מגווייר כשיר לקרב על בריטניה: "זה משחק ענק, אני רוצה לפתוח"

ג'ון סטונס, הארי מגווייר
ג'ון סטונס, הארי מגווייר | Alex Pantling - The FA / Contributor

בלם מנצ'סטר יונייטד סיפר כי הוא זמין, סאות'גייט בישר כי הוא נמצא בשלב מתקדם בהחלמה, אך טרם ברור אם הוא יחליף את מינגס ב-11. ראשפורד לא מוטרד מכך שהוא לא פותח בהרכב, טירני ואדאמס עשויים לפתוח בסקוטלנד

(גודל טקסט)

אמנם נבחרת סקוטלנד היא לא אחת מהנבחרות החזקות בטורניר, אך כאשר היא פוגשת את נבחרת אנגליה, כל הממלכה עוצרת את נשימתה לקראת היריבות הגדולה. מחר (שישי, 22:00) שתי הנבחרות ייפגשו באצטדיון וומבלי שבלונדון למחזור השני של בית ד' ביורו 2020, אחרי שאנגליה פתחה את דרכה עם 0:1 על קרואטיה, בעוד סקוטלנד נכנעה 2:0 לצ'כיה בגלאזגו.

שתי היריבות ייפגשו בפעם השנייה בהיסטוריה בטורניר גדול, כאשר הפעם הראשונה התרחשה ביורו 1996, גם כן באצטדיון וומבלי, אז שערים של אלן שירר ופול גאסקוין סידרו לאנגלים 0:2 יקר בשלב הבתים. הבשורה הטובה שהאנגלים מקבלים לקראת ההתמודדות מחר נוגעת לכשירות של בלם מנצ'סטר יונייטד, הארי מגווייר. שחקן ההגנה נעדר מהמשחקים האחרונים של השדים האדומים, והוא גם פספס את כל ההכנה לטורניר עם הנבחרת, כמו גם את המשחק הראשון נגד קרואטיה. עם זאת, המאמן גארת' סאות'גייט טען כי הבלם "נמצא בשלב מתקדם יותר בחזרה לכשירות ממה שציפינו".

לקראת המפגש סיפר מגווייר שהוא רצה "להגיע לטורניר עם בכושר מלא, אבל אני מרגיש טוב. אני שוב זמין, מתאמן ואני מחכה למשחק. זה משחק ענק ואני רוצה לפתוח בהרכב". יש לציין כי לא אם מגווייר אכן יפתח, או שמא סאות'גייט יעניק לו מנוחה נוספת וישאיר ב-11 את טיירון מינגס לצד ג'ון סטונס. שחקן העבר והפרשן הבכיר, גארי נוויל, טען כי מינגס היה מצוין נגד קרואטיה, ושאם מגווייר לא ישוב במשחק הקרוב או בזה שאחריו, הוא כבר לא ישחק ביורו: "אתה לא רוצה שהמשחק הראשון של מגווייר יהיה משחק נוקאאוט".

מעבר לשאלת מינגס – מגווייר, סאות'גייט לא צפוי לערוך שינויים נוספים לעומת ה-11 שפתחו מול קרואטיה. ג'ורדן פיקפורד ימשיך בשער, ובהזדמנות זו יש לציין כי שוער המשנה, דין הנדרסון, נגרע מהסגל עקב פציעה והוחלף בידי ארון רמסדייל משפילד יונייטד. קיירן טריפייר, ששיחק בעמדת המגן השמאלי הפחות מוכרת לו, עשוי להמשיך בעמדה זו על חשבון לוק שואו ובן צ'ילוול. פיל פודן צפוי להמשיך בהתקפה לצד הארי קיין ולצד חברו לקבוצה ראחים סטרלינג, שהבקיע את השער היחיד ב-0:1 על קרואטיה.

מי ששוב פעם ימתין על הספסל הוא מרקוס ראשפורד, אך הוא לא מוטרד מכך: "כל שחקן רוצה לשחק אבל בטורנירים שהייתי בהם בעבר, אם אנחנו רוצים להיות טובים כפי שהיינו במונדיאל ברוסיה, צריכים את כולם לטווח הארוך. בין אם אתה בהרכב או בספסל אתה צריך להיות מוכן לעשות את הכי טוב שלך וזו המנטליות בסגל שלנו. חשוב לשמור על הגישה הזו אם אנחנו רוצים להיות טובים ולזכות".

מרקוס ראשפורד | Justin Tallis – Pool/Getty Images

מנגד, סקוטלנד כאמור מגיעה אחרי הפסד מאכזב לצ'כים, והם דווקא צפויים לערוך כמה שינויים. קיירן טירני מארסנל נעדר מהמשחק הראשון עקב פציעה, אך הוא צפוי לשוב ל-11 לקראת הדרבי של הממלכה הבריטית. החלוץ צ'ה אדאמס, שרק השנה החל לייצג את הנבחרת הסקוטית, יפתח בהרכב לאחר ששולב מהספסל נגד צ'כיה וישחק נגד המדינה בה נולד ובה גדל כל חייו. אמנם הסקוטים מגיעים כאנדרדוג מוחלט, אך הם מבינים שאולי מדובר בהזדמנות אחרונה להישאר בתמונת ההעפלה לשמינית הגמר.

צ'ה אדאמס | AUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי