הזאר ודה בריינה עלו מהספסל ועשו היסטוריה: בלגיה חוגגת העפלה

אדן הזאר, קווין דה בריינה, רומלו לוקאקו | WOLFGANG RATTAY/POOL/AFP via Getty Images

במחצית השנייה של ה-1:2 על דנמרק, הכוכבים רשמו מספר נתונים מדהימים הפכו לצמד המחליפים הראשון שמבשל במשחק יורו מאז 2008. ויטסל שב מפציעה אחרי חמישה חודשים, מרטנס ערך הופעה 100 בנבחרת

(גודל טקסט)

בלגיה הגיעה ליורו 2020 עמוסת ציפיות, בידיעה שאולי מדובר בהזדמנות האחרונה של "דור הזהב" הנוכחי לזכות בתואר היסטורי עבור המדינה. עם זאת, היו כמה דברים לא אידאליים בהכנה לטורניר: אדן הזאר הגיע חלוד אחרי עונה מלאת פציעות בריאל מדריד, בעוד קווין דה בריינה נפצע בגמר ליגת האלופות ולבסוף גם נעדר מההמשחק הראשון של נבחרת בטורניר.

אתמול (חמישי), ב-1:2 של הבלגים על דנמרק, שסידר ל"שדים האדומים" מקום בשמינית הגמר עוד לפני מחזור הסיום, צמד הכוכבים עלו מהספסל והוכיחו שהם כאן כדי ללכת עד הסוף: קווין דה בריינה בישל לתורגן הזאר את שער השוויון, ולאחר מכן כבש בסיומו של מבצע קבוצתי נהדר, הודות לאסיסט של אדן הזאר.

עבור שני הכוכבים הגדולים של הדור הבלגי, מדובר בערב שובר שיאים שמראה עד כמה הנבחרת הזו הייתה משמעותית בעשור האחרון בכדורגל האירופי: הבישול אמש היה התשיעי של הזאר בטורנירים גדולים (מונדיאל או יורו) מאז גביע העולם ב-2014, כאשר הבא אחריו ברשימה הוא דה בריינה עם שמונה בישולים. בנוסף, השניים הפכו ליחידים שמבשלים בארבעת הטורנירים הגדולים האחרונים (2014,2016,2018,2020). כמו כן, השניים הם צמד המחליפים הראשון שמבשל באותו המשחק ביורו מאז רובין ואן פרסי ואריאן רובן ההולנדים ב-2008.

יש לציין כי במחצית הראשונה, אותה סיימו הבלגים בפיגור, הם לא שיחקו ברמה המצופה מהם. חצי הביקורות הושלכו לעבר מספר שחקנים, ביניהם הבלם ג'ייסון דנאייר ששגה בשער שנבחרתו ספגה, ולדריס מרטנס, שלא נראה טוב בהופעה ה-100 שלו במדים הלאומיים. עם זאת, היו גם אלה שהגנו על שחקנה של נאפולי: "הרבה שחקנים לא היו טובים במחצית הראשונה. חוץ מטיבו קורטואה היה אפשר להחליף את כולם. הפוקוס עכשיו הוא על מרטנס והחשש הוא שיאבד את מקומו בהרכב לדה בריינה".

נבחרת בלגיה ודאי לקבל בחזרה את הקשר אקסל ויטסל, ששב לאחר פציעה ממושכת של חמישה חודשים. הקשר מבורוסיה דורטמונד הודה ברשתות החברתיות לכל מי שסייע לו להיות כשיר ליורו 2020 בסופו של דבר, והמאמן רוברטו מרטינז אישר כי ויטסל ודה בריינה עשויים לפתוח מול פינלנד. המאמן הספרדי הוסיף כי ייתכן והם עדיין לא יהיו יכולים להשלים 90 דקות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי