALEXANDER HASSENSTEIN/POOL/AFP via Getty Images
מכל זווית, שער עצמי אומלל | FRANCK FIFE/POOL/AFP via Getty Images
הרננדס וגריזמן חוגגים. צרפת ביתרון במינכן | MATTHIAS HANGST/POOL/AFP via Getty Images

דקה 22, הזדמנות ראשונה לגרמניה: גוסנס הרים לעבר מרכז הרחבה, מולר עלה גבוה ונגח ליד העמוד של לוריס.

דקה 38, גרמניה מתקרבת לשער שוויון: מהרגע שהיא בפיגור, גרמניה החלה ללחוץ על השער של לוריס והגיעה למצב אדיר מרגלו של גונדואן, שבעט החוצה מכ-10 מטרים.

דקה 45+2, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: צרפת ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 0:1 על גרמניה.

מולר בפעולה במגרשו הביתי | FRANCK FIFE/POOL/AFP via Getty Images
גונדואן. גרמניה מתקרבת לשער שוויון | MATTHIAS SCHRADER/POOL/AFP via Getty Images
הומלס. הבלם ירד מאוכזב מאוד למחצית | Alexander Hassenstein/Getty Images

מחצית שנייה

דקה 52, הכדור בעמוד! ראביו כמעט הכפיל את היתרון של צרפת במשחק כשחדר לעומק הרחבה של גרמניה והגיע למצב בעיטה נהדר, אבל הכדור שלו פגע בקורה של נוייר.

דקה 54, החמצה גדולה של גרמניה: גוסנס שוב הרים כדור טוב לעבר הרחבה, גנאברי נשאר לבד והגיע לכדור מהאוויר, אבל בעט לא מדויק והכדור עלה מעט מעל המשקוף.

דקה 67, שער של צרפת נפסל: אמבפה סיפק עוד רגע מדהים שהצליח להטעות את מרבית שחקני ההגנה של גרמניה וסובב כדור שטוח לרשת, אך הקוון הרים מיד את הדגל לנבדל מוקדם של הכוכב.

ראביו. הכדור ננעץ בעמוד של נוייר | ALEXANDER HASSENSTEIN/POOL/AFP via Getty Images
מן העבר השני, גנאברי לא מאמין | MATTHIAS HANGST/POOL/AFP via Getty Images
אמבפה לא מבין מדוע פסלו לו את השער הנהדר שכבש | MATTHIAS SCHRADER/POOL/AFP via Getty Images

דקה 86, שער נוסף של צרפת נפסל: שוב פעם זה היה פוגבה, שמסר כדור עומק לעבר אמבפה, שדהר כל הדרך לשער של נוייר ומסר לבנזמה. חלוץ ריאל מדריד כבש וחגג שער מרגש עבורו, אך שופטי המסך ראו נבדל מוקדם של אמבפה במהלך ופסקו על פסילת השער.

דקה 90+8, שריקת הסיום של המשחק: צרפת ניצחה 0:1 את גרמניה במחזור הפתיחה של היורו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי