דה יונג: "עד עכשיו הכל מושלם, נבוא לנצח גם במשחק האחרון"

לראשונה מאז 2008, הולנד עברה את שלב הבתים ביורו. הקשר סיפר בסיום: "תמיד חלמתי על הרגע שאשחק עם הנבחרת בטורניר כזה". דה ליכט, שחזר להרכב וסיפק משחק נהדר: "חדר ההלבשה שלנו מאוחד וזה נתן לי ביטחון רב"

(גודל טקסט)

נבחרת הולנד חזרה לקדמת הבמה ביורו הנוכחי, והיא חזרה בענק. אמש (חמישי) הכתומים ניצחו 0:2 את אוסטריה ב"יוהאן קרויף ארנה" שבאמסטרדם ובעצם הבטיחו עלייה לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית, כשעדיין נותר להם משחק נוסף בשלב הבתים.

פנדל מדויק של ממפיס דפאי ושער נוסף בטורניר של דנזל דומפריס העניקו לאורנג' את הניצחון המתוק ולאחר המשחק סיפר הקשר פרנקי דה יונג על התחושות: "זה פשוט פנטסטי. תמיד חלמתי לשחק בטורניר כזה עם המדינה שלי והעובדה שזה נערך בבית שלנו עושה את זה עוד יותר טוב. עד עכשיו הכל מושלם עבור הולנד, אבל אנחנו נגיע למשחק האחרון בבית כדי לנצח גם אותו".

"למעשה, העובדה שכבשנו מוקדם שינתה את הכל במשחק. אוסטריה החזיקה בכדור אבל לא באמת תקפה. לא הרגשנו מאוימים. בסך הכל היינו טובים והניצחון שלנו ראוי" סיכם קשרה של ברצלונה. מאז 2008 לא עברה הולנד את שלב הבתים במסגרת אליפות אירופה, כאשר השוער מרטן סטקלנבורח הוא השריד היחיד מאותה נבחרת.

דה יונג חוגג עם הקהל וחבריו. "נגיע למשחק האחרון בבית כדי לנצח גם אותו" | Piroshka van de Wouw – Pool/Getty Images

כבר לפני שריקת הפתיחה קיבלו האוהדים הכתומים באצטדיון חדשות משמחות, זאת לאחר שהם ראו את שמו של מתיאס דה ליכט בהרכב הפתוח. הבלם שב מפציעה שהדאיגה רבים במדינה וסיפר בסיום: "אני חושב שהיה לי משחק טוב. היית בחוץ בשלושת השבועות האחרונים ואני חושב שהחזרה שלי עברה טוב. חדר ההלבשה שלנו מאוחד וזה עזר לי במיוחד, יש לי הרבה ביטחון בגלל החברים שלי לנבחרת. כולם מרגישים ככה ורואים את זה על המגרש".

מבחינה מספרית, דה ליכט העמיד נתונים מרשימים – 100% דיוק במסירות, 100% בכדרורים ו-0 שחקנים שעברו אותו מצד היריבה – אלו רק חלק מהשורה הסטטיסטית שרשם הבלם הבכיר ביותר בסגל הולנד, שזקוקה לו על מנת להמשיך ולחלום על הזכייה ביורו. "מתיאס חשוב מאוד לקבוצה שלנו והוא סיפק משחק אדיר" אמר המאמן פרנק דה בור בסיום.

"טימבר, שהחליף אותו במשחקים האחרונים, עשה עבודה לא רעה. אנחנו קבוצה שצומחת ביחד ככל שהטורניר הזה ממשיך. יש איחוד מאוד ברור בין השחקנים ולצוות. אנחנו מנהלים שיח ביחד על שיטת המשחק ועל מה אפשר לשפר. אני חושב שזה מה שמאחד את כולם ביחד סביב המטרה הגדולה" סיכם דה בור.

דה בור בסיום. "יש איחוד מאוד ברור בנבחרת" | Olaf Kraak – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי