הראשון אי פעם: שיא ייחודי לגוסנס, מולר: "היינו נואשים לנקודות"

המגן-קשר הפך לראשון שכבש והוסיף שני בישולים ביורו: "הוא רתח ובלט מעל משחק התקפה יוצא דופן. המאנשפט חזקים ועוצמתיים", נכתב בתקשורת. קשר באיירן: "הגורל בידינו". וגם: ציון הדרך והמאזן נגד פורטוגל

(גודל טקסט)

אם מישהו פקפק בנבחרת גרמניה – לא מאוחר להודות בטעות. הנבחרת של יואכים לב הגיעה למשחק נגד פורטוגל עם הגב אל הקיר לאחר ההפסד במשחק הפתיחה ואף נקלעה לפיגור מהיר. אולם, ההמשך היה אך ורק שלה בדרך לניצחון 2:4 ענק היום (שבת). זה היה הניצחון החמישי שלה ברציפות נגד כריסטיאנו רונאלדו וחבריו – 1:3 במונדיאל 2006, 2:3 ביורו 2008, 0:1 ביורו 2012, 0:4 מהדהד במונדיאל 2014 ו-2:4 היום כאמור. המאנשפט רשמו ציון דרך נהדר כשהפכו לנבחרת הראשונה שחוצה את רף 300 השערים בטורניר גדול (302). גרמניה, אגב, מעולם לא הפסידה ביורו כשהיא הוליכה בהפסד – 19 ניצחונות ותיקו.

המערך של לב עבד הפעם היטב. המגנים יצאו קדימה בלי הפסקה. לראשונה בתולדות היורו, שני שחקנים מאותה הנבחרת בישלו פעמיים באותו משחק. ג'ושוע קימיך עשה זאת וגם רובין גוסנס שנבחר ל-MVP. הוא השחקן היחיד בתולדות אליפות אירופה שלא רק בישל פעמיים אלא גם הוסיף שער.

בכלי התקשורת המקומיים נפעמו. "גרמניה החזקה מתקרבת לשמינית הגמר אחרי 2:4 מרשים נגד אלופת אירופה הנוכחית. גוסנס הנפלא היה מעורב בשלושה שערים", נכתב ב"קיקר". "לב, בניגוד לאוהדי הכדורגל במדינה, בקושי חשב על ההרכב, שלח את אותם ה-11 והביצועים של הקבוצה הוכיחה עד כמה הוא צדק, במשחק עם דינמיות ועוצמה כבר מההתחלה. גוסנס בא על שכרו וקינח את ההופעה הנפלאה בשער". "חם, רותח, גוסנס!", נכתב ב"בילד". "שער ושני בישולים בסופר-משחק". "31 מעלות במגרש ושחקנים לוהטים על כר הדשא. אותם ה-11 מהמשחק נגד צרפת אבל בגישה אחרת לגמרי!". "גוסנס לוהט מעל ההתקפה החזקה של הנבחרת. איזה משחק היה לו, אתה לא יכול לבקש יותר. וואו!", נכתב ב"סקיי ספורט גרמניה".

לב: "דיברנו על כמה דברים בימים האחרונים. עדיין חיפשנו את האיזון אחרי המשחק נגד צרפת וידענו שעלינו להעביר הילוך כדי לייצר מצבים בהתקפה. נלחמנו בצורה מבריקה והפגנו מורל חשוב. יצרנו הרבה מאוד מצבים נגד יריבה חזקה באמת".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1054000

תומאס מולר עדיין מחפש את שער הבכורה שלו ביורו, אך הנבחרת הסתדרה בלעדיו. מולר אמר לאחר המשחק: "היינו זקוקים נואשות לנקודות האלה ועכשיו הגורל בידיים שלנו. אבל אסור לנו לאבד את הפוקוס, הונגריה נבחרת חזקה וכבר הקשתה מאוד על היריבות שלה".

כוכב העבר בסטיאן שווינשטיינגר אמר: "זו הייתה הקלה גדולה אבל לא רק בגלל שלוש הנקודות אלא גם בגלל הדרך בה שיחקנו. בתשוקה ועם כוח עצום – ראינו נבחרת נהדרת שאפשר לצפות ממנה להרבה להמשך". שטפן פרוינד שזכה עם הנבחרת ביורו לפני 25 שנה, אמר: "משחק פנטסטי ומהנה, הנבחרת נראית חזקה מאוד וחזרה כמו גדולה. היא ניצחה בצדק מוחלט".

מי שעוד הבקיע הוא קאי האברץ, שהכריע כמובן את גמר ליגת האלופות האחרון. שחקנה של צ'לסי היה לשחקן הצעיר ביותר בתולדות גרמניה שכובש ביורו. לאחר המשחק אמר האברץ: "לדעתי המשחק נגד צרפת לא היה כל כך גרוע. שיחקנו כדורגל טוב. היום יצרנו יותר מצבים והיינו דומיננטיים בהתקפה. אנחנו יכולים להיות מאושרים הערב, בהחלט, אבל יש לנו עוד משחק גדול שמחכה בהמשך. עלינו להמשיך ככה".

תומאס מולר ושחקני נבחרת גרמניה | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי