לאחר הניצחון, ווילס בעננים: "ראמזי ובייל שלחו אותנו לגן עדן"

למרות החמצת הפנדל של הקיצוני, בתקשורת המקומית בחרו להסתכל על הצדדים החיוביים מההתמודדות. "זו תחושה לא נעימה, בסוף המשחק כבר צחקתי על זה", אמר הכוכב. וגם: הנתון ההיסטורי שהשיג וסיכויי ההעפלה לשלב הבא

(גודל טקסט)

נבחרת ווילס קרובה מאוד להעפיל לשמינית הגמר, וזו השורה התחתונה איתה הנבחרת הבריטית יכולה לקחת איתה מהניצחון אמש (ראשון) בבאקו על טורקיה. כזכור, הוולשים גברו 0:2 על יריבתם במשחק בו הטורקים נהנו מתמיכת 25,000 אלף אוהדים מקומיים מאזרבייג'אן, אך בכל זאת הצליחו לצאת עם שלוש הנקודות היקרות.

כעת, לגארת' בייל וחבריו יש ארבע נקודות והם ממוקמים במקום השני בטבלת בית א' של יורו 2020, שניים רק לאיטליה המוליכה לה מאזן מושלם של שש נקודות משש אפשריות. למרות זאת, בתקשורת הבריטית חוגגים את ההישג, שבפועל כנראה העלה את הוולשים לשמינית הגמר.

"ארון ראמזי וגארת' בייל שוב עשו את זה יחד והכניסו את ווילס לגן עדן", נכתב ב"סאן" הבריטי. עם זאת, בעיתון לא שכחו את החמצת הפנדל הרשלנית של הכוכב וציינו: "הדרקונים נמצאים כעת על סף העפלה לשלב הנוקאאוט למרות פנדל מזעזע של בייל בעיצומו של קרב לוהט". נדמה כי אם ווילס לא הייתה יוצאת בסופו של דבר עם הניצחון, בייל בן ה-31 היה חוטף מעט יותר אש.

גארת' בייל ושחקני וויילס | VALENTYN OGIRENKO/POOL/AFP via Getty Images

על אף העובדה שהיה לראשון מאז יורו 2000 שלא מוצא את המסגרת מ-11 מטר, בייל רשם אתמול בבאקו מספרים לא רעים בכלל. חמשת המצבים הבטוחים להבקעה שיצר היו הכי הרבה בהיסטוריה של אליפויות אירופה, ושימו לב לנתון הבא שמלמד מעט יותר על החוזקה הקבוצתית של ווילס: בשני טורנירי היורו האחרונים (2016 ו-2020), רק צרפת ניצחה יותר משחקים עם שישה לעומת חמישה ניצחונות של הוולשים. כזכור, ביורו שנערך לפני חמש שנים בייל וחבריו הגיעו עד לחצי הגמר, שם נעצרו רק על ידי פורטוגל, האלופה שבדרך.

"אם מישהו היה מציע לי ארבע נקודות אחרי שני משחקים הייתי לוחץ לו את היד בהסכמה מלאה", אמר בייל, שגם נבחר לשחקן המצטיין במשחק על ידי מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר, והוסיף: "כמובן שנצטרך לחכות ולראות מה יקרה, אבל אנחנו מרוצים מאוד עם הניצחון. הפנדל? הרגל נכנסה לי מתחת לכדור, זו תחושה לא נעימה בכלל. לאחר סיום המשחק, כבר צחקתי על כך שהחמצתי אותו בכזאת צורה". אגב, לאחר עוד משחק בו הוא לא כבש במדים הלאומיים, הבצורת של שחקן ההתקפה השמאלי נמשכת והוא עומד על רצף של 13 משחקים בינלאומיים ללא שער.

כעת, פניהם של הוולשים מועדות לעבר המשחק הבא נגד איטליה שייערך ביום ראשון הקרוב, שבזכות הניצחון של האזורי על שוויץ הפך לקרב על ראשות הבית. ניצחון סנסציוני של הבריטים על הנבחרת החזקה של רוברטו מנצ'יני ישלח אותם לשלב הבא מהמקום הראשון ויקנה להם הגרלה נוחה יותר באופן משמעותי, אך גם תיקו יספיק לרוברט פייג' וחניכיו על מנת להבטיח את המקום השני בבית א'.

גארת' בייל | VALENTYN OGIRENKO/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי