הגיע בענק: דה בריינה הוביל את בלגיה ל-1:2 גדול על דנמרק

השדים נראו רע בחצי הראשון בקופנהאגן, נקלעו לפיגור מוקדם מגול של פולסן (2) אך שלפו את הקשר מהספסל, ששב מפציעה עם בישול מבריק לתורגן הזאר (55) ושער ניצחון אדיר (70). הבלגים בדרך לשמינית, הדנים הסתבכו

(גודל טקסט)

בלגיה ללא קווין דה בריינה היא לא אותה נבחרת, זו עובדה ידועה לרבים עוד לפני פתיחת יורו 2020. הערב (חמישי) קיבלנו עוד הוכחה לכך, לאחר שהכוכב הגדול ביותר של השדים האדומים חזר מהפציעה ובמחצית אחת בלבד הוביל את נבחרתו למהפך וניצחון 1:2 גדול על דנמרק בקופנהאגן, אשר סיבך משמעותית את המארחת לגבי העלייה לשמינית הגמר.

אפשר לחלק את המשחק הזה לשניים – עד הרגע שדה בריינה עלה לכר הדשא ולפני. במחצית הראשונה הייתה רק נבחרת אחת על המגרש, וזו הייתה דנמרק. חמישה ימים לאחר ההתמוטטות של כריסטיאן אריקסן, הנבחרת שלו שבה לאותו אצטדיון. כ-25 אלף אוהדים דנים במגרש תלו שלטים רבים לכבודו של אריקסן וצעקו את שמו, כאשר גם השחקנים ביצעו מחוות שונות לקשר. עם כל הרגש וההתלהבות, הדנים פתחו את המשחק בסערה – כבר אחרי שתי דקות של משחק הם מצאו את הרשת, לאחר שיוסף פולסן ניצל טעות בהגנה הבלגית והכניע את טיבו קורטואה.

בלגיה התקשתה להגיב. רומלו לוקאקו,שפתח בחלק הקדמי עם יאניק קראסקו ודריס מרטנס, כמעט ולא איים על השער של קספר שמייכל ב-45 הדקות הראשונות ואפשר בהחלט להגיד שבלגיה ירדה לחדרי ההלבשה "במזל" רק בפיגור של שער אחד. ואז כאמור, רוברטו מרטינס הכניס למשחק את דה בריינה, שחזר לשחק לראשונה מאז שנפצע בגמר ליגת האלופות עם מנצ'סטר סיטי, ובתוך עשר דקות של משחק הוא כבר סיפק בישול מבריק לתורגן הזאר, שרק דחק לרשת את שער השוויון.

שחקני בלגיה חוגגים | STUART FRANKLIN/POOL/AFP via Getty Images

מרטינס קיבל בחזרה גם את אקסל ויטסל ואדן הזאר, שעלו מהספסל במהלך המחצית השנייה ולדנמרק פשוט לא היו תשובות אל מול הקבוצה האיכותית שעומדת מולה. בדקה ה-70 לוקאקו קיבל כדור באגף ומסר אותו לתורגן, שהעביר לאחיו ואדן והאחרון סידר לדה בריינה מצב בעיטה נוח מ-18 מטרים. הקשר לא הותיר לשמייכל שום סיכוי עם בעיטה אדירה וניצח את המשחק עבור בלגיה.

מיד לאחר השער שכבש, דה בריינה רץ לנקודה בה אריקסן התמוטט במשחק נגד פינלנד וביצע מחווה משלו לחברו הדני. יש לציין כי בדקה העשירית של המשחק, כמו מספר החולצה של אריקסן, המשחק הופסק ובמשך דקה שלמה נשמעו מחיאות כפיים מצד השחקנים, השופטים, המאמנים והאוהדים לכבודו של אריקסן, באקט מרגש ומכבד.

כעת, בלגיה כבר הבטיחה מעשית את מקומה בשמינית הגמר, אך היא מכוונת למקום הראשון בבית ותרצה לנצח את פינלנד במחזור הסיום של שלב הבתים (21.6). דנמרק, לה יש כעת 0 נקודות אחרי שני משחקים, תפגוש את רוסיה (21.6) ותהיה חייבת לנצח את יריבתה, לכבוש כמה שיותר ולקוות להפסד פיני.

אוהדי נבחרת דנמרק, כריסטיאן אריקסן
כמובן, הרבה שלטים הונפו באצטדיון למען אריקסן | BRUNO FAHY / Contributor
דנמרק ובלגיה במחווה לכריסטיאן אריקסן
חולצתו של אריקסן נפרסה עם על כר הדשא | HANNAH MCKAY / Contributor

הרכבים

נבחרת דנמרק: קספר שמייכל, אנדראס כריסטנסן, סימון קר, יאניק וסטרגארד (אנדראס סקוב אולסן, 84), יואקים מיילה, דניאל ואס (ינס לארסן, 62), תומאס דלייני (מתיאס ינסן, 72), פייר הוייברג, מרטין בריית'ווייט, יוסוף פולסן (כריסטיאן נורגארד, 62), מיקל דמסגארד (אנדראס קורנליוס, 72).

נבחרת בלגיה: טיבו קורטואה, טובי אלדרווירלד, ג'ייסון דנאייר, יאן ורטונגן, תומא מונייה, יורי טילמנס, לאנדר דנדונקר (אקסל ויטסל, 59), תורגן הזאר (תומאס ורמאלן, 90), יאניק קראסקו (אדן הזאר, 59), דריס מרטנס (קווין דה בריינה, 46), רומלו לוקאקו.

מהלך המשחק

דקה 2, 0:1 לדנמרק! איזו פתיחה בקופנהאגן! דנאייר איבד את הכדור על סף הרחבה שלו, הוייברג השתלט ומסר מהר לעברו של פולסן, שמצא את הרשת עם בעיטה שטוחה וחדה.

כדור שטוח לרשת. רגע השער של פולסן | HANNAH MCKAY/POOL/AFP via Getty Images
כבר בפתיחה, דנמרק ביתרון | STUART FRANKLIN/POOL/AFP via Getty Images

דקה 5, התקפה נוספת של דנמרק: מיילה הצליח לפרות לרחבה עם מהלך אישי נפלא, אבל בבעיטה האחרונה הוא לא הצילח להכניע את קורטואה.

דקה 10, המשחק נעצר לכבודו של אריקסן: זה היה מתכונן מראש, השופט קוייפרס עצר את המשחק בדקה העשירית, כמו מספר החולצה של אריקסן, ובמשך דקה שלמה השחקנים על הדשא והקהל ביציעים מחאו כפיים לכוכב הדני.

שחקני ואוהדי הנבחרות מוחאים כפיים לאריקסן
רגע מרגש על כר הדשא וביציעים. "כל דנמרק איתך, אריקסן" נכתב | Wolfgang Rattay – Pool / Pool
ללא יוצא מן הכלל, כולם מחאו כפיים לאריקסן | Jonathan Nackstrand – Pool/Getty Images

דקה 16, מצב נוסף לדנמרק: הפעם מיילה ניסה למצוא ראש של אחד מחבריו במרכז הרחבה, ההרמה שלו הגיעה לבריית'ווייט, שנגח לא מדויק והכדור יצא החוצה.

דקה 35, כמעט 0:2 לדנמרק: דמסגארד פרץ לרחבה עם מהלך אישי גדול והצליח להגיע למצב בעיטה, הכדור שלו עבר סנטימטרים ספורים ליד העמוד הימני של קורטואה.

סנטימטרים ספורים מהעמוד של קורטואה | JONATHAN NACKSTRAND/AFP via Getty Images
בלגיה לא מתפקדת, רוברטו מרטינס מחפש פתרונות | Stuart Franklin/Getty Images

דקה 55, בלגיה חזרה ל-1:1! לוקאקו פרץ על אגף ימין עם יכולת אישית אדירה ומסר לדה בריינה, הקשר שנכנס מהספסל סיפק עוד מסירה מבריקה לתורגן הזאר, שדחק מקרוב את הכדור לרשת.

דה בריינה. מסירת זהב לשער השוויון | Wolfgang Rattay – Pool/Getty Images
הזאר חוגג עם דה בריינה | Hanna McKay – Pool/Getty Images

דקה 68, דנמרק תוקפת: מיילה שוב חדר לרחבה ביכות אישית ובעט לעבר השער, קורטואה קלט את הכדור ללא בעיות.

דקה 70, 1:2 לבלגיה! המהפך של הבלגים הושלם! לוקאקו מסר לתורגן הזאר, שהעביר את הכדור לאחיו אדן שעלה מהספסל. שחקנה של ריאל מדריד ראה דה בריינה בצד שמאל והניח לו כדור נוח לבעיטה, קשרה של מנצ'סטר סיטי הפציץ עם רגל שמאל וכבש שער נהדר מכ-18 מטרים.

המהפך הושלם. דה בריינה חוגג | WOLFGANG RATTAY/POOL/AFP via Getty Images
דה בריינה רץ לנקודה שבה התמוטט אריקסן אחרי השער | Stuart Franklin/Getty Images

דקה 74, מצב נוסף לדנמרק: הפעם האיום הגיע מבריית'ווייט, שניסה להכניע את קורטואה מקצה הרחבה, אבל השער שוב הצליח להדוף.

דקה 87, הכדור במשקוף! בלגיה ניצלה משער שוויון לפני סיום המשחק! סקוב אולסן המחליף הצליח להרים כדור טוב למרכז הרחבה, בריית'ווייט נגח בעוצמה אבל הכדור פגע במשקוף של קורטואה ויצא החוצה.

דקה 90+5, שריקת הסיום של המשחק: בלגיה ניצחה 1:2 את דנמרק בקופנהאגן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי