מה יהיה עם הפנדלים? מוראטה מתוסכל: "עוד משחק ברח לנו"

ג'רארד מורנו מחמיץ את הפנדל | Julio Munoz - Pool/Getty Images

ספרד אובדת עצות אחרי ה-1:1 עם פולין כש"הקללה" ממשיכה לרדוף אותה: החמצת הפנדל של מורנו הייתה ה-6 שלה בטורנירי היורו - יותר מכל אחת אחרת. חלוץ יובה: "לא יודע מה לומר". וגם: פדרי חטף ,שיא שלילי מאז 1996

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד ממשיכה לאכזב. החניכים של לואיס אנריקה הסתפקו הערב (שבת) בתיקו 1:1 נגד פולין על אף שהוליכו. זה היה התיקו השני ברציפות ולראשונה מאז יורו 1996 לא ניצחה הנבחרת בשני משחקי הפתיחה. בטורניר שעבר, מנגד, ספרד פתחה עם שני ניצחונות על האפס ומאז לא ניצחה כבר ארבעה משחקים. "לה רוחה" מדורגת רק במקום השלישי בבית כשבמחזור הסיום היא תפגוש את סלובקיה למשחק של להיות או לחדול.

זה היה המשחק ה-15 של המאמן מאז חזר לנבחרת בנובמבר 2019 והמאזן? דל: שישה ניצחונות בלבד ושמונה תוצאות תיקו. בעשרת משחקיו הראשונים הנבחרת כבשה 28 שערים והשיגה שמונה ניצחונות אל מול שני הפסדים. המאמן דווקא ניסה לשנות ופתח במערך של שני החלוצים אך זה לא עזר כדי לנצח. "ספרד רעה מאוד, ניהול משחק גרוע", תקף העיתונאי תומאס רונסרו המזוהה עם ריאל מדריד.

שוב "הקללה" רודפת את ספרד. הנבחרת הייתה יכולה לעלות ליתרון אך דווקא ג'רארד מורנו שבישל את השער – החמיץ כשבעט לקורה. הנבחרת החמיצה את כל ארבעת הפנדלים האחרונים שלה – הקפטן סרחיו ראמוס עשה זאת פעמיים לדוגמא במשחק נגד שווייץ. מעבר לכך, שימו לב לזה: ספרד החמיצה שישה פנדלים בטורנירי היורו השונים – יותר מכל נבחרת אחרת. מורנו שפתח בהרכב היה יכול להיות הגיבור. הוא היה מעורב בשמונה שערים במדי הנבחרת מאז תחילת 2019 – יותר מכל אחד אחר. הוא כבש חמישה וסיפק שלושה בישולים.

הפתיחה הייתה דווקא חיובית. מי שכבש בדקה ה-25 היה לא אחר מאשר אלברו מוראטה המושמץ. חלוצה של יובנטוס כבש ארבעה מחמשת השערים האחרונים של 'לה רוחה' בטורניר היורו ורשם ציון דרך ענק. הוא הפך לשחקן המהיר ביותר שמגיע ל-20 שערים בנבחרת – אחרי 42 משחקים בלבד. מעבר לכך הוא השתווה לדויד וייה עם ארבעה שערים במדי הנבחרת ביורו כאשר רק פרננדו טורס (חמישה) כבש יותר מהם. ואולם, מוראטה רשם החמצה ענקית אחרי הפנדל של מורנו.

מוראטה אמר: "עוד משחק ברח לנו, שוב היו לנו מצבים ולא ניצחנו. יש לנו משחק אחד שהוא גמר ונעשה הכל כדי להעפיל לשלב הבא. אני לא יודע מה להגיד. אנחנו מאמינים בעצמנו וחושבים על סלובקיה. לא אכפת לי אם הבקעתי או לא, סיפור המשחק הוא התיקו. אני רוצה לנצח, זה הכי חשוב. אני מודה ללואיס אנריקה על הביטחון. כשיש רגעים קשים צריך לדחוף חזק". על הביקורת שספג: "אנשים אומרים מה שהם רוצים, אם אהיה מודאג מזה..אנחנו נמצאים במדינה בה כל אחד יכול להביע את דעתו".

בספרד תקפו את הנבחרת: "אי אפשר למעוד יותר", נכתב בכותרת ב"מארקה". "נורה אדומה לספרד", נכתב ב"אס". "הנבחרת שוב כשלה ולא הצליחה לכבוש, שער אחד לא הספיק. היא תשחק על חייה במחזור הסיום". למרות הכל פרגנו למורנו: "הוא בלט בצורה יוצאת דופן ובישל את השער, עשה תנועות נכונות וייצר סכנה כל הזמן. הוא סחט בעצמו את הפנדל אך החמיץ. בכל מקרה, הוא עבד נהדר בהתקפה והוכיח את עצמו", נכתב ב"מארקה". הפרשן אנטוניו רומרו התאכזב מפדרי: "הוא משחק יותר מדי על בטוח, הוא חייב לקחת סיכונים". סנטיאגו קניזארס שוער העבר מתח גם כן ביקורת: "לא ראיתי ממנו שום דבר".

פדרי, רוברט לבנדובסקי | David Ramos/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי