גארת' בייל: "נכון שהחמצתי פנדל, אבל הראיתי אופי. אין תלונות"

כוכב וויילס בישל פעמיים וגם הפך לשחקן הראשון מאז יורו 2000 שלא מוצא את המסגרת מ-11 מטר, אך רוטנשטיינר העניק לו את פרס השחקן המצטיין. ראמזי: "הפנדל היה רגע קריטי, אבל לא נלחצנו". וגם: הטורקים בדיכאון

(גודל טקסט)

נבחרת וויילס העפילה ליורו לראשונה בתולדותיה ב-2016 ובכל זאת נעצרה רק בחצי הגמר. את יורו 2020 היא פתחה בעצלתיים כשסיימה ב-1:1 נגד שווייץ, אולם הערב (רביעי) השיגה 0:2 מרשים בבאקו על טורקיה ועשתה צעד מאוד משמעותי לעבר שמינית הגמר.

כ-40 אלף צופים נכחו באצטדיון בבירת אזרבייג'ן וביניהם גם רג'פ ארדואן, נשיא טורקיה, אולם גיבור המשחק הוא ללא ספק גארת' בייל, שאמנם החמיץ פנדל ראשון בקריירה אחרי 10 שנים – שלח את הכדור גבוה גבוה לשמיים וגם הפך לראשון מאז יורו 2000 שלא מוצא את המסגרת מ-11 מטר – אולם גם בישל פעמיים ואפשר לעם הוולשי לחגוג.

לאחר המשחק אמר בייל: "אני מאושר. נלחמנו בכל כוחנו, עבדנו קשה וזה נכון שאני החמצתי פנדל, אבל אני מרגיש שהראיתי אופי כדי שנמשיך בכיוון הנכון. שער הניצחון בתוספת הזמן היה כמו הדובדבן שבקפצת. אם היו אומרים לנו מראש שנשיג ארבע נקודות משני משחקים, ממש לא היינו מתלוננים".

גארת' בייל ושחקני וויילס | VALENTYN OGIRENKO/POOL/AFP via Getty Images

מי שהעניק לבייל את תואר המצטיין הוא מאמן נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר שאמר לאופ"א: "מנהיג אמיתי על הדשא. נכון שהיה לו חוסר מזל עם הפנדל, אבל עם המסירות שלו הוא מי שהכריע את המשחק".

ארון ראמזי, המנהיג השני של וויילס ומי שכבש את השער הראשון במשחק, הוסיף: "אני חש הקלה גדולה, כי היו לי שני מצבים גדולים לכבוש עוד קודם לכן. היינו היום מצוינים, שלטנו במשחק בחצי הראשון ובשני הראינו המון אופי והוכחנו שהגיע לנו לנצח. נכון שהחמצת הפנדל זה רגע משמעותי, אבל לא נלחצנו ולא נתנו לזה להפריע לנו. עבדנו קשה ואנחנו בעמדה מעולה עכשיו".

המאמן רוב פייג' הוסיף: "אני לא יכול להיות יותר גאה בשחקנים. בדיוק אמרתי להם שמספר המצבים שהגענו אליו לא ייאמן. אנחנו אפילו מאוכזבים שלא הבקענו שערים נוספים, אבל ניצחנו וכל הקרדיט לשחקנים".

אחר כך הוא גם מצא את הרשת. ראמזי | VALENTYN OGIRENKO/POOL/AFP via Getty Images

טורקיה, לעומת זאת, נותרה עם אפס נקודות אחרי שהובסה 3:0 על ידי איטליה במשחק הפתיחה והמאמן שנול גונש הודה שלא הגיע לנבחרתו לנצח: "היו לנו מספיק מצבים ולא הצלחנו להשוות. הוולשים היו אפקטיביים מאוד ויש להם סיכוי מצוין להעפיל שלב".

אומוט מאראש, שחקן ההגנה של נבחרת טורקיה, התנצל בפני העם הטורקי: "כל כך רצינו לנצח ונלחמנו קשה, אבל זה לא הספיק. אני מתנצל ומבטיח שניתן את הכל במשחק הבא שלנו נגד שווייץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי