שער ובישול לירמולנקו, 1:2 לאוקראינה על צפון מקדוניה

נקודות ראשונות לשבצ'נקו וחניכיו ביורו אחרי שהקשר הבקיע (29) והוסיף בישול לירמצ'וק (34). אליוסקי החמיץ פנדל (57) אך השתלט על הריבאונד וצימק. גם מלינובסקי פספס מהנקודה הלבנה (84), המקדונים ללא נקודות

(גודל טקסט)

לא מעט פרשנים ואוהדים סימנו את נבחרת אוקראינה כמועמדת להיות הסוס השחור של יורו 2020. אחרי שיצאה בידיים ריקות ממשחק הפתיחה שלה נגד הולנד למרות שחזרה מפיגור של שני שערים, היום (חמישי) הנבחרת של אנדריי שבצ'נקו הוכיחה בבוקרשט מדוע המליצו ערב הטורניר להתייחס אליה ברצינות אחרי שגברה 1:2 על צפון מקדוניה.

האוקראינים הראו מהרגע הראשון שהם נחושים להשיג נקודות ראשונות בטורניר והוכיחו שהם הנבחרת החזקה על המגרש. רוסלן מלינובסקי הגיע למצב מוקדם, ובדקה ה-28 מסר לאנדריי ירמולנקו שנעצר והכדור יצא לקרן. במהלך הבא, קרן של הצהובים הגיעה לירמולנקו שהבקיע מול שער די חשוף. עבור שחקנה של ווסטהאם מדובר בשער שני בטורניר. חמש דקות לאחר מכן, ירמולנקו עבר לתפקיד המבשל לאחר שמצא במסירת עומק נהדרת את רומן ירמצ'וק שהכפיל במצב של אחד על אחד מול השוער סטולה דימיטרייבסקי. גם עבור ירמצ'וק מדובר בשער שני לאחר שהבקיע גם הוא נגד הולנד.

בדקה ה-57 צפון מקדוניה קיבלה הזדמנות נהדרת לחזור למשחק לאחר שגוראן פאנדב סחט פנדל. אזגיאן אליוסקי נעצר אצל גאורגי בוצ'אן מהנקודה הלבנה, אך השחקן של לידס יונייטד השתלט על הריבאונד וצימק את התוצאה. בדקה ה-84 אוקראינה קיבלה פנדל משלה, אך מלינובסקי נעצר אצל דימיטרייבסקי הדף בצורה נהדרת והשאיר את תמונת המשחק פתוחה. האדומים אמנם ניסו לאיים פעמים נוספות על שערו של גאורגי בוצ'אן בחצי השעה האחרונה, אך בסופו של דבר ייצאו עם המחמאות בלבד.

שחקני נבחרת אוקראינה חוגגים | DANIEL MIHAILESCU/POOL/AFP via Getty Images

אוקראינה משיגה שלוש נקודות חשובות במאבקי הבית, ובמחזור הבא היא תפגוש לקרב מסקרן בבוקרשט את נבחרת אוסטריה. לעומת זאת, צפון מקדוניה, שהפסידה גם במשחק הראשון שלה בטורניר 3:1 לאוסטריה, תצא לאמסטרדם ותפגוש את נבחרת הולנד, במשחק בו היא תנסה לעשות היסטוריה ולהשיג נקודות ראשונות בתולדותיה בטורניר גדול.

אנדריי שבצ'נקו חוגג | MARKO DJURICA/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

נבחרת אוקראינה: גאורגי בוצ'אן, אולכסנדר קרבאייב איליה זבארני, מיקולה מטביינקו, ויטאלי מיקולנקו, טאראס סטפננקו, אולכסנדר זינצ'נקו, מיקולה שפארנקו (סרגיי סידורצ'וק, 79), רוסלן מלינובסקי (אדוארד סובול, 92), אנדריי ירמולנקו (ויקטור ציגנקוב,70), רומן ירמצ'וק (ארטם בסדין, 71).

נבחרת צפון מקדוניה: סטולה דימיטרייבסקי, בובאן ניקולוב ( אלכסנדר טרייקובסקי,46), סטפן ריסטובסקי, ויסאר מוסליו, דרקו ולקובסקי (איבן טריצ'קובסקי, 86), אזגיאן אליוסקי, אריאן אדמי (קירה ריסטבסקי, 85), סטפן ספירובסקי (דרקו צ'ורלינוב, 46), אניס בארדי (דניאל אברמובסקי, 77), אליף אלמאס, גוראן פאנדב.

מהלך המשחק

דקה 8: ניסיון מעניין ראשון לאוקראינה. רוסלן מלינובסקי בעט מקצה הרחבה, השוער דימיטרייבסקי הדף לקרן.

דקה 28: מלינובסקי מסר כדור עומק נהדר לירמולנקו, הקשר בעט בעוצמה חלשה ונעצר אצל השוער.

רומן ירמצ'וק, סטפן ספירובסקי | Justin Setterfield/Getty Images
אנדריי ירמולנקו | Robert Ghement – Pool/Getty Images
גוראן פאנדב | ustin Setterfield/Getty Images

דקה 29: אוקראינה עולה ל-0:1! קרן של האוקראינים הגיעה לקרבאייב, שעם העקב השאיר את ירמולנקו חופשי בפינה הרחוקה. הקשר לא התבלבל הפעם ועם בעיטה חלשה לפינה הנגדית הכניע את דימיטרייבסקי וסידר 0:1 לנבחרתו.

אנדריי ירמולנקו חוגג | ROBERT GHEMENT/POOL/AFP via Getty Images

דקה 34: אוקראינה כבר ב-0:2! דקות ספורות אחרי שהבקיע, ירמולנקו הוסיף בישול עם מסירה נהדרת שמצאה את רומן ירמצ'וק באחד על אחד מול השוער. החלוץ שכבש גם נגד הולנד בעט לפינה הקרובה והכפיל את היתרון.

אנדריי שבצ'נקו ורומן ירמצ'וק חוגגים | MARKO DJURICA/POOL/AFP via Getty Images

דקה 47: צפון מקדוניה עם מצב טוב ראשון שלה במשחק. אניס בארדי הגיע למצב טוב ברחבה, אך בעיטה שטוחה שלו נעצרה בקלות את בוצ'אן.

דקה 51: בעיטה חופשית נהדרת של מלינובסקי מזווית קשה סחטה הצלה מצוינת מדימיטרייבסקי.

אריאן אדמי | Robert Ghement – Pool/Getty Images

דקה 57: צפון מקדוניה מצמקת ל-2:1! אלכסנדר טרייקובסקי שעלה מהספסל במחצית שלח בעיטה עוצמתית למשקוף, גוראן פאנדב ניסה להשתלט על הריבאונד אך הוכשל על ידי קראבייב וסחט פנדל. אזגיאן אליוסקי ניגש לנקודה הלבנה אך הבעיטה שלו נעצרה אצל בוצ'אן. לצערו של השוער, שחקנה של לידס יונייטד השתלט על הריבאונד והבקיע מול שער חשוף.

אזגיאן אליוסקי | Vadim Ghirda – Pool/Getty Images

דקה 74: ויקטור ציגנקוב, שעלה מהספסל דקות בודדות קודם לכן, נותר פנוי מול השער המקדוני אך לא הצליח אפילו למצוא את המסגרת.

דקה 84: החמצת פנדל של אוקראינה! בעיטה חופשית של מלינובסקי פגעה בידו של אברמובסקי המחליף, ולאחר התייעצות ב-VAR נשרקה בעיטת עונשין לטובת הצהובים. מלינובסקי בעצמו ניגש לבעוט אך דימיטרייבסקי עצר את הבעיטה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי