"יורו היסטורי": באיטליה מאושרים אחרי הניצחון על שווייץ

בארץ המגף כבר חוגגים את העלייה לשמינית גמר יורו 2020, המאמן מנצ'יני: "רוצים לנצח בכל משחק. הניצחון מוקדש לכל האיטלקים שסובלים". על הפציעה של קייליני: "מקווה שזה לא חמור". לוקאטלי נבחר למצטיין המשחק

(גודל טקסט)

נבחרת איטליה הפכה הערב (רביעי) לראשונה שמבטיחה את המקום שלה בשלב שמינית הגמר ביורו 2020, זאת לאחר שניצחה 0:3 את שווייץ ובכך השלימה ניצחון שני ברצף. למעשה, עד לפני אליפות אירופה שנפתחה בשבוע שעבר, האזורי מעולם לא הבקיעו שלושה שערים במשחק במסגרת בטורניר. אחרי המשחק היום, לנבחרת של רוברטו מאנצ'יני יש כבר שישה שערים בטורניר, שהוגדר כבר כ"היסטורי" בארץ המגף.

"התקשינו בדקות הראשונות, אבל אז הפעלנו לחץ גבוה ואילצנו את היריבה לבצע טעויות" אמר המאמן מנצ'יני בסיום. "השחקנים סיפקו משחק טוב מאוד, זה לא היה קל, זה היה המשחק השני בחמישה ימים וכל כך חם. שינינו את השיטה כדי שנוכל קצת לנשום, היינו כל כך עייפים ונזקקנו להתאמות. המשחק האחרון בבית? אנחנו משחקים כדי לנצח בכל משחק ואז נראה מה יקרה. אנחנו מקדישים את הניצחון הזה לכל האיטלקים שסובלים עכשיו" סיכם המאמן.

גיבור היום של איטליה הוא מנואל לוקאטלי, קשרה של ססואולו, שכבש צמד שערים והוביל את הנבחרת שלו לניצחון המרשים. מיד לאחר שריקת הסיום, לוקאטלי גם נבחר למצטיין המשחק ואמר בסיום: "הרבה אנשים עבדו על המגרש בשביל צמד השערים שכבשתי. אני פשוט חלק מקבוצה נהדרת ואני שמח להיות כאן. אני מקדיש את הניצחון לכל האוהדים של הנבחרת. כשחגגתי את השערים חשבתי על חברה שלי והמשפחה שלה".

לוקאטלי חוגג. "אני פשוט חלק מקבוצה נהדרת" | Mike Hewitt/Getty Images

מבחינה מספרית, הצמד של לוקאטלי היה הראשון של שחקן איטלקי במסגרת אליפות אירופה מאז ההופעה הבלתי נשכחת של מריו באלוטלי, שהפציץ פעמיים לרשת של גרמניה בחצי גמר יורו 2012. בסך הכל שלושה שחקנים עשו את זה בהיסטוריה של הנבחרת בכחול, הראשון היה בפיירלואיג'י קזיראגי ביורו 96'. בגיל 23 בלבד, לוקאטלי הוא גם השחקן הצעיר ביותר שכבש עד ביורו הנוכחי. עבור איטליה, זה המשחק העשירי ברצף בכל המסגרות בו איטליה מנצחת. יחס השערים שלה מרשים עוד יותר – 32 זכות, 0 חובה.

רגע פחות משמח במשחק של איטליה הגיע במהלך המחצית הראשונה, בו הבלם הוותיק ג'ורג'יו קייליני נפצע ונאלץ לסיים את המשחק בשלב מוקדם. מאנצ'יני התייחס לפציעה של הקפטן שלו בסיום והבהיר: "אני עדיין לא יודע מה קרה שם. נראה מחר מה יהיה ואני מקווה שזה לא משהו רציני".

קייליני. סיים את המשחק בשלב מוקדם | Chris Ricco – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי