ביישו את הממלכה: 0:0 בין אנגליה לסקוטלנד

סטונס נעצר בעמוד ומינגס מנע מדייקס שער כשהרחיק מהקו, אך מעבר לכך, שתי הנבחרות הבריטיות הציגו כדורגל לא מספיק טוב. סאות'גייט ושחקניו במקום השני בבית ד', השכנה מצפון התרחקה משמינית גמר היורו

(גודל טקסט)

המחזור השני בבית ד' ביורו 2020 ננעל הערב (שישי) עם תיקו 0:0 מאכזב בין נבחרות אנגליה וסקוטלנד. השכנות מהממלכה הבריטית נפגשו בטורניר גדול לראשונה מאז יורו 96', כשגם אז זה קרה באצטדיון וומבלי בדיוק כמו הערב, אך בניגוד למשחק ההוא – הפעם לא ראינו שערים וקיבלנו תצוגת כדורגל שלא התעלתה לרמות גבוהות. גארת' סאות'גייט ושחקניו נותרו במקום השני בטבלה, אחרי צ'כיה. הנבחרת של סטיב קלארק, מצדה, צברה נקודה ראשונה בטורניר אך התרחקה משמינית הגמר.

כיאה לסגנון הבריטי, האינטנסיביות הייתה שם מהרגע הראשון אצל שתי הקבוצות, אבל היכולת פחות. אנגליה הייתה נחותה בדקות הראשונות ורק נגיחה של ג'ון סטונס לעמוד בדקה ה-11 העירה אותה. בתחילת המחצית השנייה נבחרת "שלושת האריות" עלתה עם יותר אנרגיות ומייסון מאונט סחט הצלה משוערה של סקוטלנד דייויד מרשל, אך מעבר לכך המארחת מיעטה לייצר מצבים מסוכנים למרות הכישרון הרב בסגל שלה. סאות'גייט, אגב, ביצע רק שני חילופים ובאחד מהם הוריד את הארי קיין לספסל, כאשר ג'יידון סאנצ'ו המוכשר שוב לא שותף, לאחר שבמשחק הקודם הוא כלל לא נרשם בסגל.

סקוטלנד בקושי יכולה להתנחם בכך שעמדה בכבוד מול יריבה עדיפה עליה. בכל זאת, מנבחרת שהפסידה פעמיים לישראל בשנים האחרונות, מעטים היו מצפים שתוציא נקודה מאנגליה שרק ב-2018 הופיעה בחצי גמר המונדיאל. הסקוטים עשו את כל המאמצים ואף הצליחו לסחוט הצלה או שתיים, אולם בשורה התחתונה – הם שוב לא מצאו את הרשת ובמחזור הסיום יהיו חייבים לנצח את קרואטיה כדי לשמור על סיכוי לעלות שלב.

ג'יימס ופיליפס. משחק רע של אנגליה | CARL RECINE/POOL/AFP via Getty Images
האוהדים הגיעו בטירוף, אך קיבלו תצוגה מאכזבת | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images
גם לסקוטים הייתה נציגות יפה ביציעים | CARL RECINE/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, ריס ג'יימס, ג'ון סטונס, טיירון מינגס, לוק שואו, דקלאן רייס, קלווין פיליפס, מייסון מאונט, ראחים סטרלינג, פיל פודן (ג'ק גריליש, 63), הארי קיין (מרקוס ראשפורד, 74).

סקוטלנד: דייויד מרשל, סטיבן אודונל, סקוט מקטומיניי, גרנט הנלי, קיירן טירני, אנדי רוברטסון, בילי גילמור (סטיוארט ארמסטרונג, 76), ג'ון מקגין, קאלום מקגרגור, לינדון דייקס, צ'ה אדמס (קווין ניסבט, 86).

אדמס החמיץ ממצב טוב | Laurence Griffiths/Getty Images

מהלך המשחק

דקה 4: חילופי מסירות באגף ימין שחררו את אודונל, שמצא את אדמס חופשי לחלוטין במרכז הרחבה, אך החלוץ בעט לגופו של שחקן יריב.

דקה 11: ג'ון סטונס התרומם מעל כולם לכדור קרן כשהוא לבד לגמרי, הנגיחה שלו נעצרה בעמוד.

סטונס נגח לעמוד | Andy Rain – Pool/Getty Images

דקה 12: מקטומיניי כדרר קרוב לשער שלו ואיבד לסטרלינג שמסר מצד שמאל למאונט, הסיומת של הקשר לא הייתה מדויקת והוא לא מצא את המסגרת מקרוב.

דקה 30: הגבהה מצד שמאל חצתה את הרחבה ונחתה אצל אודונל שבעט מהאוויר, פיקפורד השתטח והדף מצוין ביד אחת.

אודונל חיפש את השער, פיקפורד הדף | Laurence Griffiths/Getty Images

דקה 48: אנגליה פתחה את המחצית השנייה באנרגיות גבוהות. מאונט בעט מחוץ לרחבה והכדור הלך למסגרת, אבל מרשל הדף לקרן.

דקה 55: קיין השתחרר בצד שמאל ושלח מסירת רוחב לגיימס, שבעט מקצה הרחבה ושלח את זה מעל המשקוף.

דקה 62: דייקס נגח מתוך הרחבה והכדור היה בדרכו לרשת, אך מינגס הרחיק את זה מקו השער.

לסאות'גייט יש לא מעט עבודה | Matt Dunham – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי