שמרה על הבית: רוסיה ניצחה 0:1 את פינלנד

הקרב על המקום השני נפתח: אחרי התבוסה נגד בלגיה, הנבחרת של צ'רצ'סוב השיגה שלוש נקודות חשובות בסנט פטרסבורג על חשבון הנבחרת שהפתיעה את דנמרק במחזור הפתיחה. שער אדיר של מיראנצ'וק הכריע (45), פרננדס נפצע

(גודל טקסט)

ביום שבת האחרון פתחה רוסיה את יורו 2020 בבית שלה בסנט פטרסבורג, אך לצערה היא הפסידה 3:0 כואב לבלגיה. הערב (רביעי) היא כבר יצאה מרוצה יותר מהמחזור השני בבית ב', זאת לאחר שגברה 0:1 על פינלנד. שער גדול של אלכסיי מיראנצ'וק העניק לרוסים שלוש נקודות חשובות וכעת הם בעמדה טובה לעלות לשלב הבא מהמקום השני.

כזכור, פינלנד הצנועה נמצאת בפעם הראשונה בתולדותיה במסגרת אליפות אירופה, ואי אפשר לשכוח את משחק הבכורה שלה בשבת, בו היא ניצחה את דנמרק במשחק שייזכר בגלל ההתמוטטות של כריסטיאן אריקסן על כר הדשא. הערב הפינים קיוו להמשיך את החלום ולהשלים ניצחון שני, אבל יכולת רעה בחלק האחרון של המגרש מנעה מהם לחגוג מספר פעמים.

החלוץ יואל פוהיאנפאלו, שכבש את שער הניצחון נגד הדנים, פתח גם הפעם בחוד של מרקו קאנרבה, וכבר אחרי שלוש דקות חגג שער שני בטורניר. לצערו, השער נפסל בשל נבדל ומשם הסיומת שלו ושל טימו פוקי, שותפו להתקפה, לא הייתה במיטבה. מנגד, רוסיה של סטניסלב צ'רצ'סוב פעם נוספת לא הבריקה מול הקהל המקומי, אך רגע קסום אחד עשה את ההבדל.

מיראנצ'וק חוגג. ניצחון חשוב לרוסים | KIRILL KUDRYAVTSEV/POOL/AFP via Getty Images

מיראנצ'וק, מהשחקנים הבולטים של אטאלנטה, החליף מסירות עם ארטיום דזיובה בתוך הרחבה, ולאחר שגם הצליח להשתחרר מהשמירה עליו, שלח כדור מדהים לחיבורים של לוקאס הרדצקי ומשם פינלנד כבר לא חזרה. כעת, לרוסיה מצפה נסיעה לקופנהאגן, שם היא תשחק נגד דנמרק במחזור הסיום (21.6), פינלנד תישאר בסנט פטרסבורג ותפגוש את בלגיה (21.6).

הרכבים

פינלנד: לוקאס הרדצקי, יוקה ראיטלה (פירי סואירי, 75), דניאל אושוגנסי, פאולוס אראיורי, ג'ונה טויביו (פרדריק ינסן, 85), יירה אורונן, רסמוס שולר (ג'וני קאוקו, 67), גלן קמארה, רובין לוד, טימו פוקי (לאסי לפאלאינן, 75), יואל פוהיאנפאלו.

רוסיה: מטביי סאפונוב, מריו פרננדס (ויאצ'יסלב קרבאייב, 25), איגור דיבייב, גאורגי דז'יקייה, דאלר קוזיאייב, דמיטרי בארינוב, מגומד אוזדוייב (ריפאט ז'מלטדינוב, 61), רומן זובנין, אלכסנדר גולובין, אלכסיי מירנצ'וק (מקסים מוחין, 85), ארטיום דזיובה ( אלכסנדר סובולב, 85).

שחקני נבחרת רוסיה | Anatoly Maltsev – Pool/Getty Images
שחקני נבחרת פינלנד | Anton Vaganov – Pool/Getty Images

מהלך המשחק

פתיחה אדירה למשחק. כבר בדקה השלישית פינלנד מצאה את הרשת, כאשר דאלר קוזיאייב עם טעות חמורה איבד כדור ליוקה ראיטלה, שהגביה מהאגף הימני כדור מושלם אל עבר יואל פוהיאנפאלו, שמקרוב סיפק נגיחה עוצמתית אל הרשת. הפינים כבר חגגו, אך לאחר התערבות VAR, השער נפסל בצדק בעקבות נבדל של הכובש.

פוהיאנפאלו חוגג את השער שנפסל | Anatoly Maltsev – Pool/Getty Images

הקצב הנהדר נמשך, ובדקה ה-10 רוסיה הייתה קרובה מאוד לעלות ליתרון. אלכסיי מירנצ'וק קיבל את הכדור בתוך רחבת הפינים ובמסירה נפלאה מצא את מגומד אוזדוייב בעמדה מצוינת, ממנה האחרון היה חייב לבעוט לכל הפחות למסגרת, אך הניסיון שלו מתוך הרחבה היה גבוה. בדקה ה-20 פוהיאנפאלו הגיע למצב הבקעה נוסף בתוך הרחבה, אבל הבעיטה שלו נהדפה ברגע האחרון לקרן. כחמש דקות לאחר מכן רוסיה נאלתה לבצע חילוף כפוי כאשר המגן פרננדס נפצע ובמקומו נכנס ויאצ'יסלב קרבאייב.

פוהיאנפאלו מול השער. החלוץ מתקרב לשער שני ביורו | Lars Baron/Getty Images

בדקה ה-35 נגיחה של אוזדוייב חלפה ליד השער הפיני, מיד לאחר מכן קוזיאייב העביר כדור רוחב לעברו של קרבאייב, שהיה רחוק סנטימטרים מלמצוא את הרשת, אבל הרחקה של אורונן מנעה שער בטוח וגם הובילה לפציעה של שני השחקנים, שחזרו לשחק אחרי כמה דקות של טיפול. בשל הטיפול בפרננדס, השופט הוסיף שש דקות למחצית הראשונה. כשתי דקות לאחר תחילת תוספת הזמן, רוסיה עלתה ל-0:1! דזיובה ומיראנצ'וק ביצעו דאבל פס בתוך הרחבה, ובסיום המהלך מיראנצ'וק סובב באומנות לחיבורים הרחוקים.

הרדצקי יכול היה רק להביט על הכדור ברשת | Lars Baron/Getty Images
מיראנצ'וק חוגג. רוסיה ביתרון | ANTON VAGANOV/POOL/AFP via Getty Images

המחצית השנייה נפתחה במצב גדול של פוקי, שהגיע מול השער אבל נבלם ברגע האחרון על ידי דיבאייב. בדקה ה-52 גולובין השתחרר לבעיטה ומכ-18 מטרים שלח כדור חד ששרק ליד העמוד. כשתי דקות לאחר פוקי שוב הגיע למצב טוב, אבל בעט ישירות לידיים של סאפונוב. בדקה ה-61 גולובין שוב הגיע למצב בעיטה טוב עבורו, אבל הכדור עלה מעל המשקוף. בדקה ה-65 ז'מלטדינוב המחליף היה קרוב להכפיל את התוצאה עם בעיטה שטוחה שעברה סנטימטרים בודדים ליד העמוד.

הגלישה הגדולה של דיבייב, שמנעה שער של פוקי | Anton Vaganov – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי